Igangsetting av fødsel

Lil-17

Forumet er livet
Assistert-jentene
Desemberlykke2017
Snøfnuggene 2018
Septemberbarna 2019
Oktoberlykke 2019
Hei!

Jeg var på samtale i dag med fødeklinikken ang. fødeplan. Håpet mitt var å få en max.dato for hvor lenge jeg skal gå over termin. Det fikk jeg ikke.
Jeg har født stort barn, og hadde en stor blødning (1500ml) som gjorde at jeg var dårlig flere måneder etter fødsel. Ønsker å unngå at det samme skal skje denne gangen.
Vi kom frem til at jeg får time til vekstkontroll i uke 36, og evt. opp mot termin. I tillegg fikk jeg «mulig igangsetting samtale» 6 dager over termin.
Så det jeg lurer på er hvorfor vil ikke de sette meg i gang når jeg har gått et par dager over termin? (Termin er 100% sikkert pga ivf).
Hva skal egentlig til for at de skal høre på mitt ønske?
De vil at fødselen skal starte av seg selv osv.. det ville de sist også, men det skjedde aldri. Måtte vente til dag 13 før jeg ble satt i gang.

Ble litt langt dette..

Takk for svar :)
 
Hei!
Har full forståelse for din frustrasjon. Ja dette er litt vanskelig. Ofte vil de helst at man starter av seg selv da det er det aller beste for din kropp og barnet.

Prøv å se på det positive du skal inn på vekt kontroll i uke 36 da kan de si mye mer om hvordan det ligger ann, og viser det seg da at det trolig er et stort barn og med din sykehistorie med stor blødning sov vil de vurdere alt på nytt. Du må fortelle helt klart hva du frykter og hvorfor. Det er ganske så vanlig at de ikke vil bestemme seg før det nærmer seg termin.

Stol på deg selv og ved neste kontroll si i fra akkurat hva du mener og hvorfor:)

Ønsker deg masse lykke til!
 
Back
Topp