Igangsetting på termin

Blomsterengen

Andre møte med forumet
Hei fødselen skal settes igang til termin, pågrunn av fare for stor baby og fødselsangst. Noen som har erfaring med det ? De sa jeg måtte være moden nok, men man er vel litt moden når man kommer til termin? Ble satt igang sist også men det var jo 10 dager over termin.
 
Ble enig med sykehuset å gjøre d i forrige svangerskap pga fortiden min..Men snuppa kom en uke før termin . .
Nå har jeg spurt om å bli satt igang på termin dagen.. men får ikke noe konkret svar..skal til innskriving samtale i neste uke..kanskje mase litt mer da...
 
Jeg skal begynne med modningsakupunktur for å se om det kan hjelpe litt.
Gjorde det sist gang og
 
Jordmor snakket om modningsakupunktur. Skal høre med henne neste gang, da er jeg neste 38 uker, er det for sent ?
 
Jeg har vært igangsatt til termin to ganger. Ingen av gangene noe særlig til modning, men nok til at de kunne sette ballongkateter. Så det er ikke automatisk slik at det er modning til termin. Håper du har nok modning til at de kan starte med noe iallefall. Jo mer modning jo bedre.
Ville prøvd akupunktur, kanskje det kan hjelpe.
 
Sist begynte jeg med modningsakupunktur i uke 39, så tviler på at det er for sent :) fødte under et døgn etter andre behandling (kan være tilfeldig siden det var dagen før termin, hehe).
 
Vart satt i gang ved begge mine. Første gang, ingen modning, så tok faktisk ei veke (med fleire tablett kurer og sånn) før ungen kom. Veldig slitsom fødsel. Andre gang var eg moden, og da kom ungen dagen etterpå. Der begynte dei med ballong om kvelden og så tok dei vatnet på morningen og ungen kom i 3 tida på dagen. Fin fødsel.
 
Vart satt i gang ved begge mine. Første gang, ingen modning, så tok faktisk ei veke (med fleire tablett kurer og sånn) før ungen kom. Veldig slitsom fødsel. Andre gang var eg moden, og da kom ungen dagen etterpå. Der begynte dei med ballong om kvelden og så tok dei vatnet på morningen og ungen kom i 3 tida på dagen. Fin fødsel.

Hvor moden var du da se satte ballong sist gang?
 
Jeg ble satt igang da jeg var 38+2 med storebror. Hadde icp, så var derfor jeg ble satt igang.

Var ikke moden, og hodet hadde ikke festet seg.

På dag 1 fikk jeg ballongkateter, som falt ut etter ca 13 timer (på natten).

På dag 2 fikk jeg modningspille kl 9, klyster kl 14, ny modningspille kl 15.30 og siste modningspille kl 23.

Riene begynte å komme etter modningspille nr 2, men de var ikke noe regelmessig eller vonde.

På dag 3 ble jeg undersøkt rundt kl 10, og hadde da 2,5-3 cm åpning, og fikk komme inn på føden.
Kl 12 tok de vannet.
Kl 17 fikk jeg epidural, hadde da 4-5 cm.
Kl 18.30 hadde jeg 9 cm åpning, men da stoppet alt opp.
Kl 21 ble jeg satt på drypp.

Natt til dag 4 rundt midnatt begynte pressriene, men jeg fikk ikke presse pga at hodet fremdeles ikke var kommet skikkelig ned i bekkenet.
Kl 3.15 fikk jeg beskjed om at jeg måtte presse, og at jeg hadde 1 time og 15 minutter på meg til å få ham ut, ellers kom det fødselslege for å hjelpe.
4.28 ble han født.

Det var et langt forløp, og jeg vil ikke anbefale noen å bli satt igang om det ikke er absolutt nødvendig. Jeg sov dårlig, mye pga dårlig madrass, så var sliten før fødselen startet.

Men må man, så må man! Og man komme seg gjennom det også [emoji6]
 
Jeg ble satt igang da jeg var 38+2 med storebror. Hadde icp, så var derfor jeg ble satt igang.

Var ikke moden, og hodet hadde ikke festet seg.

På dag 1 fikk jeg ballongkateter, som falt ut etter ca 13 timer (på natten).

På dag 2 fikk jeg modningspille kl 9, klyster kl 14, ny modningspille kl 15.30 og siste modningspille kl 23.

Riene begynte å komme etter modningspille nr 2, men de var ikke noe regelmessig eller vonde.

På dag 3 ble jeg undersøkt rundt kl 10, og hadde da 2,5-3 cm åpning, og fikk komme inn på føden.
Kl 12 tok de vannet.
Kl 17 fikk jeg epidural, hadde da 4-5 cm.
Kl 18.30 hadde jeg 9 cm åpning, men da stoppet alt opp.
Kl 21 ble jeg satt på drypp.

Natt til dag 4 rundt midnatt begynte pressriene, men jeg fikk ikke presse pga at hodet fremdeles ikke var kommet skikkelig ned i bekkenet.
Kl 3.15 fikk jeg beskjed om at jeg måtte presse, og at jeg hadde 1 time og 15 minutter på meg til å få ham ut, ellers kom det fødselslege for å hjelpe.
4.28 ble han født.

Det var et langt forløp, og jeg vil ikke anbefale noen å bli satt igang om det ikke er absolutt nødvendig. Jeg sov dårlig, mye pga dårlig madrass, så var sliten før fødselen startet.

Men må man, så må man! Og man komme seg gjennom det også [emoji6]


Hei

Ble satt igang sist også, men da hadde jeg ca 3 cm åpning og var på 11 dager på overtid. Det tok 14 t fra riene startet til han var ute og startet med vannballong en dag før. Syntes det var en tøff fødsel, men mest tøff fordi jeg neste ikke klarte å få han ut. Han hadde en hodeomkrets på 37.5 ,noe som er godt over gjennomsnittet.

De setter ikke fødselen igang hvis jeg ikke er moden i det hele tatt. Håpet er at jeg kan føde vaginalt istedenfor å ta keisersnitt, om jeg går så lenge som sist er hun nok større enn bror,og da ender jeg opp med keisersnitt.
 
Hei

Ble satt igang sist også, men da hadde jeg ca 3 cm åpning og var på 11 dager på overtid. Det tok 14 t fra riene startet til han var ute og startet med vannballong en dag før. Syntes det var en tøff fødsel, men mest tøff fordi jeg neste ikke klarte å få han ut. Han hadde en hodeomkrets på 37.5 ,noe som er godt over gjennomsnittet.

De setter ikke fødselen igang hvis jeg ikke er moden i det hele tatt. Håpet er at jeg kan føde vaginalt istedenfor å ta keisersnitt, om jeg går så lenge som sist er hun nok større enn bror,og da ender jeg opp med keisersnitt.
Her tok det tid blant annet pga at han hadde en fødselssvulst. Mener hodeomkretsen var 36 eller 37, noe rundtom der hvertfall [emoji28]

Får håpe at du kan få modningsakupunktur feks? Det vil gjerne hjelpe på [emoji4]
 
Her tok det tid blant annet pga at han hadde en fødselssvulst. Mener hodeomkretsen var 36 eller 37, noe rundtom der hvertfall [emoji28]

Får håpe at du kan få modningsakupunktur feks? Det vil gjerne hjelpe på [emoji4]


Ja jeg håper virkelig det vil hjelpe, drømmen er jo at hun kommer av seg selv . Hadde vært så godt å oppleve en "normal" fødsel
 
Ja jeg håper virkelig det vil hjelpe, drømmen er jo at hun kommer av seg selv . Hadde vært så godt å oppleve en "normal" fødsel
Ja, jeg håper også på en fødsel som starter av seg selv [emoji106] Har ikke lyst å bli satt igang denne gangen, men må man så må man [emoji85]
 
Back
Topp