Hvordan vet man at brystet er tomt?

*Lillekorn*

Tillamor
Når vesla ammer suger hun gjerne 10-30 min på hvert bryst, veldig varierende. Hun sovner gjerne og er ikke spesielt interessert i å amme mer når hun er ferdig. Kan hun tømme brystet på 10 min? Jeg får alltid presset ut melk når hun er ferdig som jeg smører brystvorten med, men jeg har skjønt at brystet aldri blir helt tomt.
 
Brystet blir ikke tomt :) kan hende hun får i seg nok i løpet av de 10 min :)
Her ammes han alt i fra 10-45 min og like fornøyd om han spiser i 10min som 45min men spiser ikke kontinuerlig i 45min da...er mye kos også før han slipper helt ;)
 
Samme med meg. Han er godt fornøyd etter 10 min, men jeg vet brystet ikke er tomt. Han har så vidt lettet på trykket :)
 
Samme med meg. Han er godt fornøyd etter 10 min, men jeg vet brystet ikke er tomt. Han har så vidt lettet på trykket :)
Hva gjør du da? Biter tenna sammen til neste amming? Her sovner snuppa etter 5 min og det er en kamp å få henne til å drikke 10-15 min. Tviler på brystet blir tømt og frykter tidenes brystspreng etterhvert :p
 
Hva gjør du da? Biter tenna sammen til neste amming? Her sovner snuppa etter 5 min og det er en kamp å få henne til å drikke 10-15 min. Tviler på brystet blir tømt og frykter tidenes brystspreng etterhvert :p

Jeg har måttet pumpe litt på det brystet jeg skal amme fra for at han skal få tak, og lette litt på trykket i det andre (20-30 sek). Det ble klumper i brystet mot armen så da måtte vi prøve ut tvillingstilling og oppned på gulvet (!) og faktisk pumpe det helt tomt. Det hjalp...hjelper også med glovarm dusj og massasje med olje. Nå som det er gått nesten 2 uker har melkeproduksjon blitt mer balansert i forhold til behov, men blir det for mye så spruter det melk overalt når han dier :p

Hvordan går det med deg nå?
 
Jeg har måttet pumpe litt på det brystet jeg skal amme fra for at han skal få tak, og lette litt på trykket i det andre (20-30 sek). Det ble klumper i brystet mot armen så da måtte vi prøve ut tvillingstilling og oppned på gulvet (!) og faktisk pumpe det helt tomt. Det hjalp...hjelper også med glovarm dusj og massasje med olje. Nå som det er gått nesten 2 uker har melkeproduksjon blitt mer balansert i forhold til behov, men blir det for mye så spruter det melk overalt når han dier :p

Hvordan går det med deg nå?
Brystsprengen har faktisk roet seg. Har måttet pumpe litt noen morgener for å lette det værste trykket før jeg legger henne til. Men Lillemor fikk sopp på tungen som har smittet meg, så nå er det det vondeste :p
Ellers drikker hun fortsatt rundt 5 min, noen ganger opp mot 10. Men hun la på seg 275g på 4 dager og tok igjen fødselsvekten sin, så hun får nok mat selv om det går fort :)
 
Brystsprengen har faktisk roet seg. Har måttet pumpe litt noen morgener for å lette det værste trykket før jeg legger henne til. Men Lillemor fikk sopp på tungen som har smittet meg, så nå er det det vondeste :p
Ellers drikker hun fortsatt rundt 5 min, noen ganger opp mot 10. Men hun la på seg 275g på 4 dager og tok igjen fødselsvekten sin, så hun får nok mat selv om det går fort :)

Bra hun også går opp :) hvordan ser sopp på tungen ut? Og hvordan merker du det har smittet?

Ja, er det ikke det ene så er det det andre :p
 
Bra hun også går opp :) hvordan ser sopp på tungen ut? Og hvordan merker du det har smittet?

Ja, er det ikke det ene så er det det andre :p
Hun har et hvitt belegg på tungen som ikke går vekk. Først trodde vi det var melk, men så var det jo der hele tiden :p (bildet er fra Google)

Jeg fikk plutselig vondt på en helt ny måte, brennende følelse i brystet og stikkinger i hele brystet som kommer jevnlig. Brystknoppene ser helt fine ut, men det gjør fortsatt veldig vondt når hun ammer. Enkel behandling heldigvis, smøre munnen hennes med Mycostatin (på resept) x 4, og brystene med Canesten x 8. Så håper jeg det hjelper fort ;)

Les mer her: http://www.oslo-universitetssykehus...nsskriv om behandling av Candidainfeksjon.pdf

ImageUploadedByBV Forum1446154983.342248.jpg
 
Back
Topp