Hvorfor blir man sport om?

En tråd i 'Svangerskap og fødsel' startet av Newnew, 12 Jul 2018 kl 15:52.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp | Last ned vår BV-forum app
  1. Newnew Andre møte med forumet

hvorfor blir man sport om tilhørighet til norske statskirke OG om tidligere barn er døpt? Hos jordmor? Føler ikke at det hører hjemme på svangerskapskontroll i det heletatt.

Om det er sånn at man ved enkelte religioner er i mot fet ene eller det andre som blodpverføring osv, så bør man heller bli sport direkte om det.
    Og bare fordi mor og far er medlem så betyr det ikke automatisk at de vil at barna skal være medlem, kun fordi tidligere barn er døpt.
    Så jeg følte det som ganske ubehagelig å bli sport om det, føler det bør være relevante ting for helsa feks som burde spørres om. Kan ikke huske å ha blitt sport om det i 2008 da jeg var gravid sist.

2. onskedrom Forumet er livet Tilgangsansvarlig VIP Høsthjerter 2017

De spør også om yrke, som heller ikke er direkte relevant for ditt svangerskap. Men de bruker dataene anonymisert til å lage statistikk på fødselsvekt, lengde på svangerskapet, hrlse på mor og barn osv ift yrke/religion/røyk/alkohol, som når man ser på grupper kan gi tall av verdi for statistikken.

Og noen ganger medisinsk verdi som at røyking gir lavere fødselsvekt og ikke er bra.

Du er kan velge å si at du ikke vil svare.

• Enig Enig x 1
  3. Frk.rose Elsker forumet Himmelbarn Septemberhjertene 2018

Kan ikke huske å ha blitt spurt om det, mulig jeg blei det men. Men lege spurte om det var noen religiøse hensyn som måtte taes som feks hva som skjer med morkaken etter fødsel.
    Måtte sjekke helsekortet mitt og der står det ingenting om statskirke, kunn en rubrikk for tro og livssyn. Den er tom.

4. Miss_30 Forumet er livet Septembergull'17

Sport?

• Liker Liker x 4
  5. Bukett Forumet er livet Septemberhjertene 2018 Assistert-jentene

Det ble ikke jeg.

6. Westie Forelsket i forumet Januarlykke 2019

Statistikk.

7. ~Ønskebarn2017 Forumet er livet Desemberlykke2017

Du kan velge å ikke svare :)

8. Lil-17 Gift med forumet Desemberlykke2017 Assistert-jentene Snøfnuggene 2018

Religion kan det være medisinske årsaker knyttet til. F.eks noen ikke skal ha mannlige leger/jordfar/anesytesi tilstede under fødselen. Andre skal ikke ha blodoverføring ved blodtap.

Aldri blitt spurt om dåp..

9. 2 søte små❤ Forumet er livet Januarskatter 2015 Desemberlykke 2018

Aldri blitt spurt om dåp/religion.

10. Lenateacup Flørter med forumet

Det står jo i helsekortet, jeg og mannen er født inn i 2 forskjellige religioner men ingen av oss er praktiserende. Ungene våre er ikke døpt og derfor heller ikke medlem av statskirka. Syns også det virker unødvendig å spørre om religion. Da er det jo langt mer relevant å spørre om røyk og medisinsk bakgrunn. Særlig hos jordmor.

11. DecemberMomToBe Betatt av forumet Desemberlykke 2018

Hu ble spurt om spørsmål :) kom nok litt dialekt inni teksten.

Del denne siden