Hvordan reagerte sjefen når du fortalte at du var gravid?

Her er det ingen som vet noe enda. Tenker jeg forteller det etter nyttår når jeg har passert uke 12 med god margin. [emoji4]
 
Fortalte det til sjefen i dag, da jeg nå er sykemeldt på kvalme. Ingen andre på jobb som vet noe. Ho ble glad på våre vegne :happy:
 
Jeg fortalte det i går til sjefen, jeg jobber i psykiatrien og måtte avlyse noen nattevakter pga kvalme og trøtthet [emoji42] Må være våken og tipp topp på jobben. Syns det var tidlig men sånn er det når man jobber med andres sikkerhet og helse[emoji4] sjefen blei kjempe glad på våre vegne.jeg er 6+3 i dag.
 
Jeg skal fortelle det til sjefen (i jobben jeg enda ikke har startet i) på fredag. Gruer meg[emoji85] fant ut at jeg var gravid to dager etter at jeg takket ja til jobben. Kom litt som ett sjokk, da jeg bare 5 dager før positiv test hadde hatt det jeg trodde var menstruasjonen[emoji15][emoji85]
 
Jeg var på møte med sjefen i går, men unnlot å fortelle det. Hun er ikke pliktig å gi meg nye vakter og jeg er redd for at hvis jeg forteller det så er jeg fri for jobb. Trenger virkelig pengene og hun har lovet meg 100% vikariat i to uker i desember. Jobben er ikke noe som kan skade spiren og jeg kan jobbe i mitt eget tempo.
 
Hun ble glad på våre veiene, vet at vi har slitt med å få spirene til å sitte. Flere andre på jobb vet også om det :)
 
Teamet mitt på jobben vet det (jobber som lærer). Jeg har vært fryktelig dårlig et par dager på jobb, og da har det vært greit at de har visst hvorfor. Har ikke fortalt det til ledelsen enda, ei heller noen andre på jobben. Tenkte å vente til etter nyttår, men det kan være jeg forteller det den 16.des. Da skal vi ha julebord og da er jeg 11+3. Men har ikke helt bestemt meg :)
 
Kun to venninner på jobb som vet om det foreløpig.
Forteller nok sjefen det om ikke alt for lenge, men håper vente til neste UL og få sjekket at alt fremdeles er ok.
Mulig de fleste får mistanke neste uke når det er julebord og uka etter hvor det er konferanse med hotell og bar :p Jeg pleier ikke være den som takker nei til en fest :wacky: Sjefen veit at vi prøver så kommer nok ikke som noe sjokk. Fortalte henne da jeg følte meg helt utenfor på jobb pga SA og start av utredning med en del legetimer og prøver som skulle taes. Greit ha henne med på laget og fikk meg til å føle meg en del bedre i allefall. Vet at det blir veldig mye å gjøre mens jeg kommer til å være ute i permisjon så greit at hun får vite det ganske tidlig og har muligheten til å prøve hente inn flere ressurser.
 
Jeg fortalte det på jobb forrige uke. Kollegane mine er glade for oss, de har vel egentlig bare ventet på det! :)
Sjefene sa ikke så mye... De fleipet litt, men ble litt rare... (Jeg sa det ved lunsj bordet når vi alle var samlet)
De har god tid til å venne seg til det da ;)
Vi er bare 6 stk til sammen, så synes det er veldig greit at de vet det. Skal også holde meg litt unna noen ting..., og kvalmen kommer og går.
 
Fortalte det på grunn av omorganisering som er i gang på jobben. Nærmeste sjefene ble glade på mine vegner. Var nok mer stille fra de høyere sjefene når jeg nevnte at jeg kom til å forsvinne til sommeren og at de ikke kunne regne med meg...
 
Jeg fortalte det til sjefen det i dag, da jeg nok en gang har vært kvalm hele natta og null energi:) han synes det var veldig kjekt, spesielt siden det ikke gikk så bra sist gang. Han sa at jeg kunne komme å gå som jeg ville fremover, var ikke noe problem å komme sent, viktig og ikke stresse sa han:) Han er en fantastisk sjef!
 
Fortalte det til sjefen for et par dager siden. Var så å si ¨tvunget¨ til det ettersom jeg antakeligvis fortsatt blir sykmeldt resten av året. Har vært sykmeldt allerede 3 uker pga. medisinske årsaker, og det var mens jeg var sykmeldt at jeg fant ut at jeg var gravid. Det virket som at hun ble glad på mine vegne, men likevel fikk jeg en følelse av at det ikke ble godt tatt imot at jeg muligens kommer til å bli sykmeldt ut året. Jeg har tross alt vært sykmeldt mye i høst, og nå kommer nok en sykemelding. Og så jobber jeg i et vikariat med arbeidsavtale til 7.januar. Begynte i august. Litt dårlig samvittighet har jeg for det, men samtidig må jeg tenke på meg selv og den lille. Helsa kommer før jobb! Skal til legen på mandag og få skaffet ny sykemelding, og så skal jeg møte sjefen etterpå - og det gruer jeg meg egentlig skikkelig til!
 
Sjefen min syntes det var utrolig hyggelig, og minnet meg på at jeg må slappe av og ta vare på meg selv, og ta ting i eget tempo. Og at jeg står fritt til å ha hjemmekontor de dagene jeg føler for det. Det blir (forhåpentligvis) så og si akkurat 2 år mellom barna, og han vet at vi har slitt med ma/sa tidligere. Var litt derfor jeg fortalte det allerede nå, siden det blir en del oppfølging hos lege og sånn.
 
Jeg fikk en stor klem og et ektefølt gratulerer :) Det var hyggelig, spesielt fordi det på min jobb har blitt annonsert en ny graviditet hver 3. måned hele det siste året! Så det er ikke bare-bare for sjefen med så mange gravide, permisjoner, vikarer og sykemeldinger.
 
Jeg skal fortelle det til sjefen (i jobben jeg enda ikke har startet i) på fredag. Gruer meg[emoji85] fant ut at jeg var gravid to dager etter at jeg takket ja til jobben. Kom litt som ett sjokk, da jeg bare 5 dager før positiv test hadde hatt det jeg trodde var menstruasjonen[emoji15][emoji85]

Har du fortalt det ?
Jeg er i samme situasjon :p Nettopp fått ny jobb og bare jobbet en dag... vet ikke helt om jeg skal vente eller fortelle det nå :confused:
 
Har du fortalt det ?
Jeg er i samme situasjon :p Nettopp fått ny jobb og bare jobbet en dag... vet ikke helt om jeg skal vente eller fortelle det nå :confused:

Oppdatering fra meg :) På fredag sendte jeg mail til sjefen hvor jeg fortalte at jeg var gravid. Var også 100 % ærlig med hvor engstelig jeg hadde vært for å fortelle det, og hvor dårlig samvittighet jeg hadde følt ovenfor henne. Mailen jeg fikk tilbake var så fin og god! Hun virket oppriktig glad, takket for ærlighet og sa jeg bare måtte glede meg over graviditeten. Hun sa at det bare var en stor glede å vente ett nytt barn og at uansett hvordan det ble, skulle det gå fint med tanke på jobben :) SÅ takknemlig!
 
Jeg fortalte det på mandag. Ville egentlig vente, men han holder på å planlegge neste år, så jeg følte jeg burde si det. Han tok det veldig fint :) kollegaer får ikke vite det før uke 12
 
Jeg fortalte det i uke 6 pga litt tilrettelegging og fordi jeg er mye sliten,vil ikke virke slapp. De ble kjempe glade på våre vegne og jeg ble overrasket over hvor mye de vil tilrettelegge,hadde ikke forventet det.
 
Back
Topp