Hvorfor er julegaver så Vannskelig?

Strikker diverse ting og lager drops :)
Og så hender d at d er kalendere med barna :D
Så flink du er! Hadde en kjempeplan med å begynne å hekle, det blir bare skeivt og rart. Så har egentlig gitt opp litt :p
 
Gir ikke til søsken anna enn en symbolsk gave, så de kommer til å få no ala en boks sjokolade :)
Svoger og kone fikser nok sambo selv, men de hadde nok blitt glade for alt :)
Svigers fikser også sambo heldigvis :)
Ene søstra mi fikser til pappa fra oss alle, andre søstra fikser til mormor og jeg fikser til mamma (hu er nok den vanskeligste, får prøve å fiske etter ønsker, men hu er veldig lite glad i ting, er kresen, liker ikke dyrt, bruker ikke fine kremer osv, så lykke til til meg :p)
 
Jeg har også skrevet liste :p Her har jeg skrevet hvem jeg skal gi til og forslag til hva jeg kan kjøpe til de forskjellige. Forslagene går ut på ting jeg vet de trenger og ting de har sagt at de ønsker seg :) Utrolig greit å ha noe å gå ut ifra når man skal begynne å handle. Begynner å handle inn litt og litt, sånn at jeg slipper å handle alle gavene i desember :)
 
Har sett at der er mye salg på brettspill på bokhandlene nå. Jeg skal iallfall starte der!
 
Har stor familie på min side, og en IDIOTISK uskreven regel om at både voksne og barn skal ha hver sin gave.... Kjøper bare tull og tøys, og koster fjollete mye penger.... Kjøper gaver til 15 stk hvert år på min side....

På mannens side har de litt mer fornuften i behold, og vi kjøper bare gaver til barna. Leker eller klær

Her elsker vi den regelen - alle skal få ;) På min side kjøper jeg til foreldre, søsken, besteforeldre, kusiner/fettere, tanter og onkler, bestevenninne og hennes to barn, samt døtrene til to andre venninner.. dette blir 25 stk. Kjøper ordentlige gaver og spleiser gjerne med søsteren min til de i familien, men det blir kostbart.. Nå ønsker vi jo dette selv, og føler det ikke som noen plikt...da ville det jo ikke vært hyggelig!

I mannens familie kjøper vi til 8 stk, de aller nærmeste.

Synes det er like hyggelig hvert år, men også like vanskelig. Det er de samme som gir meg liste og de samme jeg sliter med og som står igjen til slutt.. ;)
 
Helt enig!

nå slipper vi jo heldigvis mannen sin familie siden de ikke feirer jul :p
men familien min er like vanskelig igjen :p
tenker jeg skal gjøre det lett i år. heldigvis ikke så mange barn å kjøpe til, men de barna vi kjøper til er etterhvert vanskelige å kjøpe til pga autisme :p
men i min familie er vi vant til å spørre de som ikke er ha lette hva de vil så og de som virkelig er de verste får bilde av snuppa i år :p
 
I år har jeg begynt tidlig, og dette er første gang jeg ikke har syntes det har vært vanskelig å finne på ting å gi. Allerede i sommer nevnte mamma at hun ønsket seg en kasserolle(type melkekasserolle), og happylights, så det får de :) Til svigers tror jeg det blir en kurv med litt av hvert i; sjokolade, god kaffe, vin, billetter til en forestilling av noe slag ol. I tillegg får begge parene med besteforeldre bilder av jenta vår. Til alle ungene vi gir til har jeg gjort det enkelt i år; de får nattpysjer alle mann ;) Så er det igjen noen vennepar og søsken, og de får bl.a sengesett, happylights, diverse pynt ol. Til mannen og jenta vår vet jeg ikke riktig enda, men det ser jeg ikke på som noen stor utfordring å finne ;)
 
Alle barna får zoo pack sekk og tilhørende flasker. De er da 7 stk.
10 åringen får et smykke skrin.
Alle voksne, og de 2 tenåringsjentene får hudpleie produkter i år.
 
Julegaver er kjempe vanskelig, men i år blir det bilder av lillegutt. Også bruker jeg alltid å lage hjemmelaged julesnaks som jeg pakker fint inn i celofan eller har i glass :)
 
Til mamma og pappa/svigers kjøper jeg en kurv og fyller med f.eks:
-1 eller 2 vinflasker
-Kaffi
-Konfekt
-Ulike oster og kjeks
-Hvert sitt ukeblad eller bok
 
Jeg kjøper kun til ungene og gubben, resten får strikka gaver. Snart ferdig nå.:)
 
Back
Topp