Hytte eller campingvogn?

R

RoseBusk

Guest
Vi diskuterer her hjemme om hva vi skal velge. Foreldrene hans skal være med å dele. Velge hytte på fjellet eller camingvogn/bil?
Frister meg ikke så mye med hytte på fjellet når vi bor i innlandet med kort vei til fjell på alle kanter. Med bobil eller campingvogn kan vi dra overalt i inn og utland. Men hytte da er man låst til ett sted. Tenker at det er smartere å kjøpe campingvogn til en halv mill og heller bruke penger på turer, enn å bruke 3 mill på hytte og være låst. Hva tror dere?
 
Campingvogn :) Da kan man velge om man vil kjøre eller ha den fast.. Jeg hadde kanskje heller valgt bobil, men.
 
Jeg elsker å bo på hytter, så hadde valgt det. :p Men ser den med campingvogn og campingbil. :)
 
Hvis jeg skulle delt med andre enn bare mannen og ungene: hytte.
Bobil/campingvogn blir for mye folk på for liten plass for min smak.
 
Campingvogn. Vi elsker vognen vår. Svigers har begge deler og de bruker vogna mest om sommeren og hytta om vinteren. Men som de sier så kunne det holdt med vogna. De har den fast men vi reiser rundt med vår. Kjempe fint å parkere på en campingplass og kjøre til fornøyelsesparker osv. Bobil er en uting på enkelte områder. Som feks hvis man skal sove på en campingplass to netter og må kjøre ett sted så får man ikke samme plass når man kommer tilbake til campingplassen( mange har ikke bestemte plasser), enkelte steder tillater ikke campingvogner eller bobiler til å parkere i sentrum. Vi har hatt stor glede av vår. Flere turer til Kristiansand, møre og Romsdal, Sverige med flere parker og Danmark med flere parker inklusiv Legoland. Når mannen var liten dro de sørover og tok Syden turen med campingvogna.
 
Jeg hadde aldri delt noen av delene med svigers (det er en annen sak:p). Men hvis vi skulle hatt noe, tror jeg det måtte vært en hytte på fjellet. Vi bor ved kysten :) Da kunne vi stått/gått på ski om vinteren, og gått turer om sommeren.

Hvis jeg skulle delt det med noen, tenker jeg at det er lettere å dele hytte enn en campingvogn/bobil. Hvis ikke må man jo enten reise sammen eller avtale veldig godt hvem som skal ha den når og hvor.
 
Hytte. Prøvd begge deler, trivdes ikke i campingvogn. Trangt og upraktisk syns jeg :)
 
Jeg hater camping, syns det er fascinerende at folk liker å koke seg i en hermetikkboks som er knøttliten.
 
Campingvogn over hytte. Jeg hater hytte gitt [emoji849][emoji23]

Har da tusen gode minner om campingturene fra barndommen [emoji169] Rundtom i hele Europa faktisk. Og jeg foretrekker vogn over bobil. Mest fordi da slipper man dra "huset" med seg overalt for å gå i parker og byer og slikt. Man finner en plass man liker og der står den fint mens man koser seg ute.

Søstra mi setter sin en fast plass hvert år. Men forskjellig land hvert år. I fjor Danmark. I år Sverige. De bare kjører bort når de vil. I fjor besøkte vi de og storkosa oss med de i ei uke [emoji4][emoji4]

Jeg vet ikke hvorfor. Men hytte er ikke for meg. Og vi har tom en tilgjengelig på fjellet. Arv fra min farfar. Men min bror arvet den. Men jeg får låne om jeg spør pent. Sikkert med en 6pakning øl også [emoji849][emoji23] Men det har aldri vært noe jeg har vært stor fan av
 
Hytte.. Er ikke fan av campingvogn.
Hvis hytte på fjellet ikke frister, hva med hytte ved vannet med nærhet til skog og mark?
 
Tror jeg hadde valgt campingvogn jeg. Tror det ville føles kjiipt og måtte dra til den samme hytta gang på gang og oppleve de samme turene gang på gang, når det er en så stor verden å oppleve!
 
Tror jeg hadde valgt campingvogn jeg. Tror det ville føles kjiipt og måtte dra til den samme hytta gang på gang og oppleve de samme turene gang på gang, når det er en så stor verden å oppleve!
Man kan jo oppleve mye forskjellig på hytter også da;k) må ikke gjøre det samme hele tiden
 
Man kan jo oppleve mye forskjellig på hytter også da;k) må ikke gjøre det samme hele tiden
Det er jo sant. Men tenker jo at når man har hatt samme hytta i 10-15 år, så har man vel gjort det meste noen ganger :)
 
Det er bare en times tid til fjellet her også, men det blir ikke det samme med dagstur som med hytte synes jeg. Men mulig du bor enda mer nærme fjellet enn meg.

Campingvogn hadde aldri vært et alternativ for meg! Hadde aldri orket å feriere på campingplass. Med campingbil kan man jo reise mye, men jeg ville da hatt større unger. Ulempen med campingbil er visst at det blir mye opp og ned pakking for hvert sted man stopper...
 
tenker det er smak og behag og den er delt som baken. er vant med hytte og ikke campingvogn og ville sagt hytte. men viktig å finne en hytte som gir deg det du vil ha... elsker hytta vår... det er bare fantastisk...
 
Back
Topp