Hvordan sparer dere penger til barna?

Ikke i bruk

Forumet er livet
Har dere sparekonto? Fond? Aksjer? Sparebøsse?
Hvordan sparer man best mulig? (og kanskje mest mulig?)
 
Setter av penger hver mnd., på en konto til hver av de.
 
De har hver sin sparegris.

Men vi setter av 500 kr i mnd til hver av dem på sparekontoen deres.
 
Sparer virkelig alle til barna sine? Jeg tenker at det er et luksusgode. Synes nesten det virker som det er tabu å fortelle det dersom en ikke sparer for barna sine, det synes jeg er veldig trist. Tror det er mange som sliter nok med å få økonomien i hverdagen til å gå rundt, med boliglån, vedlikehold på bolig, fritidsaktiviteter som koster penger etc.
 
Sparer virkelig alle til barna sine? Jeg tenker at det er et luksusgode. Synes nesten det virker som det er tabu å fortelle det dersom en ikke sparer for barna sine, det synes jeg er veldig trist. Tror det er mange som sliter nok med å få økonomien i hverdagen til å gå rundt, med boliglån, vedlikehold på bolig, fritidsaktiviteter som koster penger etc.

Vi sparer ikke. Legger av barnetrygden på egen bufferkonto, men om det vil gå til ny vaskemaskin eller noe til frøkna er egentlig samme. Hun har det hun trenger og vi har ikke verdens romsligste økonomi :)
 
Akkurat nå sparer vi ikke noe. Penger de får i gave settes inn på deres egne sparekontoer.

Vi har nettopp kjøpt hus med mye som må gjøres, så alt vi har til overs går til sparing til oppussing.
 
Vi sparer fast i fond hver mnd. 500 kr til hver av barna... nå har de ca 40.000 kr mer enn det vi har satt inn...
 
Sparer barnetrygden til barna på hver sin sparekonto. Setter også inn gave penger der. Pengene skal brukes til enten førerkort eller egenkapital til bolig.
 
Sparer i fond, en fast liten sum av barnetrygden hver måned. :)
 
Sparer dobbelt av barnetrygden hver måned. Både i fond, aksjer og sparekonto hvor gaver/arv blir satt inn. Pengene skal brukes til bolig/bil/utdanning (hvis hun vil ta den et annet sted enn i Norge). Kommer og til å opprette en konto hvor hun med tiden kan spare og disponere selv.
 
Back
Topp