Ikke nok mat?

Bruker59ce

Flørter med forumet
Hei har en gutt på 4 uker som er veldig urolig og som bare vil henge på puppen hele tiden. Virker liksom som han fortsatt er sulten når han er ferdig ved puppen.
Så fort jeg legger han ned i bagen eller lekegrinda så våkner han og skal helst ha mat.
Jeg ammer, men er ikke komfortabel med det. Og nå når han bare skal ligge ved puppen blir jeg veldig sliten og det blir ikke så veldig kos, og det går utover søsknene hans som også må få oppmerksomhet.
Er en liten stund siden han ble veid, så tenkte jeg skulle ta meg en tur på helsestasjonen til uka.
Han raper og ganske ofte gulper etter at han har spist.
Noen råd/erfaringer?
 
Dette er kanskje ikke det du vil høre, men i utgangspunktet er dette veldig vanlig, mer normalt enn noe annet blant de jeg kjenner :) Når babyen din var i magen hørte den alltid lydene fra kroppen din, var aldri alene og var aldri sulten. At babyer gjerne vil fortsette dette ved å henge i puppen/være i armene er egentlig ikke rart, det har tross alt gått kortere tid på utsiden enn innsiden enda! I tillegg kan det og være økedøgn, og de er intense (og varer lengre enn et døgn stort sett). Pupp er mer enn mat, det er trygghet, kos, trøst, smertelindring og nærhet. Nå vet jeg ikke alder på søsken, men er jo ting man fint kan gjøre med baby på pupp, lese bøker, tegne, spille noen typer brettspill etc. Og med baby i bæretøy kan man være ute i skogen, på lekeplasser etc. Dette er dog med forbehold om at vektoppgangen er god og mini har 5-6 våte bleier i døgnet. Hvis mini henger i puppen og ikke går nok opp i vekt er det sannsynligvis noe som bør sees på, sugetak, er begge friske, låsninger, allergi, refluks etc etc.

Jeg måtte være alene hjemme med min tidlig, og det som hjalp her var bæresjal. Mini fikk nærheten han trengte, og jeg fikk armene fri når jeg trengte det. Man kan og fint amme i bæretøy, men det krever jo litt trening. Og de dagene vi hadde mulighet benket jeg meg foran tv-en og så serier mens mini sov på puppen.
 
Veldig enig i det krussedull skriver. Men holdt på å bli gal selv når mini var slik. Oppdaget fort at det var sugebehovet som var stort for han spiste ikke særlig ofte ved puppen. Han kunne like gjerne sutte på fingeren min og det var da vi introduserte smokk...[emoji119][emoji16]
 
Helt normalt :)
Det er de første 4-6 ukene hele grunnlaget for melkeproduksjonen legges. Det vil forandre seg etterhvert.

Klarer du å amme i sjal? Å gå rundt å bære barnet med en arm mens han dier?
 
Back
Topp