Hvordan takler du kommentarer på gravidkroppen din?

Ikke i bruk

Forumet er livet
Får du mange kommentarer på kroppen din som gravid? Hva synes du om dem? Sier du ifra at det ikke er greit? Blir du lei deg?
 
Har fått en del kommentarer på magen. Enten at «den er liten», at «den er stor» (de enes ikke om dette altså) eller rett og slett at «du vokser og trives». De kommentarene går greit. Føler ikke at det er nødvendig av folk å kommentere, men det går greit. Men fikk en kommentar om at «nå har du blitt litt tykk» noe som kanskje gikk mer inn på meg på en negativ måte. Ble ikke akkurat lei meg, men syntes ikke det var greit. Jeg er alt for stille og forsiktig til å si fra, dessverre.
 
sier "takk, er jeg ikke nydelig?" * ler* gravid kroppen er så forskjellig fra graviditet til graviditet
 
Jeg har ikke fått kjempemange kommentarer. De kommentarene jeg har fått har vært overraskede utbrudd over hvor langt jeg er på vei, for det synes knapt ennå. Jeg tar meg ikke nær av det, for jeg er jo like overrasket selv :p Jeg hadde forventet det skulle vært mye mer synlig nå, spesielt når jeg sammenligner med bilder av andre som er like langt på vei som meg (og også førstegangs).
 
Begynner å bli lei kommentarer om hvor rund jeg har blitt i ansiktet, er tidligere avhengig av trening tre ganger om dagen og det har det ikke vært mulighet til så kroppen har forandret seg. Jeg prøver å ikke bry meg om hva folk sier, men må si at jeg blir fort såret nå og hvorfor alle spør om strekkmerker, mage etc. Føler kroppen min plutselig har blitt felles eie noe jeg gjør alt jeg kan å sette ned foten for. Min kropp er fortsatt min og jeg forteller og viser det jeg har lyst til.
 
  • Liker
Reactions: Kkk
Har blitt så lei kommentarer å synsing nå som jeg har under 2 uker igjen til termin at jeg er bynt å overse slike kommentarer totalt å svarer ikke. Søndag fikk jeg høre "som du ser ut da" riktig nok ment ironisk men tanken for igjennom hodet mitt at skulle jeg kommentert noe om rullene dine du som var gravid for 30 år siden hadde det blitt liv ;) Er som sagt begynt og overse det, for folk glemmer uannsett hvor store de var da de gikk gravid til og med når det er bare 4 år siden, ofte fått høre "men jeg hadde så liten mage jeg da" øhh nei du hadde faktisk ikke det :hilarious:
 
Jeg bryr meg ikke så veldig mye, men blir ikke superhappy for kommentarer som kan være negative. En trenger ikke høre at man har lagt på seg i ansiktet. "Har du ikke noe godt å si så ikke si noe" passer godt inn her.
 
Orker ikke å bry meg[emoji85] Har igjen 3 mnd og ser ut som jeg snarthar termin, så får en del komentarer på det.
 
Dårlig. Jeg blir sur når noen spør om det er tvillinger, at jeg er stor og om jeg skal føde snart. Det er over to mnd igjen til termin, så jeg gruer meg til hvordan det blir når jeg virkelig blir stor.
 
Jeg fikk nesten bare positive kommentarer, men var en del som kommenterte at magen var veldig liten. Syntes ingenting om det, men sa ingenting :(
 
Får i grunn bare positive kommentarer, men også fått noen ` sikker på at du ikke er lengre på vei’ eller er du sikker på at det ikke er to der inne ` :wtf: Vet at folk ikke sier det for være frekke, men ikke alltid man trenger å si alt man tenker :rolleyes:
 
Gikk med store klær med begge to så fikk ikke mange kommentarer heldigvis [emoji4]
De har kommet litt i etterkant da, slik som nå hvor min lillesøster kommenterer sin vel normale mage mot min som var ganske liten med førstemann
 
Når en mannlig kollega med ølmage prøvde å være morsom på bekostning av min gravidemage klarte jeg ikke dy meg og svarte "min bli i allefall mindre igjen snart" . Unødvendig å si at HAN ikke likte det?!
 
Når en mannlig kollega med ølmage prøvde å være morsom på bekostning av min gravidemage klarte jeg ikke dy meg og svarte "min bli i allefall mindre igjen snart" . Unødvendig å si at HAN ikke likte det?!

Nå måtte jeg le godt og måtte fortelle den til mannen som også lo! Herlig!
 
Hvis det er folk jeg kjenner er det greit nok. Men når folk jeg ikke aner hvem er (som gjerne kjenner noen jeg kjenner) kommenterer det, kommenterer jeg tilbake.
 
Har ingen problemer med at folk verken tar på magen eller kommenterer. Så har jeg kun fått positive kommentarer også. Reagerer kanskje litt på de som har kommentert at jeg må ha mye magemuskler som har så liten mage. Skulle gjerne sett noe til de såkalte magemusklene før graviditeten og da
Folk legger på seg forskjellig og det er jo ingen fasit på hvorfor noen får større eller mindre mage.
 
Gir F vad andra sier men eg svara bara att de må se på seg selv
 
Jeg fikk stort sett kommentarer på at jeg så veldig fin ut, at jeg var så flott og vakker.
Så bortsettfra å bli litt pinlig berørt syntes jeg det var utrolig hyggelig. Unner alle å få sånne kommentarer. Var ikke "så stor/liten magen din er" men "så fin mage du har!"
 
Back
Topp