Hvordan startet fødselen din?

Verpesyk90

Forumet er livet
Januarlykke 2016
Snøfnuggene 2018
Septemberlykke 2021
Gikk slimproppen rett før? Gikk vannet? Fikk du rier? Menssmerter?
 
Første fødsel gikk slimpropp noen dager i forveien, våknet så med rier og på vei til sykehuset i bilen gikk vannet - mye vann:D
Andre fødsel så jeg aldri til slimproppen, våknet med rier og vannet gikk rett før hodet stod i åpningen:)
Denne gangen har jeg 3 cm og slimproppen gått og venter spent på rier eller at vannet skal gå:p
 
Startet med at et eller annet rant ut. Trodde kanskje det var vannet som gikk, men det var det IKKE. Det gikk under fødselen og var av en annen dimensjon Kan ha vært slimproppen som kom,evt litt væske fra en hinne (sa jordmora). En liten time etter kom første rie, og drøye fire timer etter det var frøkna ute. Hadde gått med litt småmurringe i ryggen fra tid til annen i ca en uke før fødselen.
 
Den startet med at vannet gikk. Deler av slimproppen gikk over en mnd før fødselen startet.
 
Startet med rier. Hadde hatt mensmurringer i flere uker før det plutselig tok seg opp med kraftigere og mer regelmessige tak som da var rier.
 
Rier begge gangene. Hadde sterke kynnere som bare eskalerte hele svangerskapet og gikk over til modningsrier de siste ukene. Med første våknet jeg på natta av riene og med andre ante jeg overgangen fra kynnere til rier på ettermiddagen.
 
Hadde menssmerter/murring litt først med begge. Førstemann gikk vannet og det ble igangsetting etter to dager. Andremann gikk vi rett på rier, men skjønte det egentlig ikke helt før rett før han skulle ut at det var riene.
 
Med første stanget han så langt ned at jeg siste uken gikk nonstopp på do, ellers våknet jeg med murringer i siden om natten som jeg ikke tolket som noe fødselrelatert. Når jrg stod opp hadde jeg litt svie langs skambeinet og det gikk over til rier kort tid senere. Men dagene i forveien var helt normale her.
Med nr 2 følte jeg det var en del utflod som kom og måtte sjekke på sykehuset om det faktisk var utflod. Hadde masse murringer, nedpress i flere uker (ikke hele tiden) men så lurte jeg på om utflodet var fostervann engang til og det var det. Desverre starter ikke riene og det ble igangsatt. Det var ingen splesh før langt ut i fødselen, så glad vi sjekket.
 
Begge startet med rier og tegningsblødning :) Ned første våknet jeg av det, med andre startet de litt plutselig på ettermiddagen dagen etter en dag full av maserier. Hadde en del kynnere i begge svangerskapene, men kjente godt forskjell!
 
Startet med vannavgang uten rier. Kom ikke så mye med en gang så var ikke sikker på om det var vannet som gikk. Slimproppen kan jeg ikke huske å ha sett noe til. Riene kom 12 timer etter vannet gikk.
 
Vannavgang midt på natten. Slimproppen gikk dagen i forkant, men jeg tenkte ikke over at det var den/deler av den før vannet gikk. Riene kom få timer etterpå, og 67 timer senere var babyen i armene mine. <3
 
Startet med milde menssmerter :) ante ikke at det var rier før vi dro inn på sykehuset for en sjekk litt over 12 timer senere. 24 timer etter ca var han ute :)
 
Startet med vannavgang, men skjønte ikke at det var vannet. Såkalt lang vannavgang hvor det rant sakt og lenge. Ca 12 timer etter at jeg merket det dro vi på sykehuset for kontroll og DA gikk vannet skikkelig... ingen tvil lenger. Riene kom gradvis etter det og lille ble født et døgn senere.
 
Første startet med vannavgang, og riene kom kort tid etter. Hadde ingen tegn til at noe var på gang i forkant.
Andre startet med rier, men jeg gikk med maserier og kraftige kynnere i ukevis før det. Slimproppen gikk i flere omganger, det første som kom var vel ca en uke før fødsel.
 
Sterke menssmerter i to uker, deretter gikk slimproppen 2-3 dager før litt av vannet plutselig gikk på natten. Under 18 timer litt av vannet gikk var han ute [emoji4]
 
Startet med rier, hadde da gått med maserier i to døgn allerede. Men merket at det var annerledes da de ikke ga seg da jeg dusjet som maseriene gjorde :)
 
Vannet gikk på natta, med påfølgende rier med en gang. Tre timer etter var han ute.

Denne gangen har slimproppen gått for to uker siden, jeg har hatt endel premature rier/vonde kynnere og litt kortere livmorhals. Men enda holder han seg i magen, heldigvis
 
Back
Topp