Hvordan kutte ut morgen- og/eller kveldsamming?

Spiri

Flørter med forumet
Junior er nå 1år, og har ammet bare morgen og kveld de siste månedene, noe som går kjempefint. Nå ønsker jeg å gradvis kutte hele ammingen, men hvordan gjør vi det? Ammer i søvn på kvelden, og ammer for en ekstra time søvn om morgenen (og da er hun jo sulten også). Noen gode råd? Hvordan sluttet dere å amme?
 
Lot babyen venne seg av med det selv. Det er garantert den letteste måten, og jeg skulle så inderlig gjerne ha fortsatt mye lenger.
Kan jeg spørre hvorfor du vil slutte?
 
Lot babyen venne seg av med det selv. Det er garantert den letteste måten, og jeg skulle så inderlig gjerne ha fortsatt mye lenger.
Kan jeg spørre hvorfor du vil slutte?

Klart du kan :) Jeg ønsker å bli gravid igjen, og har fortsatt ikke fått tilbake normal syklus. Har vært hos gynekolog for å sjekke slimhinne osv., og det er nok ammeslutt som må til for å få fortgang i syklusen. Vi ønsker nestemann så tett som mulig, så da får det bare bli sånn.. Synes forøvrig jeg er flink som har ammet så lenge allerede, de fleste i barselgruppen sluttet for mange måneder siden.
 
Klart du kan :) Jeg ønsker å bli gravid igjen, og har fortsatt ikke fått tilbake normal syklus. Har vært hos gynekolog for å sjekke slimhinne osv., og det er nok ammeslutt som må til for å få fortgang i syklusen. Vi ønsker nestemann så tett som mulig, så da får det bare bli sånn.. Synes forøvrig jeg er flink som har ammet så lenge allerede, de fleste i barselgruppen sluttet for mange måneder siden.

Kudos til deg for at du tar imot spørsmål og svarer seriøst fremfor å bli indignert og anta at jeg fornærmer deg. ;)

Flott at du har ammet frem til nå, det er det jo ingen tvil om, pupp er bra så lenge som mulig. :)

Lykke til med prøving på nestemann! :)
 
Kudos til deg for at du tar imot spørsmål og svarer seriøst fremfor å bli indignert og anta at jeg fornærmer deg. ;)

Flott at du har ammet frem til nå, det er det jo ingen tvil om, pupp er bra så lenge som mulig. :)

Lykke til med prøving på nestemann! :)

Tusen takk! :)
 
Når de spiste såpass mye på kvelden at de ble mette så ble de ikke alltid ammet på kvelden. Med yngste så la pappaen noen kvelder innimellom og det gikk fint. De kveldene jeg la ammet jeg. Husker ikke hvordan det ble slutt egentlig. Noen ganger ammet jeg og andre ganger ikke. Til slutt som regel ikke.

På morgenen så ammet jeg ikke de gangene pappaen stod opp og bare laget grøt med en gang.
 
Back
Topp