Hvordan går det med alle?

Skrømt (Vimsa)

Forumet er livet
VIP
Jeg har selv ikke fått vært her inne noe særlig grunnet sykdom, men lurer veldig på hvordan alle har det [emoji171]

Vi har våre runder med sykdom, men nå har det vært noen gode uker igjen. Dog har siste to årene være tøffe for meg og BF og vi har besluttet å gå hvert til vårt, som venner. Rart, litt tøft, men jeg tror det blir bedre slik.

Lillemor blir snart 2 år. Tiden forsvinner! Nylig veid til 11kg blank, og 83cm lang. Sakte men sikkert [emoji171] Utviklingen føler jeg har stagnert litt motorisk, men ho er av typen som henter seg inn veldig mye etter noen rolige måneder så spent på å se. Ellers noe stiv enkelte dager etter barnehage, og det liker jeg ikke helt. ØNH imorgen, og henvist til videre utredning av sin refluks så får vi se når det blir [emoji4]

Håper alle har hatt en god start på det nye året [emoji171] Og skulle det ha dukket opp noen nye ansikter så velkommen til dere også [emoji171]
 
Sunn å lese om deg og bf men vi er nesten på samme sted vi også. Vi har ikke tatt det siste steget enda men vi snakker om det :(

Vi har to premature og storesøster var på 4 års kontrollen hos fysio i går og det gikk supert! Hun må snart få satt inn nytt dren i øret etter at den forrige falt ut så hun hører nok en gangs veldig dårlig. Hun sliter også mye med magenog er under utredning for det også. Ellers så er hun en helt vanlig 4 åring :) (f.27+4)

Lillebror er ett mareritt!! Han blir ett på fredag og vi har fortsatt en hel natts sovn til gode.
Han er for det meste i dårlig humør, skriker for ALT og er overdrevet avhengig av meg. Jeg blir bare nødt til å la han krabbe rundt etter meg og skrike sånn at jeg får gjort ting.
Jeg bærer mye i sjal men har siden fødselen slitt mye med leddene så det er begrenset hvor lenge jeg klarer det om gangen.

Han krabber og babler og kan gå etter gåvogna. Han kan sitte hvis vi plasserer han i sittende stilling men å sette seg selv har han ikke gjort enda. I går slapp han taket når han sto og han holdt balansen i noen sekunder før han datt.

Han er en skikkelig håndfull men vi skal få en marte meo terapeut her på tirsdag for å hjelpe. Jeg er helt utslitt og på kanten til å hoppe på ett fly og bli borte i noen uker :p (det er ingen medisinsk grunn til humøret hans, han er blitt utredet. Han har en skjelven hudsykdom som dukker opp innimellom så får mnd oppfølging på sykehuset)

Vi valgte også å renovere kjøkkenet samtidig så det har absolutt ikke hjulpet på siden det skulle ta 3 dager og vi er nå inne i 5 uke...

Er sliten og lei men småbarnsperioden må jo ta slutt en eller annen gang sant?
 
Synd med dere og bf :(

Her har vi begynt å prøve på søsken, håper det skal ta kortere tid enn forrige gang og vi kan få (minst) to barn før vi blir for gamle...

Mini blir snart 1år, kan stå alene, tar et par skritt men setter seg ned så snart hun oppdager at hun går uten støtte. Går rundt med alt mulig som støtte, om det ikke er ei gåvogn tilgjengelig så bruker krakker og kasser. :Heartred Har også begynt å få en del ord.
 
Hei

Så godt å høre fra deg igjen :)
Synd å høre om deg og bf. Dere har vært igjennom mye de siste årene og det er ikke lett å bevare forholdet oppi det hele .

Her har vi også vært mye syke. Den ene sykdomsperioden har avløst den andre . Dette er første uka siden midten av des at alle er friske. Vært helt utslitt. Mye dårlig samvittighet for barna. Har ikke fått trent så mye med storebror som jeg skulle ønsket , men det går fremover.

Storebror har nå blitt 20 mnd og lillesøster 5 mnd. Han begynner å bli veldig god på å gå med støtte og går/krabber opp trappa selv. Han har hatt en periode med mye frustrasjon over at han ikke klarer å gå selv. Ser det som positivt da gutten aldri før har vært så ivrig på motorisk fremgang. Fysio som kommersiell barnehagen ville egentlig avslutte siden han har gjort så stor fremgang, noe jeg synes er helt feil da gutten gjør fremgang nettopp pga fysio. Sa ifra om dette + fikk støtte av barnehagen så nå har de lovet å fortsette frem til han går stødig uten støtte.
Lillesøster var mye svakere når hun ble født, mye komplikasjoner den første tiden, men hun har lagt på seg i rekordfart og ruller rundt på matta. Så ser heldigvis ut til at hun ikke vil ha behov for noe ekstra hjelp :happy:
 
Jeg har selv ikke fått vært her inne noe særlig grunnet sykdom, men lurer veldig på hvordan alle har det [emoji171]

Vi har våre runder med sykdom, men nå har det vært noen gode uker igjen. Dog har siste to årene være tøffe for meg og BF og vi har besluttet å gå hvert til vårt, som venner. Rart, litt tøft, men jeg tror det blir bedre slik.

Lillemor blir snart 2 år. Tiden forsvinner! Nylig veid til 11kg blank, og 83cm lang. Sakte men sikkert [emoji171] Utviklingen føler jeg har stagnert litt motorisk, men ho er av typen som henter seg inn veldig mye etter noen rolige måneder så spent på å se. Ellers noe stiv enkelte dager etter barnehage, og det liker jeg ikke helt. ØNH imorgen, og henvist til videre utredning av sin refluks så får vi se når det blir [emoji4]

Håper alle har hatt en god start på det nye året [emoji171] Og skulle det ha dukket opp noen nye ansikter så velkommen til dere også [emoji171]
Så trist å høre om deg og BF, men kjempefint at dere får til å gå hver til deres som venner. Det er ikke en selvfølge, og med barn i bildet er det så viktig at mamma og pappa går overens selv om de ikke er sammen lenger..

Håper det nye året fører mye positivt med seg for dere og at lillemor blir godt fulgt opp videre:)
Mange klemmer fra meg:Heartred
 
Åh, det er så fint å lese fra dere alle [emoji171] Tenker jo på dere, selvom jeg ikke alltid er her inne. Jeg ønsker gjerne å svare dere alle personlig, så jeg skriver litt på innleggene deres imorgen [emoji171] Det er litt lettere fra pc! Klemmer i fleng [emoji4]
 
Oi, så stor og fin jente!
Har en treåring her på 12 kilo, fødselsvekt 1700 gram. Nesten litt komisk når venninna mi kommer på besøk med halvannetåringen som veier 14 kilo, hihi... Spising er fortsatt et problem her, han har ikke vokst av seg toårskresenheten. Men det er likevel et mindre problem enn man kanskje skulle forventet da han sluttet å spise da han var 4 måneder og måtte tilbake på sonde akkurat i den fasen der de skal lære seg å spise fast føde.

De andre bekymringene jeg hadde for min dysmature/premature sønn da han var yngre har forsvunnet. Han var ekstremt skeptisk til andre mennesker, og generelt sensitiv. Nå er han en supersosial barnehagegutt, og jeg elsker å ta ham med på kafé og sjarmere de gamle damene der :D Han var generelt litt sent ute med å nå motoriske milepæler fram til han var halvannet år, men nå er han heller litt foran, og elsker fysiske utfordringer, noe han var vettskremt for før. Fikk ofte høre at han var mammadalt, og det stemte nok, blir fort sånn når man er liten, syk og engstelig. Vi samsov til han var 2 år, blant annet. Nå kan han leke for seg selv i timesvis, og ja, han sover på eget rom :)

Lillesøster greide akkurat å runde 37 uker og 2500 gram, hehe. Hun ble født første dagen i permisjonen min og veide 2570 gram. Ingen ekstra oppfølging på sykehuset der altså, og jeg må innrømme at jeg følte meg som en førstegangsfødende og tenkte "Er dette forsvarlig da?" da hun og jeg var alene på rommet på barsel, ingen overvåkning eller barnepleiere eller noe :p
 
Her har snuppa skutt fart hva gjelder det motoriske begynt å krabbe, reiseregning opp etter ting, klatrer i trapp satt seg opp i sittende men fikk da hjelp av gjenstand som stod i nærheten.

Fått 8 tenner. Og fikk idag beskjed om at forsikringen ble godkjent. Søkte også bhg plass idag.. Så går relativt bra her.
 
Back
Topp