Hvordan unngå at han glemmer puppen?

Aicelain

Elsker forumet
Marsboerne 20 18
Oktoberlykke 2019
På grunn av mistenkt melkeprotein allergi, får jeg ikke lov å amme min 3 mnd gamle baby på minst en uke. Han skal kun ha melkefritt aminosyre erstatning. Han har alltid fått både pupp og erstaning grunnet ekstem gulping, og har ikke vært sugeforvirret. Men nå er jeg redd for at når det blir minst en uke med kun flaksen blir han å glemme hvordan man suger pupp :(

Noen tips til hva man kan gjøre for å forhindre at han glemmer puppen?

En annen ting er pumpingen. I går var første dag jeg ikke fikk amme. Jeg pupet da begge bryst ca hver 3 time og fikk ut 100ml totalt. Nå i dag får jeg kun50-60 totalt. Er jeg på vei å miste melka allerede :sad015?
 
Herregud du spiser melkefri kost og ammer! Hvem inkompetent person har sagt du ikke skal amme? I tillegg må du være melkefri i minst 2 uker for at alt skal være ute av kroppen.
 
Skjønner ikke helt hvorfor du ikke får lov til å amme kun en uke når det tar flere uker før alt er ute av kroppen. Storebror hadde melkeproteinallergi i nesten 2 år. Han ble litt bedre etter en uke på melkefri kost så og si bra etter 3 uker. Desverre var det kortvarig for han reagerte på gluten også, men det er en annen historie :p

Bare å fortsette å amme mens du spiser melkefri kost :)
 
Back
Topp