I hvilken uke kom barnet?

Hun var av c-pap noen timer første døgnet, men måtte få den på første natten. Ikke pga pustestopp eller metningsfall, mere føre var..
Dag 2 var hun helt uten c-pap og vært det siden.
Har fått litt koffein, men er tatt av det idag.

Det er noen sykepleiere som engasjerer seg mer i ammingen enn andre og kommer bort hele tiden for å se om hun suger, har snuppa da en pustepause prøver de å stimulere henne til å suge. Det stresser meg og baby, og med de sykepleierne spiser hun mindre enn med dem som viser at de er der hvis jeg trenger dem, men gir meg ro og fred i ammingen.

Jeg blir da godt ivaretatt. Har mine favoritter på avdelingen, og føler meg sett.
Barnelegene her er også veldig fokusert på foreldrene.
For en sterk liten frøken :) Som oftest er det litt slik ja. Opplevde det litt slik jeg også, i tillegg til at det gjorde meg litt usikker i starten. Men som regel hadde vi de samme pleierne gjennom uka, så det gikk seg raskt til. Hvis du tør, så si ifra. Så kan du heller stimulere henne selv, fremfor at de skal komme bort å gjøre det. Så dere kan få sitte i fred, og heller spørre om du trenger noe.

Godt å høre at du blir ivaretatt, det er viktig det også. Hehe, ja man får seg ofte noen favoritter. Jeg savner pleierne våres enda, man kommer så tett på. Godt å høre om fokuset på foreldrene! Håper det bare går oppover og fremover for dere nå <3 Og at dere snart kan ta med ei frisk prinsesse hjem :)
 
Ja, de var litt små. Hun i midten kom i uke 37 ig var 2700g, storpluggen vår [emoji85] samme grunn, svangerskapsforgiftning/morkakesvikt alle tre gangene faktisk. Men de er helt friske idag alle sammen [emoji173]
Det er litt artig når "storpluggen" er født med 2700g :p For mange er det lite, hehe. Denne svangerskapsforgiftningen er noe drit, rett og slett. Men fantastisk at de er friske og raske hele gjengen <3
 
Ja. Har ei lita jente til på 6.5 år. Hu ble født uke 39 :D Så hurra for en normal sykehustid med hu :)

Alt går kjempebra med 11 åringen. Hu har alltid ligget litt foran faktisk :) Var tidlig ute med det meste. Så hu løp rundt når hu var 9 mnd hu [emoji23] Snakka rent før 2 år og siden har hu aldri hatt lukket munn [emoji23] Gjør det greit på skole. Noen fag er jo hat i forhold til andre, men de fagene hu liker best er hu jammen best i også da. Elsker å lese bøker så har en god samling :)

Hu har alltid likt å ha en stille stund for seg selv, sikkert for å få roe kroppen og hodet. Siden hu var lita da. Det gjør hu enda. Sikkert derfor hu er så glad i å lese. Da lar vennene hu i fred. Læreren lar hu da være inne i friminuttet om det trengs.

Hu kjenner alle og leker med alle, utrolig empatisk og vil helst hjelpe alle [emoji7]

Når man ser på hu nå, skulle man ikke tro hu hadde vært prematur da. I dag er hu ei, soontobe tenåring, godt utvikla både her og der [emoji14] Kommet der raskest av alle i klassen hu. :)

Dere får bare spørre om det er noe :) Skal jammen prøve så godt jeg kan å svare :)
Deilig at neste kom innenfor termin da :) Det kan jeg forstå!

Så fint at alt går bra med henne, og at hun klarer seg så bra. Det er jo det beste :) Og så flott at hun klarer å ta seg disse pausene på egenhånd, det er jo supert :)

Mi er jo født mer eller mindre som di (34+5), men har foreløpig litt mer etterslep da. Det kan nok skyldes både svangerskapet og det å bli født prematur og dysmatur. Men hun klarer seg veldig veldig fint etter forholdene, og er en blid og sosial frøken på 14 måneder :) Noe liten enda, men hun kommer seg stadig!
 
Det er litt artig når "storpluggen" er født med 2700g :p For mange er det lite, hehe. Denne svangerskapsforgiftningen er noe drit, rett og slett. Men fantastisk at de er friske og raske hele gjengen <3

Heldigvis gikk det bra, ble utrolig godt fulgt opp de to siste svangerskapene! Ja, SF er noe dritt.. skikkelig dritt faktisk.
Ja, litt vittig at mange synes 2,7kg er lite.. for meg var det jo som en drøm å slippe det spise,veie,etc-regimet [emoji85]
 
Heldigvis gikk det bra, ble utrolig godt fulgt opp de to siste svangerskapene! Ja, SF er noe dritt.. skikkelig dritt faktisk.
Ja, litt vittig at mange synes 2,7kg er lite.. for meg var det jo som en drøm å slippe det spise,veie,etc-regimet [emoji85]
Gikk du på Albyl-e de to neste svangerskapene, og hadde du effekt av det? Jeg er enig. Jeg ble veldig syk, og vi er usikre på om det blir med hun ene vi har eller ei. Sykehuset har lovt oss at de skal stå der, og at de ikke kommer til å la ting gå så langt eventuelt senere. Men man må veie opp litt også. Ønsker oss jo gjerne to.

Hehe ja, samtidig som de aller fleste får større babyer enn som så, og da kan jeg jo forstå at det virker veldig, veldig lite :p Forstår deg så godt. Fikk dere mer eller mindre fra rett hjem henne?
 
Gikk du på Albyl-e de to neste svangerskapene, og hadde du effekt av det? Jeg er enig. Jeg ble veldig syk, og vi er usikre på om det blir med hun ene vi har eller ei. Sykehuset har lovt oss at de skal stå der, og at de ikke kommer til å la ting gå så langt eventuelt senere. Men man må veie opp litt også. Ønsker oss jo gjerne to.

Hehe ja, samtidig som de aller fleste får større babyer enn som så, og da kan jeg jo forstå at det virker veldig, veldig lite :p Forstår deg så godt. Fikk dere mer eller mindre fra rett hjem henne?


Gikk på albyl-e begge neste svangerskapene ja. Altså, vet ikke het hvordan det hadde blitt uten, men de fant ikke store infarktene iallefall :) fikk dra hjem etter et par dager med henne uten noe om og men, helt rart var det.

Skjønner at du blir skeptisk, men hvis de sier de passer på dere så gjør de det. Her hadde jeg all oppfølging på sykehuset i de neste svangerskapene og hadde x antall innleggelser, så følte de passet virkelig godt på [emoji173] jeg for min del er ferdig nå, men jeg har fått tre friske barn og tør ikke utfordre skjebnen mer nå!
 
Gikk på albyl-e begge neste svangerskapene ja. Altså, vet ikke het hvordan det hadde blitt uten, men de fant ikke store infarktene iallefall :) fikk dra hjem etter et par dager med henne uten noe om og men, helt rart var det.

Skjønner at du blir skeptisk, men hvis de sier de passer på dere så gjør de det. Her hadde jeg all oppfølging på sykehuset i de neste svangerskapene og hadde x antall innleggelser, så følte de passet virkelig godt på [emoji173] jeg for min del er ferdig nå, men jeg har fått tre friske barn og tør ikke utfordre skjebnen mer nå!
Hører det fungerer for en del, og at noen gjerne får mildere utslag enn tidligere om det først dukker opp. Jeg vet det tas opp til vurdering om jeg i tillegg skal gå på Fragmin, om jeg blir gravid senere. Jeg hadde ingen infarkter, men veldig mye blodpropper.

Jeg forstår det føltes rart! Men sikkert utrolig deilig også :D

Jeg er ikke i tvil om at de kommer til å passe på, de var eksemplariske sist jeg ble dårlig. Jeg er her takket være god dømmekraft, så sånn sett er jeg ikke så engstelig. Det som sitter hardt i hos meg er dagene koblet til maskiner på intensiven etter fødsel. Den uka som er slettet fra hukommelsen. Preeklampsi er en ting, men jeg holdt på å utvikle full eklampsi på veldig kort tid, og det er det som var skremmende for min del. Nå har jeg en datter å ta vare på også, så det får bli en vurderingssak med tiden :)
 
Deilig at neste kom innenfor termin da :) Det kan jeg forstå!

Så fint at alt går bra med henne, og at hun klarer seg så bra. Det er jo det beste :) Og så flott at hun klarer å ta seg disse pausene på egenhånd, det er jo supert :)

Mi er jo født mer eller mindre som di (34+5), men har foreløpig litt mer etterslep da. Det kan nok skyldes både svangerskapet og det å bli født prematur og dysmatur. Men hun klarer seg veldig veldig fint etter forholdene, og er en blid og sosial frøken på 14 måneder :) Noe liten enda, men hun kommer seg stadig!
Plutselig så vokser de veldig [emoji23] Kan jeg trøste deg med. Mi var lita lenge, helt til 3klasse. Da plutselig vokste hu kjemperaskt [emoji87]

Eneste mi sleit mye med som baby var amming. Så måtte bruke ammeskjold. Lå to uker på sykehuset før hu endelig klarte det. Også gulpa hu noe helt ekstremt. Hele dagen. Sikkert 20 skift i klær om dagen [emoji87][emoji87] Heldigvis gikk nå det over gitt [emoji40]

14 mnd ja. Da skjer det mye gitt fremover [emoji169]
 
Plutselig så vokser de veldig [emoji23] Kan jeg trøste deg med. Mi var lita lenge, helt til 3klasse. Da plutselig vokste hu kjemperaskt [emoji87]

Eneste mi sleit mye med som baby var amming. Så måtte bruke ammeskjold. Lå to uker på sykehuset før hu endelig klarte det. Også gulpa hu noe helt ekstremt. Hele dagen. Sikkert 20 skift i klær om dagen [emoji87][emoji87] Heldigvis gikk nå det over gitt [emoji40]

14 mnd ja. Da skjer det mye gitt fremover [emoji169]

Hun vokste veldig mye første månedene, og gikk opp ca. 1kg i måneden [emoji23] Synes hun var helt rå [emoji85] Men det tar den tiden det tar. Hun er ikke ekstremt liten, bare mindre enn jevnaldrede.

Det er en tålmodighetsprøve det med de små og amming. I starten er de gjerne sugesvake og slappe også. Men veldig fint dere fikk det til med skjold da [emoji5] Vi begynte med skjold, men dro hjem uten, utrolig nok. Her hadde vi ikke unormalt mye gulp, men derimot stille refluks med betennelse som følge, så hun går på medisiner da.

Ja, skjer mye nå [emoji5] Gjort hele veien egentlig. Nå går hun med støtte, så har kommet seg veldig bra. Det til tross for sideulikhet og litt utfordringer. Det så ikke slik ut for 6 måneder siden. Da bare rullet hun, så trening har gjort susen. Sånn det ser ut til nå, så er det stor sannsynlighet for at hun har en mild grad av cp. Men det skal vi klare å møte med godt mot [emoji4]
 
Hører det fungerer for en del, og at noen gjerne får mildere utslag enn tidligere om det først dukker opp. Jeg vet det tas opp til vurdering om jeg i tillegg skal gå på Fragmin, om jeg blir gravid senere. Jeg hadde ingen infarkter, men veldig mye blodpropper.

Jeg forstår det føltes rart! Men sikkert utrolig deilig også :D

Jeg er ikke i tvil om at de kommer til å passe på, de var eksemplariske sist jeg ble dårlig. Jeg er her takket være god dømmekraft, så sånn sett er jeg ikke så engstelig. Det som sitter hardt i hos meg er dagene koblet til maskiner på intensiven etter fødsel. Den uka som er slettet fra hukommelsen. Preeklampsi er en ting, men jeg holdt på å utvikle full eklampsi på veldig kort tid, og det er det som var skremmende for min del. Nå har jeg en datter å ta vare på også, så det får bli en vurderingssak med tiden :)



Du får bruke tiden til å kose deg med skatten du har, også får tiden vise om du vil ha flere [emoji173]
 
Du får bruke tiden til å kose deg med skatten du har, også får tiden vise om du vil ha flere [emoji173]
Jaa [emoji171] Jeg vet hva jeg personlig vil. Hehe. Så få vi se om det er jeg eller frykten som vinner til slutt.
 
Her kom lillegull for 9 uker siden. 34+1, 47cm og 2630g
Hun hadde blitt stor til termin! Fant ingen grunn til hvorfor hun kom før.
 
Last edited:
Her kom lillegull for 9 uker siden. 34+1, 47cm og 2630g
Hum hadde blitt stor til termin! Fant ingen grunn til hvorfor hun kom før.
Gratulerer [emoji170] Lang gutt! [emoji5] Og fin vekt også, i uke 31+1. Var omtrent det jeg fikk beskjed av legene at lillemor skulle veid da hun kom 34+5.
 
Her kom lillegull for 9 uker siden. 34+1, 47cm og 2630g
Hum hadde blitt stor til termin! Fant ingen grunn til hvorfor hun kom før.
Gratulerer[emoji169]
 
Gratulerer [emoji170] Lang gutt! [emoji5] Og fin vekt også, i uke 31+1. Var omtrent det jeg fikk beskjed av legene at lillemor skulle veid da hun kom 34+5.
Takk :D
Jente ;)
Og måtte sjekke om jeg skrev feil, men skrev 34+1 ;) Rakk såvidt over midnatt etter fødselen starta med vannavgang 34+0
 
Takk :D
Jente ;)
Og måtte sjekke om jeg skrev feil, men skrev 34+1 ;) Rakk såvidt over midnatt etter fødselen starta med vannavgang 34+0

Nei guri, beklager, det står jo jente! [emoji85][emoji171] Ja, så du skrev 34+1 [emoji5] Gikk raskt for dere da?
 
Nei guri, beklager, det står jo jente! [emoji85][emoji171] Ja, så du skrev 34+1 [emoji5] Gikk raskt for dere da?

Ja, vannet begynte å gå på natta, riene starta på ettermiddagen neste dag og i løpet av natta var hun ute. Heldigvis ei sterk jente, men sliter med spising og sultfølelsen er nok ikke helt der... Er 9 uker og har innsett at det bare får bli delamming, hun klarer fortsatt ikke ta hele måltid fra bryst og jeg klarer ikke pumpe nok til at hun bare kan få mm. Får maks ut 50ml på pumping...
 
Ja, vannet begynte å gå på natta, riene starta på ettermiddagen neste dag og i løpet av natta var hun ute. Heldigvis ei sterk jente, men sliter med spising og sultfølelsen er nok ikke helt der... Er 9 uker og har innsett at det bare får bli delamming, hun klarer fortsatt ikke ta hele måltid fra bryst og jeg klarer ikke pumpe nok til at hun bare kan få mm. Får maks ut 50ml på pumping...

Ja da gikk det raskt ja. Så bra hun var sterk! Var dere lenge på sykehuset? Regulering av måltider kan ta litt tid. Her måtte vi vekke ganske ofte, men det kommer seg etterhvert [emoji4] Og delamming er mer enn godt nok, dere skal ha det fint også, det er enda viktigere. Har hun lagt greit på seg?
 
Back
Topp