Hvorfor jobber du?

Lilleulven

Forumet er livet
VIP
Himmelbarn
Januarlykke 2016
❤ Juliskattene 2018 ❤
Fordi du må økonomisk eller fordi du har lyst?
 
Er student nå, men når jeg begynner å jobbe så blir det jo fordi jeg har lyst, og må!
 
Begge deler. Blir tullete hvis jeg bare skal gå hjemme. Digger fridagene mine, men blir det mer enn to dager på rad, så blir jeg bare sur:p
 
Begge deler. Jeg trenger å bruke hjernen min. Jeg er matematiker, og blir gal om jeg ikke får brynt hjernen min på å løse kompliserte problemer på daglig basis.

Jeg var en sånn som kjedet meg ihjel i sommerferien som barn og student. Jeg har sagt klart ifra til mannen at han får værsågod ta halve permisjonen ved en eventuell fødsel, for jeg kommer til å gå på veggene om jeg må gå hjemme og bare tenke på baby og husarbeid i mer enn et halvt år.
 
Jobber pga jeg må. Liker å ha fri. Men tror samtidig at hvis jeg ikke hadde jobbet så hadde jeg blitt kjempe rastløs.
 
Begge deler. Jeg må pga det økonomiske, men jeg har også lyst fordi jeg mener det er viktig å bidra til samfunnet. Samtidig gir det meg en personlig glede av å være en del av noe større :)
 
Fordi jeg må. :p Liker heldigvis jobben jeg har nå da. Men, hadde jeg vært lottomillionær skulle jeg bare trent og konkurrert med hund på heltid. :D Dessverre er det kun utgifter med det, så da må det jobbes da. :)
 
Deltidsjobben min er hovedsaklig fordi jeg må med tanke på økonomi, men når jeg får meg jobb innenfor utdanningen min så blir det i stor grad fordi jeg har lyst og at jeg vil være med på å gjøre en forskjell, men såklart det økonomiske aspektet er tilstede her også.
 
Er vel flere grunner til at jeg jobber, men penger, det sosiale og opparbeiding av diverse rettigheter er vel "hovedgrunnene" :p
 
Er vel flere grunner til at jeg jobber, men penger, det sosiale og opparbeiding av diverse rettigheter er vel "hovedgrunnene" :p

Enig her. Penger og opparbeiding av rettigheter slik at man ikke faller utenfor. Men som tidligere nevnt, om jeg hadde vært lottomillionær hadde jeg gjort noe helt annet. Jeg ville fortsatt "jobbet", men da med noe som ikke er så fryktelig inntektsbringende og som jeg nå for tiden kun kan gjøre på hobbybasis.
 
Begge deler :) Jeg trenger lønnen for å betale for livets opphold, betale ned på lån, betale for ferier og andre opplevelser med barna, osv. Men i tillegg så jobber jeg fordi jeg genuint trives med å jobbe generelt, og med jobben min spesielt; jeg ville ha savnet både det faglige og det sosiale dersom jeg sluttet å jobbe, og føler også at jobben er en del av identiteten min.
 
Begge deler :) men ville kanskje jobbet redusert om økonomien gjorde det mulig og kanskje hatt en ekstra ferieuke eller noe sånt :)
 
Jobber ved siden av studiene fordi...
1. Jeg er for pliktoppfyllende.
2. Jeg har vært i arbeidslivet i 5 år, så føles unaturlig å "bare" studere
3. Jeg er vant til å ha mange baller i luften.
4. Jeg får mestringsfølelse
5. jeg vil ha en fot innenfor bedriften jeg ønsker å jobbe i etter endt utdanning :)
6. Det er hyggelig.
 
Før jobbet jeg fordi jeg hadde lyst, nå har jeg jobben fordi jeg må. Jeg skal begynne å studere, og med 3 små barn, så skulle jeg gjerne latt vær å jobbe utenom studie, men da strekker ikke pengene helt til.
 
Har tidligere jobbet fordi jeg må. Kan ikke leve på luft og vann :p Etter utdanning for det jeg ville bli, jobber jeg nå fordi jeg har lyst :)
 
Begge deler :) eller, liker å jobbe - økonomiske blir en slags nødvendig bonus.
 
Jobber fordi det er slik livet er.
Jeg vil ha godene man får her i Norge og da er det min plikt å jobbe og betale skatt, bidra til felleskapet. Tror ikke jeg hadde klart å ikke jobbe.. både fordi man er avhengig av penger, det sosiale i en jobb og fordi hva skulle man ellers ha funnet på da?
 
Jeg jobber fordi det er sånn det er. Har aldri tenkt at det var et alternativ å ikke jobbe en gang. I tillegg så liker jeg det, og jeg trenger penger :D
 
Back
Topp