Hyppig/uforutsigbar amming

Frk. Lost

Forelsket i forumet
Febbisbebbis'18
Hei,
Spør her da mine (tvillinger) er født i januar selv om termin var februar. Nå har de i snart tre uker holdt på med ganske så hyppig amming/mating (en får flaske). Tenkte det først var økedøgn/utviklingsprang men det ser ikke ut til å ta slutt?!

Første 2 mnd var det mat stort sett etter klokka hver 3 time, men nå er jeg overlykkelig om de holder 3 timer. Ofte er det hver 30 min., som regel ca 1 til 2 timer. Om natta klarer de seg stort sett 3 timer heldigvis, en gang i blant litt lenger. Han med flaske ser vi ikke så ofte tar store/fulle måltider lenger (her kan vi jo lett se hvor mange ml. han spiser) men ofte litt og litt, mens andre ganger kan han og ta et fullt måltid bare en time etter forrige fulle måltid. Merker ikke særlig forskjell om vi bruker mme eller mm her heller.

Noen som har vært eller går gjennom noe liknende? Kjenner det er slitsomt når jeg har to, og kan jo ikke f.eks. gå mer enn 30 min tur alene med dem :(
 
Sniker fra Desember. Ammingen en veldig uforutsigbar her også... Men så lenge hun legger godt på seg så tenker jeg det ikke er krise om jeg utsetter måltider litt når jeg feks skal ut på noe. Men får da et monster å ha med å gjøre. Så selv om hun kroppslig sett greier det så lar jeg henne selvregulere... ikke noen gode råd til deg, annet enn at du m0 kjenne på hva du kan "stå" inne for.. Lykke til, håper det ordner seg!
 
Her går det også i «bølgedaler».. først var det amming «hele tiden». Så fikk vi en periode nå, hvor det har vært ganske nøyaktig hver 3. time, men så de siste dagene har hun gjerne ville hatt et måltid mellom der også. Jeg lar henne bare spise når hun ber om det, men det blir jo noen ganger litt trøblete når vi er ute å farter..
 
Her går det alt fra 1,5-2timer mellom mpltidene døgnet rundt. Så skjønner frustrasjonen, iallefall når det er to stk. i tillegg.

Men hva med å ha varme flasker i slik "isoleringsbagg" når dere er på tur slik at du får gitt mat på trilleturen? ;p tenker at man bare må bli kreativ for å kunne gjøre det man vil, som å gå lit lengre trilleturer. Eller bare vente å se ann?

Hva med velling i flaska?

Hørt om tips og råd fra helsestasjonen?

Håper det bedrer seg :Heartred
 
Takk for svar! Det nytter ikke å prøve å utsette måltid eller noe, da det er full lungeskriking nesten sekundet de vil ha mat :( (kan omtrent våkne skrikende). Har som regel med mm på flaske på tur, men det er vanskelig å mate begge samtidig på tur pga ligge/sittestilling og raping etc..

Helsestasjonen har jeg omtrent gitt opp. Ingen gode råd/hjelp å få på noe som helst, må hele tiden finne ut av ting selv andre steder :s

Lov å håpe det kommer seg snart! Håper litt det kanskje kan hjelpe når de en dag begynner med fast føde i hvert fall.
 
Nå vet jeg ikke men hva med litt velling i melka? Eller skal man ikke prøve det før 4mnd? Jeg har ikke prøvd/egen erfaring bare hørt om at noen prøver det men aner ikke fra hvilken alder.
 
Back
Topp