Hvordan få baby til å rape

S

Sanna27

Guest
Jeg sliter så med å få jenta mi på 5uker til å rape, noen tips??

Hun får mme, hun sovner som regel etter at hun har drukket opp alt. Vi tar pauser i matingen slik at hun skal få rape, men det er ofte at hun ikke gjør det. Nå har hun nettopp fått melk, å jeg fikk henne ikke til å rape, så nå sover hun over skulderen min... :-\
 
Er ikke sikkert hun har så mye luft. Så lenge hun ikke virker plager så hadde jeg ikke stresset:) mini rapte sjelden da hun var baby, hun fikk både pupp og mme:)
 
Dette funket på min:

-Stryke over ryggen nedenfra og opp.
-Henge over skulderen.
-Sett babyen på fanget med fjeset fra deg, mens du holder babyen så rett i ryggen som mulig, (eks med tommelene dine på ryggen til babyen), så lager du -lett- risting med beina.
-Legg baby på fanget ditt eller magen din, med magen ned og stryk over ryggen.
 
Dette funket på min:

-Stryke over ryggen nedenfra og opp.
-Henge over skulderen.
-Sett babyen på fanget med fjeset fra deg, mens du holder babyen så rett i ryggen som mulig, (eks med tommelene dine på ryggen til babyen), så lager du -lett- risting med beina.
-Legg baby på fanget ditt eller magen din, med magen ned og stryk over ryggen.
Som tatt ut av min rapebok :p
Sånn gjør vi det også :)
 
Her hjalp det å legge han over ene kneet mitt så han fikk litt trykk på magen, så klappe han på ryggen fra rompa og opp til skuldrene.
Da va han å henta rapen lengst nederst i lilletåa, i følge lukta ;)
 
Dette funket på min:

-Stryke over ryggen nedenfra og opp.
-Henge over skulderen.
-Sett babyen på fanget med fjeset fra deg, mens du holder babyen så rett i ryggen som mulig, (eks med tommelene dine på ryggen til babyen), så lager du -lett- risting med beina.
-Legg baby på fanget ditt eller magen din, med magen ned og stryk over ryggen.
Her også... Men jeg må noen ganger "tromme" med fingertuppene oppover ryggen hennes. Noen ganger funker det og og bare holde hun rett opp og ned i løse luften også....
 
Her også... Men jeg må noen ganger "tromme" med fingertuppene oppover ryggen hennes. Noen ganger funker det og og bare holde hun rett opp og ned i løse luften også....

Skjlnner hva du mener. Det kunne funke her også, men er en stund siden jeg trengte å rape han, så husker ikke alle metodene lengre :)
 
La henne over skulderen og ristet og og ned mens jeg dasket henne under baken så hun "hoppet" litt. Da pleide det å komme en rap og kanskje en liten gulp.
 
Dette funket på min:

-Stryke over ryggen nedenfra og opp.
-Henge over skulderen.
-Sett babyen på fanget med fjeset fra deg, mens du holder babyen så rett i ryggen som mulig, (eks med tommelene dine på ryggen til babyen), så lager du -lett- risting med beina.
-Legg baby på fanget ditt eller magen din, med magen ned og stryk over ryggen.

Sign!
 
Back
Topp