Hvordan takle uønskede råd?

M

Moderator Steffen

Guest
""Ikke kle ham for varmt!" "De blir bortskjemte av samsoving!" "La ham skrike litt for å trene lungene." Foreldre er som regel eksperter på egne barn, men likevel så blander vi oss gjerne inn i andre foreldres metoder. Råd er kjekke å ha når man trenger dem, men hvordan takler man dem når de er uønsket?"

jona_darligerad668-1-1.jpg


Les hele artikkelen her, og få litt tips til hvordan du takler uønskede råd.

Får du mange slike råd? Hvordan håndterer du det? :)
 
Jeg er ikke en ekspert, men jeg vet mer enn mine forgjengere, fordi forskningen har kommet lenger. :)

Jeg sa/sier bare "Takk, men vi gjør det på en annen måte," eller jeg forklarer, dersom mottaker er mottakelig for fornuft. ;)
 
Gud, dette var ekstremt irriterende med første. Jeg turte ikke å sove de første ukene fordi folk overalt var hysteriske mtp samsoving. Men det kunne ikke falt meg inn å ikke samsove, heller. Amming var også galt, allerede på barsel fikk jeg beskjed om å ikke under noen omstendigheter amme i søvn. Samme med barnelegen, det var bare å slutte å la den 9 mnd gamle ungen manipulere meg og la henne skrike seg i søvn. Jeg valgte å nikke og smile og barnelegen trodde vi sluttet å amme i søvn ved 9 mnd. Vi ammet i søvn til hun var 17 mnd. Har kranglet mye med folk som absolutt skulle fortelle meg hva jeg kan og ikke kan gjøre i oppdragelsen av min egen unge. Jeg tar heller kampen enn å la folk gå og tro at jeg faktisk hører på rådene deres, da kommer det bare mer. Men kamp trenger ikke å være så aggressivt som det høres ut, kun å si at sånn gjør vi det, det kan ikke diskuteres.
 
Back
Topp