Hvordan var formen din like etter fødselen?

Ikke i bruk

Forumet er livet
Var du i superform etter fødselen? Eller føltes det ut som du hadde blitt kjørt over med en gravemaskin?? :p
Eller noe midt i mellom?
 
Med storebror var jeg ikke i spes. god form. Jeg revnet MYE, og hovnet opp veldig ved stingene, så jeg klarte ikke å gå ordentlig på noen uker. Det kunne selvfølgelig vært verre, det var jo “bare” vondt. Jeg følte meg allikevel som verdens lykkeligste, med en veldig etterlengtet liten gutt i armene. ❤️

Med nr. 2 var ting helt annerledes. Dro hjem morgenen etter, og var i tipp topp form. Feiret 17 mai med tivoli og alt 2 dager etter. :)
 
Superform med nr to. Bra form, men litt sliten etter nr 1. Det kom seg dog da jeg fikk spist.
 
Klarte såvidt gå og kunne ikke sitte før nærmere fire uker etter fødselen. Var i god form og trente hele svangerskapet så ble mildt sagt overrasket :sorry:
 
Følte meg overkjørt av både en og to gravemaskiner.:hilarious: Så ut som et spøkelse og tok to dager før jeg hadde farge i ansiktet igjen :p Vakuumforløsning og revnet mye. Tok noen uker før jeg var på beina igjen.
Tok noen uker før jeg hadde kommet meg psykisk også, ble en større påkjenning enn jeg trodde på forhånd.
Men samtidig så ubeskrivelig lykkelig :joyful:
 
Første gang var jeg i god form, men så svimmel at jeg måtte holde senga de første dagene. Andre gangen var jeg skikkelig kvalm og ekkel, null energi, til tross for en kjapp fødsel som ikke slet meg ut i det hele tatt.
 
god form egentlig!
 
Med nr 1 tipp topp følte jeg kunne løpt maraton, mye energi. Vondt å bevege seg mye, men merket bare noen ganger. Nr 2: utslitt. Ble født på natten og jeg var sliten i utganspunktet og mistet mye blod. Var mye sliten de neste dagene, svimmel. Holdt på å gå i bakken på kjøpesenteret alene med lille i vogn. Fikk vondt i brystet og havnet til lege neste dag. Hadde da veldig høy CRP jeg var kjempe bleik, hadde tette melkeganger og veldig lav blodprosent. Slapp blodoverføring siden dobbel mengde med jerntabletter funket. Men følte meg fin i formen selv om jeg var sliten..
 
Var i god form etter begge fødslene [emoji4]
 
Fin form. Stod i dysjen en knapp time etter fødsel og sying. Det var deilig!
Hadde hematom og smerter såklart men gikk seg til etter noen uker. Gikk rart og slet med å sitte de første ukene.
 
Var i super form etter begge fødslene. Husker jeg blir irritert for at de prøvde å plassere meg i en rullestol. Klarte da fint å både trille den nyfødte ungen ned på barsel og ta bagasjen min selv :p snakk om stabeist.
 
Elendig form i lang tid etter fødsel, da både svangerskapet og fødselen var veldig tunge.
Det kom seg såvidt rundt 9 uker etter fødsel.
 
Jeg var i ganske god form etter kort tid. Jeg var sengeliggende i rundt 18 timer på grunn av operasjon og at det var natt kort tid etterpå men var oppe og gikk, dusjet, møtte besøk nede i fellesarealene og fungerte som før dagen etter. Litt sliten på grunn av søvnmangel de første dagene før og etter fødsel men etter å ha vært utmattet i 3,5 måneder i svangerskapet var det ingenting i forhold.
 
Med førstemann tror jeg halebeinet knakk, det var grisevondt, og det kan fortsatt gjøre vondt nå fire år etterpå. Bortsett fra det var jeg i toppform.

Med yngste var jeg seriøst megaklar for hva som heldt. Jeg var kjenpeskuffa for at fødselen gikk så fort, følte ikke at jeg rakk å nyte min siste fødsel. Revnet ikke, halebeinet var like fint :) kunne tatt meg en joggetur for å nyte at det var mulig uten en diger mage :p
 
Fantastisk etter nr 1. Kunne helst løpt maraton da

Med nr 2 derimot føltes det alt annet enn godt. Jeg var ødelagt. Totalt overkjørt av dumper da gitt. Leeeenge etter også
 
Var i fin form :) hadde epidural, men hadde ingen problemer med å gå rett etter fødsel. Var oppe å gikk og fikk tatt meg en dusj. Fødte kl 9 på morgenen og på ettermiddagen fikk jeg besøk av foreldrene mine (etter eget ønske) :)
Var kun litt trøtt og hadde dårlig matlyst, men følte meg veldig bra!:)
 
Med førstemann tror jeg halebeinet knakk, det var grisevondt, og det kan fortsatt gjøre vondt nå fire år etterpå. Bortsett fra det var jeg i toppform.

Med yngste var jeg seriøst megaklar for hva som heldt. Jeg var kjenpeskuffa for at fødselen gikk så fort, følte ikke at jeg rakk å nyte min siste fødsel. Revnet ikke, halebeinet var like fint :) kunne tatt meg en joggetur for å nyte at det var mulig uten en diger mage :p
Hvor fort gikk det? Nyte selve fødselen eller tiden etterpå? :p
 
Følte meg fysisk veldig bra, bortsett fra at jeg slet med ammingen i starten :)
 
Back
Topp