Hvorfor er julegaver så Vannskelig?

Agnete

Forumet er livet
Sitter å skriver en liste i år! Tenkte å planlegge litt.. Men jeg vet ikke hva jeg skal kjøpe til alle i familien.
Mor, far, svigers, svigerbror og søsken.... Like Vannskelig hvert eneste år :p
Hva kjøper dere til deres familier?
 
- Kurv med diverse oster, vin, sjokolade, god kaffi etc.

- gavekort på restaurant/kino

- hjemmelaget ting som heklet/strikket kluter, grytekluter, vaskekluter etc.

- innammet store bilder av barnebarn
 
Har så liten familie så det er ikke vanskelig egentlig.
 
Me har både fotografbilder av minste og brudebilder fra i år, så det blir gaver til familien.
I tillegg har eg tatt vare på alle syltetøy/Norges- glasa som var pynta til bryllupet, så det blir gaver til mange av gjestene. Fyller dei med god kaffe, kakao, Mashmallows eller candypinner og knytter mini flasker med Baileys eller whiskey utenpå. Nokon fylles med cookies eller heimelaga konfekt, heimelaga chutney eller syltetøy:)
Sambo får ny iPhone. Så gir me vekk litt smykker fra nettbutikken vår:)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Sitter å skriver en liste i år! Tenkte å planlegge litt.. Men jeg vet ikke hva jeg skal kjøpe til alle i familien.
Mor, far, svigers, svigerbror og søsken.... Like Vannskelig hvert eneste år :p
Hva kjøper dere til deres familier?
Her gavene vi gir i år:

Mamma: bilde med mamma og pappa på laget av kunstner( pappa døde i fjor så derfor blir dette gitt)
Svigers: Spekemat
Svoger: De f¨r deler til servise de samler på
Bror: Laksesett med kniv og 2 krydder
Søster: berger ullpledd
 
Har stor familie på min side, og en IDIOTISK uskreven regel om at både voksne og barn skal ha hver sin gave.... Kjøper bare tull og tøys, og koster fjollete mye penger.... Kjøper gaver til 15 stk hvert år på min side....

På mannens side har de litt mer fornuften i behold, og vi kjøper bare gaver til barna. Leker eller klær
 
Er ikke så vanskelig å kjøpe til familie. Har en venninne som jeg sliter med å finne julegave til hvert år..
Liker å gi noe som smaker godt, en opplevelse eller et fint minne :)
 
Jeg har sluttet å gi til de fleste jeg. Pappa får som regel det han ønsker seg, og samme med søstrene mine. Mamma er enkel, for hun blir glad for alt.
Eneste problemet er sambo, han vet jeg aldri hva jeg skal gi til.
 
Julegaver kan være vanskelig, men nå er det mange i vår familie og vennekrets som er unge og i etablererfasen, da er det alltid mye som kan være nyttig, f.eks kjøkkenutstyr, servise, glass osv:)

Og hvor god tid man har er jo viktig, her er målet å være ferdig i november, da er det mer koselig å handle syns jeg. Det er jo bare slitsomt å gå rundt i fulle butikker i desember med varme klær osv:eek:
 
Svigers gir jeg forresten ikke til, det er det sambo som fikser. Jeg kan være med å betale da;)
 
Når det er så lenge til jul synes jeg det er håpløst. Men det bruker å løsne litt uti november hos meg. Men nå må jeg helst få alt sånt ferdig innen desember. Så får vi se da..
 
Her er alle sånn at vi ikke kjøper oss alt vi ønsker oss selv, men "sparer" det heller sånn at vi kan ønske oss det til jul eller bursdag. Får alltid lister fra alle i familien over hva de ønsker seg så da er det bare å velge og vrake :)
 
Synes det er så vanskelig fordi alle har alt. Samme er det med bursdagsgaver.
Og til jul er det så sykt kjøpepress, så mange å kjøpe til og man er redd andre har kjøpt det samme, samt at man kjøper fordi det er forventet at man gjør så.
Kunne tenkt meg en jul uten gaver men ingen i familien er enig..
 
Kjøper enten klær eller assosieres, sminke eller husleieprodukter eller mat (gode oljer, syltetøy, pesto ol) til de som "har alt".


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Kurv med hudpleie produkter osv..
Kurv med spekepølser, vin, marmelade osv..
Hjemmelaget konfekt eller julegodt i dekorerte syltetøy glass..
bilder av barnebarn..
fotobok til oldeforeldre...
Ellers bruker jeg å notere ned hver gang de sier at de ønsker seg noe :p så har jeg alternativer når julen nærmer seg..
 
E ikkje komt så langt i tenkingen enda. Den kommer litt utti desember :p bare fordi det e så vanskelig.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Back
Topp