I dag ble lille diagnosert med CP

Klem til dere Skrømt [emoji169] Dette går så bra. Nå har dere en diagnose. Dere får hjelpa dere trenger og skal ha. Dette skal gå fremover [emoji8]
 
Det er godt å få en diagnose. Det gir enn fort så mye mer rettigheter.

Hvis du ikke har gjort det anbefaler jeg å melde dere inn i cp-foreningen.

Selv har jeg sønn med cp. Og gjennom cp-foreningen har jeg blitt kjent med en herlig gjeng med cp-mammar og cp-barn.

Ja det hjalp oss mye [emoji171] Ho er så lett rammet, at de har valgt å diagnosere det som "forsinket utvikling" foreløpig. De sier det er CP, og at ho har en skade da i venstre hjernehalvdel, men at de enn så lenge på papiret kaller det for forsinket utvikling fordi hun fungerer så godt at de ikke vil tynge henne unødig med en diagnose. Jeg ble litt forvirret i starten, men forstår mer av det nå, tror jeg. Det er jo ingenting i veien med CP, men det handler kanskje litt om fremtiden. De vil se henne igjen med javne mellomrom, og ho skal foreløpig følges av fysio i kommunen, men med et system rundt om ting skulle endre seg eller at ho blir stivere og mer spastisk. Vi hadde ergoterapeut her på fredag, og de synes ho klarer seg fint. Vi har hele veien sagt at for oss er det ikke hva som står på papiret som er viktig, men det at hun faktisk får den oppfølging hun trenger, når hun trenger den, uten at vi må gjennom én mølje med helsepersonell hver gang. Ho har en tendens til å gå opp på tær når hun blir sliten, men foreløpig er det ikke noe problem, det må dog følges med på. Men det var godt å bli informert om ting, vite hvilket apparat vi har i bakhånd nå, og også hvilke rettigheter vi har nav blandt annet.

Å melde meg inn i foreningen var faktisk noe av det første jeg gjorde [emoji171] Hehe. Synes det er ålreit, og også for kunnskapen sin skyld.

Kan jeg spørre hvordan sønnen din er rammet? [emoji171]
 
Back
Topp