Hvordan har dere løst permisjonskabalen?

Jolanda

Forumet er livet
Desemberlykke2017
Februarbarna 2020
- Har dere valgt 80% eller 100% dekning?
- Hvor mange uker skal mannen ha?
- Skal dere ha noe ulønnet e.l etter den ordinære permisjonen?
- Hvilken dato begynner du å jobbe igjen?
- Skulle du ønske du kunne være hjemme lenger eller synes du det er helt greit å jobbe?
- Skal du jobbe fulltid eller deltid/redusert etter endt permisjon?
 
Jeg skal ha permisjon frem til 22.juni. Tar ut gradert permisjon nå på 62,5% og skal ha det frem til permisjonsslutt. Det som skjer etterpå, vet jeg ikke. Er planer om at mannen skal ta ut i sommer og om det blir meg eller han som tar ut resten fra august, må vi nesten se. Det kommer litt an på jobben min (om jeg får det som jeg vil).
 
Sånn har vi løst det;)
- Har dere valgt 80% eller 100% dekning?
Vi har valgt 100% pga mannen ikke kan ha flere uker

- Hvor mange uker skal mannen ha?
Kun det som han må, 10 uker. Han har startet med 20% permisjon og jeg har 80% permisjon og 20% ulønnet permisjon for å dra ut permisjonen

- Skal dere ha noe ulønnet e.l etter den ordinære permisjonen?
Nei, men skal ha 6 uker ferie (ført over en uke fra i fjor).

- Hvilken dato begynner du å jobbe igjen?
19.november om jeg har regnet rett.

- Skulle du ønske du kunne være hjemme lenger eller synes du det er helt greit å jobbe?
Har kunne tenkt meg å gått hjemme til januar 2019, men må bare hoppe i det.

- Skal du jobbe fulltid eller deltid/redusert etter endt permisjon?
Jeg kommer til å jobbe 100% når jeg starter opp igjen etter permisjon og ferie.
Siden far har 20% permisjon til februar 2019 vil mini ha 80% uker de to første mnd i barnehagen om vi får plass.
 
Last edited:
Har dere valgt 80% eller 100% dekning? 100%
- Hvor mange uker skal mannen ha? 10 uker, pluss eventuelt noe ulønnet før sommeren2019, har ikke finrekna på det.
- Skal dere ha noe ulønnet e.l etter den ordinære permisjonen? Jeg skal ha ulønnet fra permisjonsslutt i oktober til januar, så begynner jeg i 50% jobb fra januar og frem til august 2019.
- Hvilken dato begynner du å jobbe igjen? 2.januar 2019
- Skulle du ønske du kunne være hjemme lenger eller synes du det er helt greit å jobbe? Er fornøyd med at lille ikke begynner i bhg før august 2019, og tror det blir ideelt for meg å jobbe 50% fra januar.
- Skal du jobbe fulltid eller deltid/redusert etter endt permisjon? Deltid frem til august 2019, så blir det nok fullt, evnt 80%.
 
- Har dere valgt 80% eller 100% dekning?
100% siden vi taper mye på å velge 80%

- Hvor mange uker skal mannen ha?
Ihvertfall 14 uker, muligens mer

- Skal dere ha noe ulønnet e.l etter den ordinære permisjonen?
Kommer an på om vi får barnehageplass fra januar eller ikke. Hvis ikke tar nok samboeren ulønnet permisjon siden han har mest lyst. Men vi har begge 8 ukers ferie tilgode og mye avspasering, så får se hvor lenge vi klarer å strekke det.

- Hvilken dato begynner du å jobbe igjen?
Uvisst, men blir vel gjerne i september engang (har 8 ukers ferie tilgode i tillegg til permisjonen).

- Skulle du ønske du kunne være hjemme lenger eller synes du det er helt greit å jobbe?
Syns det er greit å jobbe, savner det. Mulig det er fordi jeg var sykemeldt i svangerskapet og har ikke kommet meg skikkelig etter fødsel enda, så å gå hjemme er et ork foreløpig.

- Skal du jobbe fulltid eller deltid/redusert etter endt permisjon?
Blir nok fulltid, men har veldig fleksibel jobb så om jeg tar noen kortere dager er ikke det noe problem.
 
- Har dere valgt 80% eller 100% dekning?
100% får å få mer penger.

- Hvor mange uker skal mannen ha?
Han tar 10 uker også ulønnet for dekke til sommeren.

- Skal dere ha noe ulønnet e.l etter den ordinære permisjonen?
Ja, begge to.

- Hvilken dato begynner du å jobbe igjen?
Januar 2019

- Skulle du ønske du kunne være hjemme lenger eller synes du det er helt greit å jobbe?
Jeg tror det blir helt greit. Men koser meg veldig hjemme nå, så jeg kommer sikkert til å savne det.

- Skal du jobbe fulltid eller deltid/redusert etter endt permisjon?
Blir nok fulltid. Men jeg kan gjøre mye hjemmefra, så det blir nok kortere dager og ta igjen timene på kvelden eller i helgene tenker jeg. Så slipper hun fulle dager i barnehagen med en gang.
 
Back
Topp