I hvilken uke gjorde du klart alt til babyen?

Ikke i bruk

Forumet er livet
I hvilken uke gjorde du klart alt til babyen?
Var alt klart før fødsel, eller tok dere det litt ettersom behovet meldte seg?

Var det noe du kunne ønske at du hadde handlet inn før fødsel som du virkelig trengte?

Hadde du kjøpt noe du absolutt ikke har fått brukt for?

Alt var klart, trodde vi. Men vi hadde jo bare klær i størrelse 56. Det var ALT for stort (armene og beina bare gikk ut...). Så da måtte mannen kjøpe klær i størrelse 50 mens jeg lå på barsel :) Eneste gangen han har kjøpt barneklær selv tror jeg. ;)

Min lille kom veldig overraske de i uke 30 og da var det bare vogn og vugge (som ble lage til meg da jeg ble født) oget par andre ting som var klart. Moren min kjøpte litt ull i prematurstr, foreldrene mine satt på plass sengen og kjøpte sengetøy, dyne og pysjer før vi kom hjem fra nyfødt insentiven, mannen min måtte ut å kjøpe bilstol dagen før vi skulle hjem og vi hadde stor-shopping på apoteket før vi reiste Var planen at rommet hennes skulle være ferdig, men neida. Alt ordnet seg fint og mini manglet aldri noe

Ikke født ennå, men planlegger gjøre klart alt til uke 30. Har allerede bekkenløsning så blir nok ikke lettere fremover. Uke 34/35 reiser vi til Danmark så da må fødebagen + bilstolen være med i bilen.

Vi gjorde klart rommet da babyen ikke var baby lenger, men rundt året. Hadde ikke peiling på hva som var lurt å ha, så brukte de første ukene etter fødsel på å handle inn ting ingen hadde nevnt for oss som smarte [emoji6]

Husker ikke helt hvilken uke. Vi stressa ikke noe. Monterte sengen og vasket klærne, og så bli alt greit litt etter litt :)

Er 33+6 nå og har nettopp malt ferdig barnerommet. Har fått inn seng, stellebord og klesskap. Klær er brettet pent i skuffene på kommoden under stellebordet. Så er vognen og barnestolen på plass.
Har ikke vasket kluter og håndklær for den lille ennå. Har heller ikke fått på plass laken og annet sengetøy i vuggen. Også manglet jeg å kjøpe inn bleier, salver, våtservietter og den slags.

Har som regel gjort ting klart rundt uke 30.

Vasket alt av klær rundt uke 30-35 begge gangene, la på plass å gjorde klar mosekurven et par uker etter :) Lurt å ta alt litt etter litt

Jeg er i uke 34 nå. Eneste som står igjen er å faktisk pakke til føden, vaske og sterilisere flasker mm., sette opp sengen og litt mer klesvask. Vogn, bilstol og alt sånt står i kjelleren.

Jeg var nok altfor tidlig klar :angelic: Tror alt var på plass når jeg var 5/6 mnd på vei. Men da hadde vi vært prøvere i ett år og overmoden for klekking :happy093

Back
Topp