Hvordan går det med vekten?

25 + 4 - fremdeles 3 kg siden start. Lurer på hvor mye man kan regne med å gå opp totalt jeg :p hehe. Jeg regner jo egentlig med å gå opp under 10 kg med tanke på hvordan vektoppgangen har vært til nå.. Men det har vel kanskje ikke så mye å si egentlig? Kanskje jeg går opp 20 de siste ukene nå? :p
 
Gått ned igjen. +1 før påske, +0,5 igår 24+2. Spent på hva jordmor sier om det. Men mage og pupper er store, vokst godt oppi mellomgulvet livmoren.
 
Begynner å gå dårlig føler jeg. Det går opp.
 
Flere enn meg som er redde for å gå på vekta i frykt for hva den kommer til å vise?[emoji13][emoji85]
 
Vekta har stått stille i over 2 uker :D Endelig begynt å roe seg.
 
Hvis jeg skal følge samme sporet som i tidligere graviditeter så skal jeg ikke legge på meg noe mer i 2. trimester. Det gamle sporet er å legge på meg like mange kg hvert trimester. La på meg sånn ca 6,5 kg første trimester og nådde 13 kg for 2 uker siden. Så da bør jeg vel ha 5 uker til uten vektoppgang nå da;) Tror kanskje ikke det skjer, men.....
 
1 kg opp fra startvekt. Uke 24 idag.
Har gått opp nesten to kg på en uke nå :/
Må passe på hva jeg spiser fremover. Jeg er overvektig i utgangspunktet! Og hvis jeg går opp 2 kg pr uke vil jeg jo rulle rundt snart.
 
Jeg veier meg etter første dobesøk hver dag. Da ser jeg snittet, og blir ikke påvirket av småsvigningene som gjerne er på +/- 0,5kg fra dag til dag.
 
Jeg har gått opp mindre de to siste ukene. Kun vekten til guttene. Men har vært velsignet med tannverk , så det har nok hatt innvirkning. Nå er det vel bånngass opp opp igjen. Regner ut at jeg legger på meg 3 kg pr mnd. 2 kg de to ukene samboer er hjemme, og 1 kg de to ukene han er borte. Lettere å frotse i godt lag tydeligvis :D
9.5 kg nå, soon going on 10 ;)
 
Fast veiedag?[emoji4] Det burde vel jeg også innføre, nå blir det bare litt på måfå....[emoji6]

Ja, jeg ble nødt til det. Siden i begynnelsen veide jeg meg flere ganger om dagen. Jeg var stressa over å gå opp mye i vekt. Forrige svangerskap gikk jeg opp nesten 40 kg. Riktignok var mye av det vann på slutten, men likevel..

Tirsdager har jeg hel uke, så syntes det passet greit å ha veiedag da ;)
 
Ja, jeg ble nødt til det. Siden i begynnelsen veide jeg meg flere ganger om dagen. Jeg var stressa over å gå opp mye i vekt. Forrige svangerskap gikk jeg opp nesten 40 kg. Riktignok var mye av det vann på slutten, men likevel..

Tirsdager har jeg hel uke, så syntes det passet greit å ha veiedag da ;)

Det høres smart ut[emoji6] 22 kg her sist, over 40% økning fra normalen, så vil prøve å holde meg litt lavere denne gangen (ryggen skal liksom henge med også)[emoji12]
 
Det høres smart ut[emoji6] 22 kg her sist, over 40% økning fra normalen, så vil prøve å holde meg litt lavere denne gangen (ryggen skal liksom henge med også)[emoji12]
Med første økte jeg 50%, med andre 22%. Hjelper å være tyngre i utgangspunktet ;)
 
Back
Topp