Ikke gravid.......igjen

estina

Andre møte med forumet
Så da sitter jeg her igjen. Var like sikker på at jeg måtte være gravid som sist gang og gangen før der... osv osv.
Sendte en snap til mannen min for å informere om at tante rød kom på uventet visitt. Syns det er det tyngste i det hele. Å hver måned fortelle mannen din at det ikke gikk IGJEN. Det gjør vondt i magen når man må fortelle det og så vet jeg at han blir mest trist men prøver å være så støttende som han kan.
Denne gangen sa han det rett ut: " Er det sant? Nå ble jeg lei meg. Fikk skikkelig vondt magen faktisk. Var sikker på at denne gangen klaffet det"

Føler meg som en ubrukelig kone. Får alle mulige slags selvdestruktive tanker i hodet. Dette er tungt.
Flere enn meg som har det slik? Som synes det er vanskelig å måtte være den som formidler de skuffende nyhetene hver mnd?
 
Det er tungt. Jeg sliter spesielt med at det er hos meg problemet ligger. Og det har dessverre ikke blitt bedre nå som vi har prøvd over to år. Men jeg finner trøst i å være ærlig. Snakk om det som er vondt.

God klem.
 
Er i samme situasjon. Har PCOS og diabetes. Ikke noe god kombinasjon.

Nei.. Har ikke diabetes selv, men må gå på metformin da insulinresistensen min er på grensen. Drittkropp! Her kom tanta på nytt idag :(
 
Jeg føler virkelig med deg. Etter straks to år som prøver har jeg funnet ut at den beste måte å gi disse nyhetene på er å begynne å forberede han på at tr kommer noen dager i forveien. Selv om jeg sitter der med et bittelite håp hver eneste måned. Har nå innsett at vi ikke kommer til å klare det, selv om det tilsynelatende ikke er noe galt. Sier alltid at " jeg har litt vondt i ryggen. Sikkert fordi jeg snart får mensen". Da føler jeg at Han er forberedt, men jeg blir like knust hver gang.
 
Vi er også på 2 år med prøving nå. Tror jeg skal teste ut metoden din i fremtiden. Takk for tipset.
 
La han også bli med på testingen. Kanskje dere kan avtale å teste sammen cirka 14 dager etter eggløsning? Da er man forberedt på hva som vil skje om testen er negativ :)
 
Vet godt hvordan det er. Det var vel ikke før at det hadde gått et år at mannen også ble trist av at jeg ikke ble gravid.

Men du er absolutt ikke "udugelig", vi er mange som ikke kan bestille en graviditet bare av at mannen knipser ;-)

Har dere begynt å søke hjelp?

Hilsen ei i pp22.
 
Vi er også på 2 år med prøving nå. Tror jeg skal teste ut metoden din i fremtiden. Takk for tipset.


Hva med å oppsøke gynokolog og evt få hjelp? Mulig du allerede har gjort det, og at jeg ikke har fått det med meg men.. etter 2 års prøving ville jeg gjort det.

Enig i at man kan gi et hint i negativ retning ved utelatt graviditet.
 
Jeg har diabetes og har begynt med oppfølgning der i forbindelse med at vi prøver å bli gravid. Problemet er at de anbefaler ikke å bli gravid med et ustabilt blodsukker så jeg tror ikke jeg får henvisning videre til gyn før langtidsblodsukkeret er bra nok.
 
Jeg har diabetes og har begynt med oppfølgning der i forbindelse med at vi prøver å bli gravid. Problemet er at de anbefaler ikke å bli gravid med et ustabilt blodsukker så jeg tror ikke jeg får henvisning videre til gyn før langtidsblodsukkeret er bra nok.

Har de snakket noe om at det med blodsukkeret ditt kan være avgjørende for at det ikke har klaffet? Jeg ble nemlig satt på metformin grunnet ustabilt blodsukker og insulinresistens (PCOS relatert).
 
Ja. Det er egentlig det eneste de babbler om. Men det er lettere sagt enn gjort. Diabetes er vanskelig altså.
Jeg har en sønn fra før så det skal jo gå ant....
 
Ja. Det er egentlig det eneste de babbler om. Men det er lettere sagt enn gjort. Diabetes er vanskelig altså.
Jeg har en sønn fra før så det skal jo gå ant....

Men hva gjør de for å stabilisere blodsukkeret ditt?
 
Ja. Det er egentlig det eneste de babbler om. Men det er lettere sagt enn gjort. Diabetes er vanskelig altså.
Jeg har en sønn fra før så det skal jo gå ant....

Hei.
Kjenner meg veldig igjen i det du skriver, har selv Diabetes 1 og en datter fra før av. men har nå prøvd siden 2013 å bli gravid med nr 2. Det var lettere sagt enn gjort da det enda ikke har klaffet. Fastlegen min henviste meg til kvinneklinikken på sykehuset, og jeg får oppfølgning der. har blitt satt på letrozol for å fremme eggløsning av gyn selv om blodsukkeret mitt ikke er optimalt enda. har hba1c på 8,3 :( Fikk dexcom sensor for noen uker siden, med tanke på at vi prøver å bli gravide mente dia lege at dette var ett nødvendig hjelpemiddel for meg for å få ned blodsukkeret mitt. har du prøvd den ? Har gått i ett år nå på letrozol annenhver syklus, men det har enda ikke klaffet for oss. Så nå er neste steg å henvises videre til IVF (prøverør) etter sommerferien.
 
Det er ikke så mye sykehuset kan gjøre egentlig. Det er mest jeg som må skjerpe rutinene enda bedre enn de er allerede. Må også gjøre endringer i kosthold.

Dexcom har jeg aldri hørt om. Hva er det?
 
Back
Topp