Hvordan ivaretar dere forholdet som småbarnsforeldre?

  • Trådstarter Moderator Steffen
  • Opprettet
M

Moderator Steffen

Guest
Hva gjør dere for å beholde gnisten i forholdet, når dere har små barn som krever sitt? Har dere en strategi for det, eller lar dere det "gå av seg selv"? :)
 
Vært flinke til å la det gå av seg selv. Men nå er vår unge såpass stor at hu plutselig er borte en natt / kveld osv hos venninner.

Men nå er nr 2 på vei og vi har funnet ut at vi er nødt til å bli flinkere til å prioritere kjæretetid [emoji85]
 
Det viktigste er hverdagen. At man ser hverandre, anerkjenner hverandre, har det hyggelig sammen i hverdagen er sååå viktig :) sånn har heldivis vi det ❤️

Alenetid som par får man etter at barna har sovna på kvelden. Det trenger ikke være så komplisert :)
 
Det viktigste er hverdagen. At man ser hverandre, anerkjenner hverandre, har det hyggelig sammen i hverdagen er sååå viktig :) sånn har heldivis vi det ❤️

Alenetid som par får man etter at barna har sovna på kvelden. Det trenger ikke være så komplisert :)
Alenetid på kvelden er før ungene blir tenåringer :joyful: Da har man plutselig alenetid på morningene når tenåringene sover, men får man da barn igjen så har man ikke alenetid verken på morgenen eller kvelden :):)
 
Alenetid på kvelden er før ungene blir tenåringer :joyful: Da har man plutselig alenetid på morningene når tenåringene sover, men får man da barn igjen så har man ikke alenetid verken på morgenen eller kvelden :):)
Når de er tenåringer er de jo ofte mye mindre oppå foreldrene enn når de er tre år da :) er ute med venner, er på rommet sitt osv. Vil ikke henge med mamma og pappa :p Så jeg har inntrykk av at man egentlig får mye alenetid da :D

Men så klart, har man små barn i tillegg hjelper ikke det :)
 
Når de er tenåringer er de jo ofte mye mindre oppå foreldrene enn når de er tre år da :) er ute med venner, er på rommet sitt osv. Vil ikke henge med mamma og pappa [emoji14] Så jeg har inntrykk av at man egentlig får mye alenetid da :D

Men så klart, har man små barn i tillegg hjelper ikke det :)

Meh, noen har glemt å fortelle tenåringene mine at mamma er ukul. [emoji23] De er mer oppå meg de, enn hva treåringen er. Og jeg er stort sett i seng før de på kveldstid, så alenetid er en utopi.
 
Meh, noen har glemt å fortelle tenåringene mine at mamma er ukul. [emoji23] De er mer oppå meg de, enn hva treåringen er. Og jeg er stort sett i seng før de på kveldstid, så alenetid er en utopi.
Både jeg og mannen min så knapt foreldrene våre da vi var tenåringer :D så får krysse fingrene for at barna arver de genene :p vi var ikke rampete altså, men hadde og har mye behov for alenetid (typ være på eget rom da vi var tenåringer) og var også mye ute sammen med venner etter skolen og i helgene :) Ikke ville de se på det samme på TV som oss heller. Mannen min flyttet ned i egen leilighet i sokkeletasjen da han ble 15 og så knapt foreldrene etter det. Han holdt alt 100% rent og pent og ryddig, lagde seg egen mat på eget kjøkken, pusset opp osv. Så vel foreldrene en gang i uka eller noe! Men de har alltid hatt et godt forhold, er bare introverte :)
Fram til vi fikk barn så vi dem sånn 4-5 ganger i året og han snakket med dem på Tlf en gang i måneden kanskje. Selv om vi bodde nær hverandre. Kjempegod stemning når vi prates/treffes da. Blitt mye mer etter vi fikk barn :) nå ser vi dem en gang i mnd og snakkes på Tlf annenhver uke i allefall
 
Back
Topp