Hvordan sover babyen deres?

PinkiPie

Flørter med forumet
❤ Juliskattene 2018 ❤
Hallo :happy:

Jeg lurer på hvordan søvnmønsteret til deres lille er?

Min er 1 måned gammel og sover fra 21-22 til 09-10 med 4 amminger i løpet av natten. Det er veldig deilig egentlig. MEN på dagen så sover han så lite. Er det vanlig? Vi står opp sammen når han våkner 09-10 tiden, ammer og steller han. Så er han våken i flere timer. Problemet er bare at han tar ikke smokk og vil heller ikke ligge/sitte og snakke/leke i 5 min før han klager og jeg må bære han rundt. Når jeg bærer han så sovner han, men om jeg legger han ned så våkner han. Dette forsetter i flere timer før han endelig sovner greit rundt 16-17 tiden. (Ammer han jo selvfølgelig flere ganger de timene) Også våkner han og ammes 19 tiden og sover ikke igjen før 21-22.

Jeg forstår at de har mer våkentid på dagen etter hvert, men jeg får verken spist, dusjet eller gått på do nærmest:shifty:

Og et annet spørsmål. Tar dere alle bleiene på natten eller vekker dere mannen? Jeg får dårlig samvittighet om jeg vekker mannen da han skal på jobb:( men jeg er veldig utmattet etter en tøff periode og trenger mye avlastning.
 
Min er 23 dager og hver eneste dag er forskjellig! Noen dager sover han masse både dag og natt, våkner kun for pupp, andre dager har jeg han liggende på meg dagen lang osv, samme på natt, noen netter legger jeg han på soverommet ca 23 og da sover han til 4, pupper og sover videre til klokken 7 og vi står opp. Andre netter nekter han å sove og våkner hver time til hver andre time. Jeg har absolutt ingen avlastning og tar alt stell av baby selv, pappaen har han kanskje max 30 minutter i løpet av ett døgn.. han er tilbake på jobb og er sliten pga det, pluss flytting og at han synes veldig synd på seg selv pga nettop disse tingene tror jeg[emoji6]begynner å irritere meg men jeg gidder ikke lage dårlig stemning i tillegg til alt det andre så jeg driter i det for øyeblikket.. Putter baby i bæresjal de dagene han er urolig, da får jeg gjort litt, annet enn å bare sitte å holde på han.. går på do med han oppi der og[emoji23] dusj tar jeg ved første anledning hvor han klarer å ligge for seg selv om det så bare er to minutter så er den daglige dusjen viktig for å føle meg litt mindre ekkel og svett konstant[emoji23] dusjer da med døren åpen og han i vognen rett utenfor badet. Det er slitsomt til tider men så sier jeg til meg selv, at alt du får til! Du er virkelig en super mamma! Og da får jeg litt ny energi til å fortsette[emoji16]
 
Forresten ang det siste du skriver, så skal du ikke ha dårlig samvittighet for at du vekker mannen. Jeg har lest de andre innleggene dine og du har virkelig måtte ta mye dritt. Du skal kreve all den hjelp du trenger for å få den hvilen du er nødt til å ha for å fungere og ha det godt med deg selv![emoji173]
 
Forresten ang det siste du skriver, så skal du ikke ha dårlig samvittighet for at du vekker mannen. Jeg har lest de andre innleggene dine og du har virkelig måtte ta mye dritt. Du skal kreve all den hjelp du trenger for å få den hvilen du er nødt til å ha for å fungere og ha det godt med deg selv![emoji173]

Åh! Tusen takk for fine ord. Du er en super mamma ja!! <3 vi alle er vel det:shy: ja, pappa her syntes også litt synd på seg selv i blant. Føler at baby nesten ikke kjenner han for han finner på alt annet å gjøre enn å ta seg av baby på dagen. Men men... som du sier, orker ikke å lage dårlig stemning. :banghead:

Håper babyene våres får faste rutiner etter hvert.
 
Hallo :happy:

Jeg lurer på hvordan søvnmønsteret til deres lille er?

Min er 1 måned gammel og sover fra 21-22 til 09-10 med 4 amminger i løpet av natten. Det er veldig deilig egentlig. MEN på dagen så sover han så lite. Er det vanlig? Vi står opp sammen når han våkner 09-10 tiden, ammer og steller han. Så er han våken i flere timer. Problemet er bare at han tar ikke smokk og vil heller ikke ligge/sitte og snakke/leke i 5 min før han klager og jeg må bære han rundt. Når jeg bærer han så sovner han, men om jeg legger han ned så våkner han. Dette forsetter i flere timer før han endelig sovner greit rundt 16-17 tiden. (Ammer han jo selvfølgelig flere ganger de timene) Også våkner han og ammes 19 tiden og sover ikke igjen før 21-22.

Jeg forstår at de har mer våkentid på dagen etter hvert, men jeg får verken spist, dusjet eller gått på do nærmest:shifty:

Og et annet spørsmål. Tar dere alle bleiene på natten eller vekker dere mannen? Jeg får dårlig samvittighet om jeg vekker mannen da han skal på jobb:( men jeg er veldig utmattet etter en tøff periode og trenger mye avlastning.


Min sover så si kun med pupp i munnen, hsr kolikk og er våken fra 12-01.30 så si hver dag. Sover aldri mee enn en time sammenhengen, men kun oppå meg.
Når pappaen er hjemme vekkee jeg han til å skifte bleie om natta. Men han hopper heldigvis opp av senga før jeg har fått fullført settninga. (Men det først etter ett lite sammenbrudd for to uker siden, var så sliten at jeg bare gråt og gråt). Men når vi er alene på natta blir det bleieskift i senga, orker ikke stå opp.

Så ikke ha dårlig samvittighet for at du vekker mannen din.
 
Åh! Tusen takk for fine ord. Du er en super mamma ja!! <3 vi alle er vel det:shy: ja, pappa her syntes også litt synd på seg selv i blant. Føler at baby nesten ikke kjenner han for han finner på alt annet å gjøre enn å ta seg av baby på dagen. Men men... som du sier, orker ikke å lage dårlig stemning. :banghead:

Håper babyene våres får faste rutiner etter hvert.
Ja vi er alle super mammaer![emoji7] virkelig!!

Ja jeg føler og at baby nesten ikke kjenner pappaen sin og det gjør meg veldig trist.. men det føles litt bedre når jeg ser at jeg ikke er alene om å sitte med den følelsen!
 
Ja vi er alle super mammaer![emoji7] virkelig!!

Ja jeg føler og at baby nesten ikke kjenner pappaen sin og det gjør meg veldig trist.. men det føles litt bedre når jeg ser at jeg ikke er alene om å sitte med den følelsen!

Mhm. Derfor jeg liker å spørre om ting her eller dele ting her, sånn at jeg ikke føler meg så alene med disse tankene og følsene. Kanskje de knytter et bedre bånd når baby blir eldre. Tror pappa føler at han ikke får gjort annet enn å skifte bleie og kanskje bære han litt i blant.
 
Hallo :happy:

Jeg lurer på hvordan søvnmønsteret til deres lille er?

Min er 1 måned gammel og sover fra 21-22 til 09-10 med 4 amminger i løpet av natten. Det er veldig deilig egentlig. MEN på dagen så sover han så lite. Er det vanlig? Vi står opp sammen når han våkner 09-10 tiden, ammer og steller han. Så er han våken i flere timer. Problemet er bare at han tar ikke smokk og vil heller ikke ligge/sitte og snakke/leke i 5 min før han klager og jeg må bære han rundt. Når jeg bærer han så sovner han, men om jeg legger han ned så våkner han. Dette forsetter i flere timer før han endelig sovner greit rundt 16-17 tiden. (Ammer han jo selvfølgelig flere ganger de timene) Også våkner han og ammes 19 tiden og sover ikke igjen før 21-22.

Jeg forstår at de har mer våkentid på dagen etter hvert, men jeg får verken spist, dusjet eller gått på do nærmest:shifty:

Og et annet spørsmål. Tar dere alle bleiene på natten eller vekker dere mannen? Jeg får dårlig samvittighet om jeg vekker mannen da han skal på jobb:( men jeg er veldig utmattet etter en tøff periode og trenger mye avlastning.


Dette høres veldig ut som min første. Les om High need baby. Kan være du kjenner igjen noe der. Uansett tenker jeg at det er lett å overstimulere disse babyene som er mye våkne, så blir de overtrøtte og får ikke sove i det hele tatt/ får forstyrret og kortvarig søvn. Så vær obs på å gi ro og å bysse i tide. En annen ting er at enkelte babyer trenger mye kroppskontakt. Begge mine har trengt det. Sover nesten ikke uten å ligge oppå meg. Da kan de sove en evighet. Så jeg tror nesten det er best å bare la dem ligge tett på... slitsomt, og man får gjort lite! Men er heldigvis bare en fase! Og test bæretøy! Her gjorde det ting lettere :)
 
Min sover så si kun med pupp i munnen, hsr kolikk og er våken fra 12-01.30 så si hver dag. Sover aldri mee enn en time sammenhengen, men kun oppå meg.
Når pappaen er hjemme vekkee jeg han til å skifte bleie om natta. Men han hopper heldigvis opp av senga før jeg har fått fullført settninga. (Men det først etter ett lite sammenbrudd for to uker siden, var så sliten at jeg bare gråt og gråt). Men når vi er alene på natta blir det bleieskift i senga, orker ikke stå opp.

Så ikke ha dårlig samvittighet for at du vekker mannen din.
Åh! Kolikk er ikke noe særlig :( så bra pappa er så hjelpsom! Håper babyen din sover bedre etter kolikken har gitt seg<3
 
Dette høres veldig ut som min første. Les om High need baby. Kan være du kjenner igjen noe der. Uansett tenker jeg at det er lett å overstimulere disse babyene som er mye våkne, så blir de overtrøtte og får ikke sove i det hele tatt/ får forstyrret og kortvarig søvn. Så vær obs på å gi ro og å bysse i tide. En annen ting er at enkelte babyer trenger mye kroppskontakt. Begge mine har trengt det. Sover nesten ikke uten å ligge oppå meg. Da kan de sove en evighet. Så jeg tror nesten det er best å bare la dem ligge tett på... slitsomt, og man får gjort lite! Men er heldigvis bare en fase! Og test bæretøy! Her gjorde det ting lettere :)

Det skal jeg lese, takk for tips.

Har kjøpt meg bæresjal, men det krever litt trening. Hihi. Var ikke så lett. Ja, håper fasen går over snart. Hvor lenge var barna dine slik?
 
Det skal jeg lese, takk for tips.

Har kjøpt meg bæresjal, men det krever litt trening. Hihi. Var ikke så lett. Ja, håper fasen går over snart. Hvor lenge var barna dine slik?

Min eldste var slik ganske lenge... men jeg var heller ikke bevisst nok på å begrense stimuli. Jeg ser nå at vi ga henne altfor lite ro. Så denne gangen har vi gitt babyen mer ro og lite stimuli. Det kan jo være tilfeldig, men har en mye roligere baby denne gangen. Hun trenger dog mye kroppskontakt for å finne den gode søvnen hun også, men jeg prøver nå å bare innse at det er slik det blir hehe. Så får jeg gjøre husarbeid når mannen er hjemme og kan avlaste litt... hun sover dog veldig godt i vogna si på trilletur. Gjør din det?
Min eldste sov aldri godt noen sted, bortsett fra ved puppen. Har ikke tall på hvor mange timer jeg har ammet og bysset henne!! Men jeg ga meg aldri på rutinene... selv om jeg måtte gjenta dem flere ganger per kveld/legging så gjorde jeg det samme hver gang. Det er jeg veldig glad for, for nå som 2-åring er hun en drøm å legge <3 DET hadde jeg aldri trodd at ville skje da jeg bysset til den store gullmedaljen i barseltiden hehe. Alle sa jeg gjorde meg selv en bjørnetjeneste ved å la henne ligge å amme eller kose seg til søvn. Og at jeg aldri ville få henne ut at senga mi når jeg først hadde tillatt henne samsoving på det mest slitsomme. Men det er helt feil... Gjør det som føles rett, det som er best for deg og barnet. Som sagt er alt bare faser. Det blir bedre!! :)
 
Føler som Jozo sier at det er veldig varierende fra dag til dag. Noen dager sover hun ganske masse på dagtid, men andre dager ikke like mye. Hun er glad i nærkontakt så jeg må få dreisen på bæretøy så tror jeg det blir lettere få gjort litt ting hjemme. I natt sov hun fra rundt midnatt til klokka 6:Heartred det hadde jeg ikke drømt om så veldig deilig. Hun har hatt mye kveldsuro fra 7-8 og da har ingenting roet henne omtrent, men hun slår seg etterhvert til ro i senga med puppen. Nå er hun mye roligere på kvelden og smiler og titter på oss, veldig koslig :Heartred jeg sover aleine med henne og samboer sover på gjesterommet for å faktisk få seg litt søvn. Han sover her hvis jeg vil, men han blir så gretten av lite søvn og har jo startet jobbe igjen så tenker det er like greit. Han er heldigvis flink til å ta seg tid til henne ellers og det er stor stas når hun smiler tilbake til pappaen sin :) hun blei 4uker i går og føler mye har gått seg litt mer til etter hvert, men det kommer stadig nye utfordringer. Ikke ha dårlig samvittighet for å vekke samboer og be om avlastning når du trenger det! Man er tross alt to om det tenker nå jeg. Når jeg følte jeg traff veggen og bare gråt utrøstelig var samboer så snill med meg og prøvde gjøre alt han kunne for å hjelpe selv om det var tydelig at han synes det var vanskelig se meg sånn. Det går seg til etterhvert og vi er alle bra mammaer for babyene våre :Heartred
 
Mhm. Derfor jeg liker å spørre om ting her eller dele ting her, sånn at jeg ikke føler meg så alene med disse tankene og følsene. Kanskje de knytter et bedre bånd når baby blir eldre. Tror pappa føler at han ikke får gjort annet enn å skifte bleie og kanskje bære han litt i blant.
Ja det er gull verdt å ha en plass å snakke om ting! Kom gjerne inn til oss på skjult og[emoji4]

Her har sambo uttrykt at han føler seg usikker på babyen fordi han er så liten, synes det er skummelt at han ikke kan holde hodet sitt ordentlig selv osv:p tror nok absolutt at pappaene blir mer inkludert når de føler de kan bidra med mer, og kanskje føler seg litt tryggere på tilværelsen.
 
Føler som Jozo sier at det er veldig varierende fra dag til dag. Noen dager sover hun ganske masse på dagtid, men andre dager ikke like mye. Hun er glad i nærkontakt så jeg må få dreisen på bæretøy så tror jeg det blir lettere få gjort litt ting hjemme. I natt sov hun fra rundt midnatt til klokka 6[emoji813]red det hadde jeg ikke drømt om så veldig deilig. Hun har hatt mye kveldsuro fra 7-8 og da har ingenting roet henne omtrent, men hun slår seg etterhvert til ro i senga med puppen. Nå er hun mye roligere på kvelden og smiler og titter på oss, veldig koslig [emoji813]red jeg sover aleine med henne og samboer sover på gjesterommet for å faktisk få seg litt søvn. Han sover her hvis jeg vil, men han blir så gretten av lite søvn og har jo startet jobbe igjen så tenker det er like greit. Han er heldigvis flink til å ta seg tid til henne ellers og det er stor stas når hun smiler tilbake til pappaen sin :) hun blei 4uker i går og føler mye har gått seg litt mer til etter hvert, men det kommer stadig nye utfordringer. Ikke ha dårlig samvittighet for å vekke samboer og be om avlastning når du trenger det! Man er tross alt to om det tenker nå jeg. Når jeg følte jeg traff veggen og bare gråt utrøstelig var samboer så snill med meg og prøvde gjøre alt han kunne for å hjelpe selv om det var tydelig at han synes det var vanskelig se meg sånn. Det går seg til etterhvert og vi er alle bra mammaer for babyene våre [emoji813]red
Bæretøy er gull verdt! Her sovner han med en gang jeg putter han oppi uansett hvor mye han skriker rett før. Han våkner derimot nesten hver gang jeg tar han ut og men:p Close caboo kan jeg anbefale den er lett å bruke[emoji4]
 
Min eldste var slik ganske lenge... men jeg var heller ikke bevisst nok på å begrense stimuli. Jeg ser nå at vi ga henne altfor lite ro. Så denne gangen har vi gitt babyen mer ro og lite stimuli. Det kan jo være tilfeldig, men har en mye roligere baby denne gangen. Hun trenger dog mye kroppskontakt for å finne den gode søvnen hun også, men jeg prøver nå å bare innse at det er slik det blir hehe. Så får jeg gjøre husarbeid når mannen er hjemme og kan avlaste litt... hun sover dog veldig godt i vogna si på trilletur. Gjør din det?
Min eldste sov aldri godt noen sted, bortsett fra ved puppen. Har ikke tall på hvor mange timer jeg har ammet og bysset henne!! Men jeg ga meg aldri på rutinene... selv om jeg måtte gjenta dem flere ganger per kveld/legging så gjorde jeg det samme hver gang. Det er jeg veldig glad for, for nå som 2-åring er hun en drøm å legge <3 DET hadde jeg aldri trodd at ville skje da jeg bysset til den store gullmedaljen i barseltiden hehe. Alle sa jeg gjorde meg selv en bjørnetjeneste ved å la henne ligge å amme eller kose seg til søvn. Og at jeg aldri ville få henne ut at senga mi når jeg først hadde tillatt henne samsoving på det mest slitsomme. Men det er helt feil... Gjør det som føles rett, det som er best for deg og barnet. Som sagt er alt bare faser. Det blir bedre!! :)

Han kan sove i vogn hvis han sovner til ammingen , men det går ikke lenge før han våkner. Han sover faktisk godt når vi er på biltur. Med en gang bilen kjører så sovner han, det er bare det at jeg ikke vil han skal ligge lenge i bilstolen. Men jeg tørr nesten ikke å flytte han over på liggedelen, så da legger jeg bilstolen i vognen(med sånn adapter selvfølgelig) så triller jeg han rundt i den.
Er det veldig dårlig for ryggen hans? Det er ikke mer enn 2 timer cirka og kun når jeg er ute på handletur.
 
Ja det er gull verdt å ha en plass å snakke om ting! Kom gjerne inn til oss på skjult og[emoji4]

Her har sambo uttrykt at han føler seg usikker på babyen fordi han er så liten, synes det er skummelt at han ikke kan holde hodet sitt ordentlig selv osv:p tror nok absolutt at pappaene blir mer inkludert når de føler de kan bidra med mer, og kanskje føler seg litt tryggere på tilværelsen.

Jeg har ikke helt skjønt det med skjult. Hvordan finner jeg det og hvordan kan jeg bli med der? Føler kanskje jeg ikke har nok innlegg for å bli med.
 
Bæretøy er gull verdt! Her sovner han med en gang jeg putter han oppi uansett hvor mye han skriker rett før. Han våkner derimot nesten hver gang jeg tar han ut og men:p Close caboo kan jeg anbefale den er lett å bruke[emoji4]

Jeg kjøpte baby ktan, da jeg følte det så veldig lett ut, men nei, får liksom ikke helt dreisen på det heller:p Skulle ønske jeg heller kjøpte close caboo da de fleste virker mye mer fornøyd med den. Har kjøpt noen vevde sjal også som jeg håper få dreisen på.Skal på bæretreff i morgen så håper det blir bra:happy: Har ergobaby adapt også som jeg synes jeg fikk til, men når jeg prøvde få henne oppi nå sist blei det bare tull det også:hilarious:
 
Han kan sove i vogn hvis han sovner til ammingen , men det går ikke lenge før han våkner. Han sover faktisk godt når vi er på biltur. Med en gang bilen kjører så sovner han, det er bare det at jeg ikke vil han skal ligge lenge i bilstolen. Men jeg tørr nesten ikke å flytte han over på liggedelen, så da legger jeg bilstolen i vognen(med sånn adapter selvfølgelig) så triller jeg han rundt i den.
Er det veldig dårlig for ryggen hans? Det er ikke mer enn 2 timer cirka og kun når jeg er ute på handletur.

Jeg bruker også bilstolen på en trille med adapter på butikken eller når vi skal ut på småturer da jeg synes bilstolen er tung å bære:p Babyen sover stortsett godt oppi der etter en liten kjøretur så tenker at det ikke er farlig så lenge hun virker fornøyd. De skal vel gjerne ikke sitte for lenge i bilstolen, men mener jeg har hørt at det ikke er så farlig lenger da bilstolene er blitt mye bedre med årene. Vi hadde med vesla på biltur i 3-4 timer i allefall og hun sov søtt så og si hele veien.Vi tok noen pauser underveis for sikkerhetsskyld.
 
Han kan sove i vogn hvis han sovner til ammingen , men det går ikke lenge før han våkner. Han sover faktisk godt når vi er på biltur. Med en gang bilen kjører så sovner han, det er bare det at jeg ikke vil han skal ligge lenge i bilstolen. Men jeg tørr nesten ikke å flytte han over på liggedelen, så da legger jeg bilstolen i vognen(med sånn adapter selvfølgelig) så triller jeg han rundt i den.
Er det veldig dårlig for ryggen hans? Det er ikke mer enn 2 timer cirka og kun når jeg er ute på handletur.


Jeg tror det er helt greit å gjøre det av og til for at du skal få gjort noe som helst :p alt du beskriver et helt likt med min første... Så jeg vet hvor slitsomt det kan bli! Har du noen å be om hjelp? Jeg ble veldig sliten av den intense kontakten babyen trengte i starten, så moren min passet henne et par timer så jeg og mannen kunne ut å spise og slappe av litt. Det ga virkelig ny energi, så anbefaler å prøve å få litt avlastning fra familie om du kan
 
Back
Topp