Hvordan kommer barna seg til og fra skolen?

Ikke i bruk

Forumet er livet
Bor dere langt unna skolen barna går på?? Går dem selv? Tar buss/taxi? Eller kjører dere?

Før bodde vi 8 km unna skolen, busstoppet var 2 km fra oss, så det ble så tungvindt og tok så mye tid å ta buss, så jeg kjørte.
Men i sommer flyttet vi, og nå er det bare litt over en km for dem å gå, så nå går dem frem og tilbake hver dag :)
 
Taxi til skolen. Taxi hjem når vi er hjemme, eller vi henter på SFO de dagene de er der
 
Fjerdeklassingen tar buss til og frå skulen. 2 km, men uten fortau og ikkje plass for to bilar å møtast. Går buss der og, så det er ingen bra veg å gå/sykle langs til tross for lav fartsgrense.

Sjetteklassingen har drosje pga spesielle behov, men har begynt å øve på å ta buss av og til.
 
1klassingen går (med meg eller sambo enn så lenge). Er vel 700m til skolen. Sjeldent vi kjører, for det tar lengre tid, så er kun om vi skal noe ifbm henting.
 
2.klassingen går sammen med fire kompiser - helt trygg skolevei som egentlig tar et kvarter, men de går 45 min før og trenger tiden :p

På ettermiddagen så henter jeg han, men planen er at han skal begynne å gå hjem etter jul
 
Buss her.
 
Her bor vi 500 meter unna skolen, og bare fortau og gangvei på lite trafikkert område.

Han blir fulgt av Pappan når jeg har tidligvakt, da er han på Sfo når det åpner.
Har jeg mellom eller senvakt går han med nabogutten.
Onsdager går vi sammen siden jeg har fri da.
Og så må jeg følge hver mandag, da begynner jeg på jobb før skolen starter...

Han blir stort sett hentet, men han går hjem, eller møter pappa og lillesøster på halvveien når jeg har senvakt. Pappan rekker ikke alltid hente begge før bhg og Sfo stenger.

Jeg hadde håpet at han snart turte å gå til skolen alene og, for annenhver fredag har nabogutten pappahelg... Så da må jeg følge...
Han går i 2. Klasse
 
Vi bor nesten 4 km unna, så litt for langt å gå enda. Pleier å kjøre han halvveis, til et sted han møter kompiser og går resten. Iblant kjøres han hele veien. Hadde vært fint hvis han fikk buss, for han hadde fortsatt måttet gått et stykke, men hadde vært mye bedre for oss alle om vi slapp spesielt henting. Neste år må han øve på å gå hele veien
 
Mine går i 1. og 3. klasse, jeg går med de opp til skolen, er 1 km, stort sett vei i boligfelt/fortau, men de må krysse en relativt trafikkert vei med litt dårlig sikt.

Eldste har gått hjem selv etpar ganger i sommer/høst, og på vår/sommer/høst sykler mannen ofte opp og henter, men nå på vintertid så hentes de med bil. Begge vi voksne pendler, så for å få tida til å gå opp så er det greiest.
 
3 klasse

Går egentlig selv, tar ham ca 20 minutter, men i praksis blitt kjørt bort (det tar meg to minutter hver vei) de siste dagene fordi vi sover for lenge og liksom ikke blir klare i tide. Så har jeg jo permisjon da. Fra høsten skal han i fjerde og søstra i første etter planen gå selv
 
Bruker beina sine:)
 
Vi bor vel litt over en km fra skolen, og både 1.-klassingen og 3.-klassingen går selv sammen med venner nå. :)
 
Back
Topp