Hvordan ser dagen deres ut

Januarbaby2017

Glad i forumet
Med tanke på mat og søvn?
 
Helt kaosopplegg om dagen. Sover nesten ikke, spiser helt tullete.. ingen struktur.. kommer sterkere tilbake med et vettugt svar [emoji12][emoji23]
 
Dagene ser litt ut som dette +- en time på klokka

07 30: våkner. Frokost med flaske og svisker
09.30-11 hvil. Må ofte bysses på midt i hvilen for å sove videre
11.30 flaske+litt skive
Ca 13 hvil i 45 min
14/15 flaske
Ca 16: hvil 30 min
17.30 flaske
18.30 grøt
19.30 seng, sover innen kl 20
23- flaske
Sover til ca 07.30 avbrutt av 1-10 ganger roping etter tutten.
 
08.00 Frokost (melk)
09.00- 11.00 sove
11.30 Lunsj (brød eller grøt)
13.30 Mellommåltid (frukt, "maisostepopp", eller noe "kjeks" for babyer eller noe lignende
14.00- 16.00 sove)
16.30 Middag (most middagsmat og smoothie hvis han vil ha)
18.30 Kveldsmat (melk)
19.00 sove for natten
Av og til 04.00 nattmat (melk)
 
Ca kl 7/7.30: mm i senga, står opp
Kl 9: mm og grøt
Kl 9.30: 1. dupp
Kl 12: mm, grøt og fruktmos
Kl 13.30: dupp nr 2, evt mm først
Kl 15: mm og middag
Kl 18: mm og grøt
Kl 18.30-19: kveldsstell, mm i senga og natta
Kl 20- 23: mm ca hver time
Kl 3: mm
Kl 5-6: mm og skravling

Ikke alltid alt går etter planen, men dette er utgangspunktet da [emoji14]

Edit: kl 23-7.30: 2-5 xmm
 
Last edited:
Kun morsmelk enn så lenge. Spiser før og etter hver dupp. Våken i ca. to timer av gangen, sover gjerne 45-90 minutter. Opp mellom 8 og 9, i seng til 21 og sovner som regel før 21.30.
 
Helt kaosopplegg om dagen. Sover nesten ikke, spiser helt tullete.. ingen struktur.. kommer sterkere tilbake med et vettugt svar [emoji12][emoji23]

Sånn er det her også, men vil ha litt mer rutiner så prøver å være mer strenge og konsekvente fra i dag :p
 
Står stort sett opp mellom 7.00 og 8.00

Dupper (40 min) litt etter som når frøkna viser tegn på å være trøtt (sutrer eller klør seg øynene.)
Mm etter som hun vil ha. Prøver ofte dette først hvis hun "klager", (fungerer ikke mat er det tid for dupp). Noen ganger spiser hun etter en halvtime, andre ganger kan det gå 2-3 timer. Stort sett 1,5 time i mellom.

Ca. 13.00 og 18.00: litt grøt med fruktmos i. Sviskemos er en stor favoritt. Tar ofte litt som dessert eller for å lure ned grøt! [emoji23] Ofte begrenset hvor mye grøt som går ned.

18.30: gjøre seg klar for natta. Pysj, dråper og tannpuss.

19.00 Natta (mm til hun sovner, eller til hun ikke vil ha mer. Da legges hun i senga.) Sovner raskt.

Våkner 0-3 ganger i løpet av natta for påfyll, sovner igjen med en gang.

Så ingen faste tider for mm og søvn på dagen, men har faste rutiner på legging.
 
Spent på å komme hjem til hverdagen igjen og se hvordan det blir nå kontra før ferien [emoji5] Om det blir annerledes eller ikke
 
Ca kl 7/7.30: mm i senga, står opp
Kl 9: mm og grøt
Kl 9.30: 1. dupp
Kl 12: mm, grøt og fruktmos
Kl 13.30: dupp nr 2, evt mm først
Kl 15: mm og middag
Kl 18: mm og grøt
Kl 18.30-19: kveldsstell, mm i senga og natta
Kl 20- 23: mm ca hver time
Kl 3: mm
Kl 5-6: mm og skravling

Ikke alltid alt går etter planen, men dette er utgangspunktet da [emoji14]

Edit: kl 23-7.30: 2-5 xmm
Høres ut som min dag dette her!
 
Det eneste som er fast her er at han har første dupp ca 1,5 time etter han har stått opp. Da kan han sove opp mot 1,5 time, av og til kortere og av og til bittelitt lenger. Våkner for morgen en gang mellom 6 og 10. Prøver å være i seng ca 20, men vært litt mye rundt i det siste, og forrige kvelden spydde han, så vi er litt ute av rytme der og.

Spiser ca hver 3. time gjennom både dagen og natta. Alle måltider inneholder mm, men jeg prøver å venne han til å spise ett måltid med fruktmos og ett med middag på dagtid, da der bare er noen uker til jeg begynner på jobb igjen. Vil plutselig ikke ha grøt mer, og flaske har han nekta i månedsvis.
 
Det eneste som er fast her er at han har første dupp ca 1,5 time etter han har stått opp. Da kan han sove opp mot 1,5 time, av og til kortere og av og til bittelitt lenger. Våkner for morgen en gang mellom 6 og 10. Prøver å være i seng ca 20, men vært litt mye rundt i det siste, og forrige kvelden spydde han, så vi er litt ute av rytme der og.

Spiser ca hver 3. time gjennom både dagen og natta. Alle måltider inneholder mm, men jeg prøver å venne han til å spise ett måltid med fruktmos og ett med middag på dagtid, da der bare er noen uker til jeg begynner på jobb igjen. Vil plutselig ikke ha grøt mer, og flaske har han nekta i månedsvis.
Min har også nektet flaske de siste månedene blir sint vist jeg prøver,
Jeg skal tilbake på skolen om en liten måned, hvordan tenker du å gjøre det med mm når du begynner å jobbe igjen ? Kjenner æ grue meg litt, til nå får han kun litt grøt til kvelds og litt smaksprøver på frukt/ grønnsaker men han får så fort vondt i magen av fast føde
 
Min har også nektet flaske de siste månedene blir sint vist jeg prøver,
Jeg skal tilbake på skolen om en liten måned, hvordan tenker du å gjøre det med mm når du begynner å jobbe igjen ? Kjenner æ grue meg litt, til nå får han kun litt grøt til kvelds og litt smaksprøver på frukt/ grønnsaker men han får så fort vondt i magen av fast føde

Jeg har et håp om at han skal spise to måltider med vann til i løpet av dagen. Grøt hvis vi får det til til det ene, evt får vi jobbe med brød. Frukt til det andre tenker jeg. Eller middagsglass. Heldigvis et par uker igjen til å finne det ut. Amming før og etter jobb, evt pumping og flaske om vi får det til og det er hensiktsmessig. Uff, stresser litt med det ja.
 
Mellom 6-7 våkner og får mm, Og sovner igjen.
9-9.30 våkner igjen og får mm.
10.00 står opp og tar morgenstell
11.30: grøt
12.00-13.30 sove
14.30:middag
16-17:sove
18.00:grøt
18.30-19.15:sove
21.00: kvelstell og mm
21.15: sover hele natten

Alt er ca tider. Er ikke uvanlig at ting blir forskyvd. Men når han våker om morgen og når han legger seg for kvelden er ganske fast[emoji6]
 
Back
Topp