Hvordan unngå kjærestekollapsen i jula?

M

Moderator Irene

Guest
Det oser av idyll fra omtrent hvert eneste hus langs veien. Stjerner i vinduene, fyr på peisen og pynt på juletrærne. Jula er tida for innekos, familiehygge og lykke. Men dette er bare halve sannheten for de fleste av oss…

Blir det mye krangling/diskutering i jula hos dere? ;)

Les artikkelen HER :)
 
Heldigvis slipper vi det. Vi alle er i litt ekstra godt humør når vi har fri og ting skal feires. Har det på samme måte om sommeren også.
 
Det blir krangler hver gang vi skal noe og må ha ting på plass. Mannen er skikkelig rar til tider. En gang vi allerede var sent ute så fant han ut at det var på tide å barbere seg.... :confused: Han har litt problemer med å konsentrere seg, og hjernen løper fra en tanke til en annen I rekordfart. Noe som igjen betyr at jeg fyrer meg opp med en gang det er antydning til trøbbel. Veldig synd at det skal være sånn, men vi jobber begge med oss selv :)
 
Har ikke pleid å krangle noe særlig mer i julen, ikke det at vi krangler så mye resten av året da:p
 
Tja, mannen kunne prøvd å unngå å smelle meg på tjukka sånn at jeg er gravid i jula. Jeg er ikke særlig snill med gravidhormoner om bord. I dag spiste jeg for eksempel brødskiver med nugatti til middag, fordi han krydra kyllingen feil.

Jaujau...
 
Krangler ikke her, men har en merkelig feide med svigers nå som barna heldigvis ikke har fått med seg.
 
Vi slutta å krangle da vi slutta å reise bort for å feire jul [emoji85]
Nå feires julaften hjemme, kun mannen, ungene og jeg, alt skjer på våre premisser, og det er helt fantastisk!

Men vi har også et forhold der vi er dønn ærlige med hverandre og kan si hva vi mener om hverandres familie. Jeg skjønner at min familie kan bli mye, jeg syns jo det selv også, så hvorfor ikke la mannen få si fra når han syns det blir mye?
 
Tja, mannen kunne prøvd å unngå å smelle meg på tjukka sånn at jeg er gravid i jula. Jeg er ikke særlig snill med gravidhormoner om bord. I dag spiste jeg for eksempel brødskiver med nugatti til middag, fordi han krydra kyllingen feil.

Jaujau...

Hvordan våger han??? :eek:

Herlig :hilarious: Man må jo nesten le av det i etterkant, men der og da er det blodig alvor! :hilarious:
 
Vi har lite diskusjoner og krangler i jula. Nyter å ha fri og tilbringe dagene sammen.
 
Lite krangling heldigvis. Vi unngår mye med å ha planlagt en del på forhånd og inngått kompromisser med hverandre.
 
Hvordan våger han??? :eek:

Herlig :hilarious: Man må jo nesten le av det i etterkant, men der og da er det blodig alvor! :hilarious:
Ja, det er virkelig blodig alvor. Jeg innser jo at jeg oppfører meg helt tåpelig, men jeg klarer bare ikke å ta meg sammen der og da.
 
Har ikke pleid å krangle i romjulen, regner ikke med noe kjempe krangler nå som jeg er gravid heller. Skal bruke romjulen på å ordne klart barnerommet så det blir kos!
 
Har ingenting å krangle om, jula er dem eneste dagene mannen lager middag så jeg har det supert disse dagene :smug:
 
Vi krangler ikke ellers, så høytider/ferier er ikke noe unntak. :)
Det er bare å være raus med hverandre, ta opp ting med en gang, være ærlige/åpne og ikke være så hårsår, så går det gjerne veldig fint. ;)
 
I krangler ikke i juledagene.. har hvertfall ikke pleid å gjort det. Det er godt å ha fri sammen, og senke skuldrene hele familien.
Krangler ikke så mye ellers heller.. vi er ærlige med hverandre, og kommuniserer godt
 
Her er nøkkelen å ikke stresse. Begge har fri og begge ungene hjemme. Vi kommer til å prøve å gjøre mest mulig klart dagen før julaften for å kunne slippe å stresse den dagen. Blir jeg stressa, starter småkjeklingen.
 
Vi nyter å ha fri sammen , men det er heller ingen krise om det blir en diskusjon eller to ;)
 
Vi gleder oss til å ha fri sammen [emoji173]️ og i år skal vi ikke på så sinnsykt mye familiemiddager, så da nyter vi nok ferien enda mer [emoji7]
 
Krangler svært lite, både i julen og ellers! Så det skal nok gå fint :hilarious:
 
Svært lite krangling til vanlig (så og si aldri), og ikke noe verre i julen her hvertfall. Kona er juleentusiast og ute i god tid med både gaver og alt annet, så når vi er kommet litt uti desember er det meste på plass og det er helt avslappet stemning her hjemme.
 
Back
Topp