Hvordan legger du barna?

Lilleulven

Forumet er livet
VIP
Himmelbarn
Januarlykke 2016
❤ Juliskattene 2018 ❤
Og hvor gamle er de?
Har dere hatt samme rutine lenge?
 
Hatt samme leggerutine nesten hele tiden. De er nå 3 og 9 år.

Kveldsmat først. Etter stell på badet går vi på soverommet, der er det Nattasang og klem.

I babytiden har det variert litt. Yngste måtte bysses i søvn en periode. Da jeg ammet så gjorde jeg det på soverommet og pusset tennene der før jeg la de. Nå pusser de på badet.
 
Kveldsmat også er det kveldstell.
Ammer i stua før tannpuss og senga. Der synger vi også er det natta. Ho er 15 mnd og vi har gjort det slik nesten hele tiden[emoji4]
 
Storesøster steller seg og blir lest til og vi synger en sang, hun er 8 og det har vi gjort siden hun var rundt 1 år.

Lillebror ammes i søvn etter at han har blitt vasket og smurt, fått tran og pysj. Han er 3 mnd og har hatt det slik "hele livet". Men blir nok ikke så lengr før han skal få begynne å lære seg å sovne uten å bli ammet :)
 
Kveldsmat, kveldsstell på badet, leser bok på senga, skrur av lyset og synger en sang eller to. Så er det natta og vi går ut. Hun er 2 år og har gjort det slik siste halvåret ca. Før det var det det samme bare med bittelitt barnetv før hun la seg i stedet for bok (var det eneste som fikk henne til å sitte i ro). Da hun var mindre var vi inne på rommet til hun sovnet. Begynte vel å venne henne til at vi gikk ut da hun var rundt året :)
 
Kaster dem i seng :D

Vi har ingen fast rutine. Noen ganger spises kveldsmaten borte og vi er sent hjemme. Da er det tannpuss og nattakos.

Andre ganger leser vi, lydbok eller historier. Noen ganger vil dem sove sammen og tulle litt.
 
Back
Topp