Hvordan velge vogn etterhvert?

Spurv

Gift med forumet
Tilgangsansvarlig
VIP
Novemberlykke 2018
Jeg har tittet litt på ulike vogner, og lurer veldig på hvordan velge, og hva slags type vogn. ( skal ikke kjøpe enda )

Hvilke kriterier har dere for valg av vogn? Er det noen merker dere tenker er bedre enn andre?
 
Hvis du bor i nærheten så er det et sted i Oslo (tror det er på Skøyen, kanskje noen som vet?) hvor man kan prøvekjøre vogner på ulike terreng i butikken. Har selv fått anbefalt dette og ville bare tipse om det [emoji4][emoji1303]
 
Hvis du bor i nærheten så er det et sted i Oslo (tror det er på Skøyen, kanskje noen som vet?) hvor man kan prøvekjøre vogner på ulike terreng i butikken. Har selv fått anbefalt dette og ville bare tipse om det [emoji4][emoji1303]

Wow! Det er jo supert. Takk for tips :) Skøyen er ikke så langt unna.
 
Da vi skulle ha vogn sist ville vi ha en som passet i høyden til begge (han er 2 meter, jeg ca 1.65). I tillegg ville vi ha en lett og praktisk vogn med 3 hjul som var god å jogge med og som tåler litt terreng. Vi endte opp med mountain buggy terrain og har brukt den MYE og er superfornøyd.
 
Da vi skulle ha vogn sist ville vi ha en som passet i høyden til begge (han er 2 meter, jeg ca 1.65). I tillegg ville vi ha en lett og praktisk vogn med 3 hjul som var god å jogge med og som tåler litt terreng. Vi endte opp med mountain buggy terrain og har brukt den MYE og er superfornøyd.

Det var smart å tenke på høyden ja. Er det en slik type vogn med løs bag del?
 
Det var smart å tenke på høyden ja. Er det en slik type vogn med løs bag del?

Ja, for oss var høyde helt essensielt, og den vogna har utrolig store justeringsmuligheter på håndtaket. Vi kjøpte sportsvogn med carrycot+ (for perioden mellom dypvogn og sportsvogn) og bagdel ved siden av.

I tillegg medfølger 2 hjulsett i forskjellig str til bakhjulene, og de store hjulene er helt gull i snø/slaps/gjørme!
 
Ja, for oss var høyde helt essensielt, og den vogna har utrolig store justeringsmuligheter på håndtaket. Vi kjøpte sportsvogn med carrycot+ (for perioden mellom dypvogn og sportsvogn) og bagdel ved siden av.

Tusen takk for info og inspirasjon :)
 
  • Liker
Reactions: M#
Sist kjøpte jeg en Simovogn til nærmere 10 000, og da babyen var 6 mnd kjøpte jeg en Babyjogger City Mini GT til 3500... sistnevnte har vi brukt 95% av tida (dvs alltid, bortsett fra når det er veldig mye snø) siden den gang! Og nå er hun tre år.

Jeg er 165cm, mannen min er 190, og begge liker vogna like godt. (Enkelt å justere håndtaket opp og ned)Den har gode hjul (svingbart forhjul som enkelt kan låses når man går i skogen eller annet ulendt terreng), den kan legges helt ned, man får også kjøpt hardbag til den så den kan brukes fra de er nyfødte :)

Slås sammen på et sekund, og tar null plass

Ettet at vi har brukt den så og si HVER dag i to og et halvt år (vi har ikke bil) så er den litt sliten nå, vi har behandla den litt røft og et par skruer har falt ut :p fungerer fortsatt fint, men jeg kommer enten til å kjøpe ny av den (Babyjogger City Mini GT) eller Babyjogger City Elite.

Da vi kjøpt den bodde vi i tredje etasje uten heis, nå bor vi i hus, så da er det ikke SÅ viktig at vogna er lett å bære opp og ned. Skal sies at babyjogger city mini GT har like gode hjul som City Elite, men de er litt mindre i størrelse.

Jeg har sett og prøvd mange forskjellige vogner, men ikke funnet noen andre jeg liker like godt som babyjogger.

Emmaljunga-vognene synes jeg er mye finere å se på, men de er dyre, store og tunge.
 
Sist kjøpte jeg en Simovogn til nærmere 10 000, og da babyen var 6 mnd kjøpte jeg en Babyjogger City Mini GT til 3500... sistnevnte har vi brukt 95% av tida (dvs alltid, bortsett fra når det er veldig mye snø) siden den gang! Og nå er hun tre år.

Jeg er 165cm, mannen min er 190, og begge liker vogna like godt. (Enkelt å justere håndtaket opp og ned)Den har gode hjul (svingbart forhjul som enkelt kan låses når man går i skogen eller annet ulendt terreng), den kan legges helt ned, man får også kjøpt hardbag til den så den kan brukes fra de er nyfødte :)

Slås sammen på et sekund, og tar null plass

Ettet at vi har brukt den så og si HVER dag i to og et halvt år (vi har ikke bil) så er den litt sliten nå, vi har behandla den litt røft og et par skruer har falt ut :p fungerer fortsatt fint, men jeg kommer enten til å kjøpe ny av den (Babyjogger City Mini GT) eller Babyjogger City Elite.

Da vi kjøpt den bodde vi i tredje etasje uten heis, nå bor vi i hus, så da er det ikke SÅ viktig at vogna er lett å bære opp og ned. Skal sies at babyjogger city mini GT har like gode hjul som City Elite, men de er litt mindre i størrelse.

Jeg har sett og prøvd mange forskjellige vogner, men ikke funnet noen andre jeg liker like godt som babyjogger.

Emmaljunga-vognene synes jeg er mye finere å se på, men de er dyre, store og tunge.

Tusen takk for god informasjon :)
 
Anbefaler en tur i butikken, spør de ansatte der hva de anbefaler etter bruksområdet, by/landlig, mye bakker, mye snø og vinter/lite vinter osv..

Vi har en Emmaljunga Edge duo og er veldig fornøyd med den [emoji3] som vogn nr 2 til å ha i bilen har vi Britax B-motion 4 plus - veldig fornøyd med den også [emoji6]
 
Tenk på hvor den skal brukes. Mye ut, inn av bil? Da må den være enkel å klappe sammen og lett. Om du skal kjøre mye på vei som ikke bare er ren asfalt blr du ha gode hjul på den. Kanskje tenke på hvor stor bagen er også? Så kan den delen brukes lengre:happy:
 
Tusen takk for gode innspill. Nå vet jeg litt mer om hva jeg bør tenke på og ta hensyn til :) Synes likevel det er vanskelig, men har god tid ;)
 
Har vogndilla. Så rekner med eg prøver litt forskjellig. No har me tfk og Britax B- motion 4 plus.
Vil prøve Britax go big først trur eg.. :)
 
For meg er det viktig at man kan ha barnet vendt mot seg også i sportsdelen, og at vognen lett klappes sammen.

Med sønnen hadde vi babyjogger city select. Veldig fornøyd, likte bare ikke at den var litt prakk å folde sammen

Nå vurderer jeg babyjogger premier eller TFK Adventure med multi x bag
 
Hadde emmaljunga til minstemor og elsket den, men som det sies så er den tung. Jeg synes det er betryggende at den er tung og stødig med fire hjul helt i starten så jeg kommer til å bruke den så lenge vi bruker bag men skal kjøpe babyjogger city elite til etter bag tid da den er en lettere vogn å ha med seg hit og dit :)
 
Har en Emmaljunga City Cross etter kommende storebror, så må vel bruke den [emoji4] var fornøyd med den sist - var viktig for oss å ha en vogn som var god i terreng og grusveier - lite asfaltgåing på oss. Gutten vår har vært veldig lang da, så syns city crossen ble litt for fort kort til han.
 
Noen som har erfaring med bugaboo donkey2 mono? Syns det ser så praktisk ut med den oppbevaringsmuligheten på siden, når jeg har to barn til som jeg ser for meg skal være med på tur men går selv..
 
Til første jenta kjøpte jeg Silver Cross da jeg syns den var så utrolig nydelig :) men den var stor, og ikke så praktisk syns jeg. Kjøpte en Brio Happy etterpå, som jeg brukte mye til lange trilleturer på grusete veg. Vi har også en Tfk til sovevogn i bhg, og den syns jeg ikke er så god å trille. Har en Stokke Scoot som vi har brukt i bil og på ferier. Den er knall! :) Til neste har jeg lyst på Emmaljunga Edge :)
 
Back
Topp