Hvordan i all verden klarte dere å bli enige om navn?

Pusesnacks

Blir kjent med forumet
Kan være det har blitt spurt om før her, men vi er så ulike som det går an å få blitt når det kommer til navn. Han liker ingen navn og jeg har sterke meninger om navnet til barnet som ikke er unnfanget enda:hilarious::p
 
Med alle tre så har det vært det samme mtp navn sa mannen:D Men jeg hadde noen favoritter og så ble vi enige etterhvert av dem hvem vi likte best :)
 
Han må da like noen navn? Kanskje han ikke orker å forholde seg til det før barnet er unnfanget? Min mann "våknet" ikke før etter ordinær ultralyd, da først gikk det et lys opp for ham.
En måte å finne navn begge liker er å skrive hver sin liste. Hvis dere har noen like navn på listene deres, har dere jo navn begge liker.
 
Jeg har funnet navn jeg liker, presentert de for barnefar, og fått ok. Eksmannen var litt mer opptatt av navn, og kom med forslag til navn, men vi var ganske enige fra start egentlig.

Mannen min bryr seg virkelig ikke om navn. Han har null forhold til sitt eget navn, og bruker det aldri (presenterer seg med kun etternavn f.eks), og har ingen sterke meninger om hva andre heter. Med vesla var det datteren min som fant navn. Jeg falt helt for det, og mannen hadde ingen motforestillinger, så da ble det det.
 
«Repetere, repetere, repetere» var oppskriften her :)

Men vi hadde relativ lik smak i utgangspunktet. Vi var enige om at vi ville ha noe kort, lett å skrive/uttale med som ikke var altfor vanlig. Jeg hadde flest forslag, han hadde noen. Jeg falt etterhvert veldig for ett som han var litt skeptisk til. (Typisk oldemornavn som de siste årene har klatret på topplistene). Jeg fortsatte å komme med nye forslag og repeterte det jeg likte godt.

Til slutt «ble vi enige».

:laughing025

Han vet nok ikke at han ble så påvirket som han faktisk ble.

Men... skjønner godt at å diskutere navn til et barn som ikke er unnfanget enda er litt fjernt. Jeg er selv gravid i uke 13, men vi har ikke snakket om navn enda. Han orker ikke før han har et kjønn å forholde seg til, og det skjønner jeg veldig godt. Men har selv begynt å notere ned navn av begge kjønn.
 
Med første satt vi uten gode forslag lenge, men så foreslo mannen plutselig et navn som jeg helt hadde glemt at var en gammel favoritt, så da var vi plutselig enige.

Med #2 har jeg hentet frem igjen alle forslagene til #1 og lagt på nye navn underveis, og han liker 3 av dem, så vi blir nok enige. Mulig at det var han som opprinnelig foreslo ett eller to av dem tilogmed, men favoritten akkurat nå er "mitt" forslag. Det er 15 kvinner i Norge med det navnet, så ganske sjeldent.
 
Diskuterte det løst ved ulike tidspunkt under prøvingen. Fant til slutt 2 navn vi begge likte, ene skal brukes nå på frøkna og det andre brukes sikkert om vi får gutt :)
 
Mitt tips er å snakke løst om det og høre på hverandre. Ikke avfei navn den andre liker, det kan virke sårende.
 
Vi er også totalt uenig om navn, han liker det jeg kaller «rare» og uvanlige navn, og jeg liker enkle standar navn som han hater. Så vi får se. Jeg skal nok ha mitt så kan han få sette sitt etter mitt ønske. Samme om det passer sammen, men da får begge ønsket sitt uten krangling[emoji85]
 
Vi var bare enige:p og det var mannens første forslag begge ganger. Haha. Ellers må dere bruke mye tid på det:) kanskje skrive ned alle forslag og henge opp lappene og stryke de dere vil ta vekk etterhvert?
 
Kan være det har blitt spurt om før her, men vi er så ulike som det går an å få blitt når det kommer til navn. Han liker ingen navn og jeg har sterke meninger om navnet til barnet som ikke er unnfanget enda:hilarious::p
Hehehe vi inngikk ett kompromiss. Og nå føles det veldig riktig navn...hehe. Poenget var at det begynte å gå ut over trivsel og det er ikke verdt det.
 
Vi er veldig like som personer, og har lik smak.
Vi visste ikke kjønn, og det gjorde det nok lettere. Med nr.1 ventet vi til etter fødselen med å tenke på navn. Vi fant noen navn vi likte, og laget lister med nr.2, og førstemann fikk være med å foreslå. Så valgte vi etter fødselen. :)
 
Jeg er i sterk tvil på om vi blir enige dersom vi skulle få barn :p
Han avviser alle mine og kommer selv bare med tulleforslag, så vi nærmer oss på ingen måte enighet. Han er veldig bestemt på at eventuelle barn skal ha hans etternavn da, men det skal vi nå bli to om :p
 
Back
Topp