Hvordan kler dere babyen i varmen?

Luxx

Glad i forumet
Her går det i body uten ermer, en kjole, en tynn bomulls jakke og en sol hatt (Bruker også solkrem). Men blir veldig usikker da de rundt oss mener at hun er alt for lett kledd og vil gjerne ha på henne en strømpebukse, mens vi sitter og føler vi gjerne kunne fjernet jakken. Det er tross alt snakk om 35-45 grader og relativt vindstille, greit det trekker i ny og ne. Hun er nå over 4 mnd.
 
Hvor i all verden er du som har 35-45 grader? Eller mener du i sola? Opphold henne i skyggen. På trilletur går jo ikke det da.

Vi har 20 grader nå, og hun hadde for mye på seg ute på trilletur nå fant jeg ut. Body og tynn jakke med tilhørende bukse, sånn inne-dress. Hun har ei lett dyne i vogna. Den byttet jeg herved med et lett teppe, helseteppe eller nøstebarnteppet hennes, og kler henne lettere i morgen om det et samme vær, vi gikk jo i strålende sol og det blir varmere inni vogna.
 
Regner med du er i utlandet? Siden du skriver 35-45 grader. Og da er det vel ingen som sier hun bør ha på strømpebukse? Hvis det er 35-45 grader kan hun fint gå naken og bør holdes i skyggen.
 
Måler i sola(Måleren står i solveggen)ja. Vi ligger ute store deler av dagen, og joda de mener at strømpebukse er et must i varmen, noe vi synes er galskap
 
Last edited:
Hold ungen i skyggen, ikke i sola, er første bud, så er det ikke 35-45 grader der. Sånne små skal ikke være o sola
 
Hold ungen i skyggen, ikke i sola, er første bud, så er det ikke 35-45 grader der. Sånne små skal ikke være o sola
Ja vi er da ikke helt håpløse heller og skjønner såpass men siden temperatur måleren står i solen ble den slik:). Eneste mulighet for skygge her er parasollen som står oppe hele dagen men er fort fortsatt 25-30 grader. Er jo tross alt minst 25 i skyggen i disse dagene.
 
Last edited:
Er det 22° og oppover så høres det helt fint ut uten strømpebukse. Under 22° ville jeg tatt på strømpebuksa.

De dagene det har vært skikkelig finvær her, rundt 25° har frøkna hatt på kort bomullsbody og tynn strømpebukse, evt en tynn genser å dra utenpå. Kommer litt ann på hvor vinden blåser i fra, er det nordavind så blåser det ganske surt, er jo bare mai enn så lenge.
 
Ja vi er da ikke helt håpløse heller og skjønner såpass men siden temperatur måleren står i solen ble den slik:). Eneste mulighet for skygge her er parasollen som står oppe hele dagen men er fort fortsatt 25-30 grader. Er jo tross alt minst 25 i skyggen i disse dagene.
Var ikke innlysende at dere satt i skyggen utfra det du skrev

Men strømpebukse trenger hun ikke og trolig ikke jakka heller om det ikke er en trekk.

Jeg holder meg også en del inne med babyen nettopp pga mangel på skygge
 
Her går det i body uten ermer, en kjole, en tynn bomulls jakke og en sol hatt (Bruker også solkrem). Men blir veldig usikker da de rundt oss mener at hun er alt for lett kledd og vil gjerne ha på henne en strømpebukse, mens vi sitter og føler vi gjerne kunne fjernet jakken. Det er tross alt snakk om 35-45 grader og relativt vindstille, greit det trekker i ny og ne. Hun er nå over 4 mnd.
Du ville ikke hatt på henne hverken strømpebukser eller jakke inne til vanlig?
Da trenger du ikke det ute heller.
Kjenn i nakken hennes om hun er varm/kald.
Litt lett vind når det er så varmt, er ikke farlig.
 
Når det bikker 18-20 grader her tar vi av bukse/strømpebukse og bruker kun en langermet body og teppe eller dyne Blir det varmere enn 22 trenger vår jente kun korterma body og et lett teppe :)

Vi har carport som alltid har skygge og som regel lite vind med mindre det blåser fra nord, så jenta vår sover godt i skyggen :)
 
Tynn bukse og T-skjorte her når det nærmer seg 20grader, og uten sokker. Mini er veldig varm av seg så blir klam veldig fort. Over 20 grader er det kun body.
 
På det varmeste i fjor, med 1 mnd gammel baby hadde jeg han i vogna rett på madrassen i bare bleie - med solskjerm, myggnetting og åpne luftehull. Han er veldig varm av seg, sjekket nakken jevnlig. Da var det 26-28 grader i skyggen. Ellers fikk han ikke sove pga. varmen.
 
I går var deg 25 grader i skyggen og like varmt inne. Lille er varm av seg (4 mnd) hun lå i kun bleie. I dag er det 22 grader inne og har kun en kort buksedress på henne mef svært korte armer. Hun er fermdeles varm og jeg sliter med at hun får varmeutslett, mye og fort :/
 
Ofte bare med tskjorte. Sover i bleien
 
Shorts og skjorte
 
I varmen... kortermet body... kanskje en strømpebukse... og thats it :) og babyer under 6 mnd (helst et år) skal ikke ha solkrem på..
 
Kler av og på ham hele dagen. Begynner med tynn body bukse og sokker, så vræler han og er varm og vi kler av ham. Så sovner han godt i bare bleia og får et lett teppe over seg. Så våkner han og vræler og er kokvarm igjen. Ligger på laken i vogna i skyggen, med så mye trekk som det er mulig å fremskaffe (luke i kalesjen og i bunn av madrass)

Kjenner på ham veldig ofte og i dag har han stort sett vært i bare bleien og sokkene ;) hadde baby sommeren 2014 også og lærte å ikke høre på dem som kledde mye på ungene sine. Svigermor lærte faktisk (!) av MEG! Rådet etterhvert stressede mødre med skrikende unger til å kle litt AV dem.

Han er 3 uker
 
Lett sommerkjole når det er veldig varmt. Ellers en body og tynn sommerbukse
 
Back
Topp