Hvordan går dagene? Aktiviteter.

Balder13

Flørter med forumet
Lurer veldig på hva dere andre gjør av aktiviteter med den lille?

Min er nå 7 mnd. Han er våken ca 3 t i strekk før han sover en liten stund. Det er jo begrenset hvor lenge han orker å ligge på gulvet. Så lurer på hva vi kan finne på, uten tv'en. Vi går ca 1 times tur hver dag.
 
Vi går på babysang og rytmik.
Ellers har vi avtaler med andre som har babyer, enten lunsj eller går tur.
 
Vi har lesestunder, sangstunder, og så har vi gjort fingermaling og så har jeg henne i bæresele veldig ofte når jeg gjør husarbeid/lager mat.
 
Her er det babysang en gang i uken og prøver å gå tur når det er vær til det. Ellers er det ganske ensformig her og ja. Ligger veldig mye på gulvet og leker
 
Her går tiden utrolig fort. Han åler seg rundt på gulvet hele dagen, når han skriker pleier det å være på tide med mat eller søvn. Pluss så går det en del tid på å levere og hente storesøsteren i bhg. Og natta er fra 17-6. Jeg synes alvorlig talt at det ikke er noe nedetid:p også får jeg av og til dårlig samvittighet fordi jeg ikke ligger og ser på han nok og prater nok med han:eek:
 
Synes også det går kjapt til jeg skal hente i bhg..
Min hater å ligge på gulvet og leke, så må liksom ut av huset.
 
Går å leverer og henter i bhg, så da går det litt tid, også går vi stortsett en tur hverdag. Så er vi av og til med barsel gruppen (blir litt mindre nå, siden noen av de er begynt å jobbe) Også er vi av og til med noen andre foreldre fra barnehagen som har babyer på nesten samme alder.

Ellers ligger han bare på gulvet å leker, eller gjør ting han ikke har lov til :p
 
Vi gjør veldig lite egentlig. Jeg er på skolen noen dager i uken, og leser litt hjemme noen dager. Pappaen har permisjon og de er stort sett på trilletur. Har endelig fått tvunget han på babysvømming da. Og sendt han avgårde på noen barseltreff uten meg.
 
Er også på jakt etter flere aktiviteter, nå har vi barselgruppen, også har vi vært med på babysvømming 2 ganger. Som heldigvis har gjort at jeg synes det er greit å reise å bade med henne alene. Leter etter babysang, men er ikke så lett å finne desverre.
 
Vi går på babysvømming på tirsdager, da går hele formiddagen med til det. Vi går også på babysang innimellom på torsdager. Ut over det gjør vi ingenting. Målet er at Button skal få seg en tur ut hver dag, men ofte må pappaen hennes ut på trilletur på ettermiddagen, siden jeg ikke har orker å gå så mye.
 
Finnes jo bøker. Både babybøker man kan lese for/med de, og det jeg egentlig tenkte på: bøker om aktiviteter:D har en som jeg har tenkt å finne som jeg fikk som velkomstgave i en bokklubb med eldste. Der står det litt om når de synes det er gøy med forskjellige lekeaktiviteter. Feks finne tærne sine eller leke titt tei.
Synger forskjellige barnesanger.
Nå kan de vel snart få prøve å huske også, det kan jo være veldig gøy?:)
Og sønnen vår synes det er hysterisk med gjennomsiktige gardiner:p og han leker litt med storesøsteren, krabbe etter henne. Det var kanskje ikke aktiviteter som disse du mente men jeg kom på det da jeg så tråden igjen:p jeg kunne trengt litt flere tips til sånt. Siden jeg ikke er flink til å leke med han.
Han leker mye alene og det tror jeg egentlig er sunt og fint:)
 
Her går det i leketid på gulvet, trilletur, leking på lekeplass, soving, spising osv :)
 
Back
Topp