Hvordan skal lillegullene sove på dagtid?

lørdagsbarn

Glad i forumet
Har kjøpt 2 sprinkelsenger (skal ha twins) og tenker de skal sove i hver sin (etterhvert). I begynnelsen skal de dele den ene senga på vårt soverom, og etterhvert flyttes inn på eget soverom i hver sin seng. Så føler jeg har kontroll på natt-sovingen.

Men - hvor skal de sove på dagtid?
Er det best å flytte den ene sprinkelsenga ut i stua? Kan de bruke lekegrinda til å sove i? (Ikke sånn som kan heves, så da blir de liggende "på gulvet"). Burde jeg kjøpe en vugge til å ha i stua? Kanskje en reiseseng?

Hva har dere planlagt? :)
 
Vi kommer sikkert til å veksle mellom vugge og babynest. De kan jo feks sove i vognbagen også? Kan tenke meg det blir en del utstyr man trenger når man venter tvillinger, så greit å spare der en kan [emoji12]
 
Jeg har ikke planlagt så mye [emoji85], men har tenkt å kjøpe babybay/bedside crib oppe på rommet vårt (så sprinkelseng når det blir behov), også ønsker jeg meg So-ro vugge for å ha i stua. Ellers så tenkte jeg bæresjal (håper å bli en bæremamma/pappa [emoji173]️), babynest i sofa f.eks? og vogn ute som sovested på dag. So-ro vugger finnes for tvillinger også (men varer visst til de klarer å reise seg opp). Dyre i innkjøp og også som brukt, men tror prisen holder seg stabil for salg også, så det er bra.
 
Vi kommer sikkert til å veksle mellom vugge og babynest. De kan jo feks sove i vognbagen også? Kan tenke meg det blir en del utstyr man trenger når man venter tvillinger, så greit å spare der en kan [emoji12]
Ja tenker også babynest, og flere sier at vogna er grei til dagsoving. Hehe ja er jo noe med det, så håper å unngå å kjøpe inn så veldig mye forskjellige senger o.l.
 
Jeg har vugge til stuen, veldig praktisk siden små babyer sover jo så mye og soveplassen er aldri langt unna. Og så har man baby i nærheten :)
 
Vi har en vugge, men vet den kommer til å bli lite brukt fordi jeg i all hovedsak foretrekker at babyen sover ute i vogn på dagen.
 
Sove i vognen på dagtid, eller om han er som storesøstrene så sover han vel kun oppå meg [emoji28][emoji23][emoji85]
 
Her blir det vogn, vugge og babynest om jeg kommer så langt at jeg får laget et.
 
Ikke for å være pessimist, men jeg planlegger ikke noe sånt før jeg vet om hun sover alene :p hadde vugge, babynest og selvsagt vogn til førstemann, men han sov kun i armene mine:) vogga ble brukt én gang :/
 
Vi flyttet rundt på babynestet til storebror, men da kolikken satte inn sov han omtrent bare i bæresele eller vogn uansett. De fleste små sover mye, og jeg tror de vil sove fint i lekegrind uansett hvor høy den er :)
 
I begynnelsen så blir det vel meg hun sover på, i hvertfall hvis hun er lik sine to storesøsken... Ellers så skal vi ha en vugge stående på stua, evnt. sofaen, evnt. bagen til vogna :)
 
Her har vi bedside seng på rommet, vi skal skaffe babynest å har en Moses krybbe som vi skal ha i stua:happy:
Blir en av de eller som noen nevner over oppå meg på dagtid, blir nok å variere:)
Å vogn selvfølgelig.
 
Har ikke lagt noen spesiell plan for det, men har moses krybbe, og ønsker meg nest, så blir vel en av de på dagtid,[emoji4] og babynest kan man jo sy selv om man er flink med sånt(kanskje billigere enn å kjøpe 2[emoji6])
 
Jeg har babynest til dagsoving, samt lekegrind i stua og vogn som lille kan sove i ute[emoji4]
 
Back
Topp