Ikke liv - legetime...

Litja17

Elsker forumet
Septembergull'17
Høsthjerter 2017
Marsboere 2020
Har ikke kjent noe til mino verken i går eller i dag, og kjenner at eg begynner å bli urolig. Fikk en haste-legetime halv tolv nå etter å ha snakka med legesekretær på telefon. Synes egentlig det er litt tidlig å bli urolig, og det er bare siste uka eg har kjent liv daglig, men ho tok det på fullt alvor og fikk meg inn likevel [emoji4] nesten mer bekymra nå etterpå enn før eg ringte, men skal nå snart inn da, så det ordner seg vel [emoji4]
21+2 i dag.
#ta et godt pust og prøve å konsentrere seg på jobb likevel [emoji106]
Bør eg forresten dra hjemom og hente helsekort før eg drar på time? Eller klarer legen seg uten?
 
Husk at det er helt vanlig å ikke kjenne liv daglig før uke 25 ca. Håper og tror baby bare har tatt langhelg, og ligger med bena inn (eller ut) mot morkaka di.

Uansett; masse lykke til! Og bra de tar deg på alvor hos legen også!

Og ang. papirer, de klarer seg uten! Legen skriver uans journal, og kan fylle på helsekortet ditt ved neste anledning!
 
Ja, vet at det er vanlig, men mini pleier å sprelle litt på formiddagen på jobb når eg sitter stille, gjør ikke det i dag (og kjente ikkeno i går heller, men da var det fridag), så da synes eg det begynner å bli lenge....
Godt de tar det på alvor - forhåpentligvis er det helt harmløst [emoji4] fått litt prikking i magen nå etterpå, men klarer ikke ta om det var sånn det har vært eller noe annet....
Da lar eg helsekortet ligge hjemme [emoji4]
 
Men du har prøvd de vanlige triksene med å drikke kald søt veske, og legge deg i stabilt sideleie 30-45 min?
Håper du får en fin bekreftelse på at alt er fint etterpå i dag :)
 
Etter uke 20 skal man absolutt reagere på endring i bevegelsesmønster dersom du har kjent daglig liv en stund.
Dog er det nok sjelden noe galt når det enda er såpass tidlig. Lykke til :)
 
Helt sikker på at alt er fint! [emoji173]️ men skjønner veldig godt at du er bekymra, skal ikke mye til før jeg blir det.. og så bra at du blir tatt på alvor og får en sjekk som kan berolige deg. Lykke til [emoji4]
 
Legen fant hjerteslag på første forsøk (stressa - ja, men helt sikker på at det ikkje var eg som hadde 140 i puls[emoji106]).
Mente at baby nok har flytta seg litt og dermed mest sparker i morkaka (som ligger foran).
Mulig det som kiler litt....får prøve å stresse litt ned kanskje så slipper eg flere slike runder!
 
Legen fant hjerteslag på første forsøk (stressa - ja, men helt sikker på at det ikkje var eg som hadde 140 i puls[emoji106]).
Mente at baby nok har flytta seg litt og dermed mest sparker i morkaka (som ligger foran).
Mulig det som kiler litt....får prøve å stresse litt ned kanskje så slipper eg flere slike runder!
Jeg har begynt å kjenne spark i (hvem vet hva egentlig? morkaka, indre organer) som "bølger" inni magen. Underlig følelse, men tror du begynner å få de snart du også, siden du ikke ligger så mye bak meg i løypa. Merker jo mer liv jo sterkere mini blir, men ikke alt kjennes likt ut :)
 
Så bra at de fant hjertelyden med en eneste gang!❤ her har også lille allerede fått ett fast mønster, så hadde blitt bekymret om jeg plutselig ikke kjente noe :wideyed:
 
Så bra at legen fant hjertelyden med en gang! :Heartred Forstår godt at du ville få det sjekket. Her er det også daglige spark (selv om morkaka er foran) , så jeg hadde reagert jeg og hvis det plutselig ble helt stilt.
 
Bra det ordnet seg [emoji4]

Og et lite tips - gå med helsekortet i veska hele tiden fremover. Vi er kommet såpass langt nå. Og plutselig er det hastetime hos jm eller lege eller sykehus. Og selv om hver av de skriver journal, skriver i hvert fall ikke min lege og jm inn det fra forrige kontroll hos den andre. Og enda viktigere om vi havner på sykehuset. Altså, det er jo ingen krise, men det gjør det enklere [emoji4]
 
Så flott du fikk høre hjerteslag og at alt var bra. :D
 
Så bra du fikk høre hjerteslag [emoji173]. Jeg har merket de siste dagene at mini her har endret bevegelsesmønster. Bare kveld før, men nå er det blitt mer på formiddagen. Blir jo bekymret så har gått i en skål is hver kveld her og så lagt meg ned for å kjenne etter [emoji4].
De turner jo rundt inni der og plutselig så er det fullstendig magedans [emoji4]
 
Back
Topp