Hvordan fortalte du sjefen at du er gravid?

M

Moderator Amalie

Guest
Eller har du kanskje ikke fortalt det ennå?

Dersom du har fortalt det til sjefen - hva sa h*n? :)
 
Viste preglife-app'en som viste 4+0 :) Hun gråt av glede :)
 
Slapp å si noe til sjefen da samboer og jeg driver egen restaurant. Men fortalte det til våre ansatte ganske tidlig siden jeg var såpass dårlig og skulle ta det mye med ro. Ville de skulle forstå hvorfor jeg trakk meg litt unna de tyngste jobbene.
 
Jeg sa det i den regelmessige samtalen vi har om jobbstatus fordi jeg må avlyse noen turer til høsten. Hun ble kjempeglad og ga meg en god klem, så jeg måtte be henne dempe seg litt og holde det for seg selv i noen uker til. [emoji4]
 
Sa det da jeg ble fullt sykmeldt etter å ha vært delvis sykmeldt i et par uker. Han er ung, singel og barnløs så var spent på reaksjonen hans, men den var bedre enn forventet. fikk gratulasjoner og medfølelse med tanke på formen, og han begynte straks å tenke på sikkerhet i forhold til når jeg kommer tilbake:)
 
Jeg fortalte det før hun ble lederen min fordi hun var en nær kollega :) Hun ble kjempeglad på våre vegne og synes bare det var stas. Min daværende leder fikk også vite det veldig tidlig og hun ble også kjempeglad.

Jeg var heldigvis ikke redd for noe annet.
 
Ho vart glad på mine vegner og gratulerte meg med graviditeten. Går pdd i redusert stilling (spl) då me ikkje har hatt barnehage til sonen vår som er 2 år i dag [emoji4] skal tilbake i 100% 1. August når han starter i barnehage, og håpar eg kan holde ut i hvert fall 2 veker slik at eg kan få full lønn ved evt sjukemelding. [emoji4]
 
Sa det på kontoret hans ganske tidlig siden formen ikke var så god. Veldig forståelsesfull og glad på mine vegne. Søkte tilrettelegging og sånt veldig kjapt også [emoji4]
 
Har ikke fortalt det
 
Jeg måtte fortelle det da jeg kom med forferdelige smerter i magen på jobb. De så at det var noe galt da det var tårer i øynene mine. Fortalte det til de nærmeste sjefene siden de skulle prøve å tilrettelegge dagen for meg, siden jeg er så sta at jeg vil være på jobb. Hadde vært i kontakt med legen som trodde det var SA og ikke hadde ledig time før dagen etterpå. Fikk beskjed at om det er SA så er det ikke så mye de kunne gjort, men hvis smertene ble værre skulle jeg reise på legevakta. Endte opp med at samboer hentet meg på jobb og rett til legevakta pga smerter. Var ikke SA, men blindtarmbetennelse.. heldigvis!!! Angrer på at jeg dro på jobb den dagen der [emoji50] meg glad lille i magen er der enda [emoji173] sjefene på jobben ble veldig glade på mine vegne og jeg snakker gjerne med de om ting som skjer i svangerskapet [emoji4]
 
Har ikke fortalt det enda. Gruer meg da jeg ikke har fast stilling ennå. Vurderer å vente med å si noe til slutten av juni, da har vi sannsynligvis åapirene i orden og fast stilling. De tre forrige som hadde stillingen jeg har nå, har vært gravid når de begynte eller blitt gravid kort tid etter [emoji85]

Snakket for noen uker siden med sjefen for avdelingen jeg jobber på, hun mente at man burde jobbe minimum 1 år før man velger å bli gravid, da det er mye å sette seg inn i.
Jeg har kun jobbet siden februar [emoji85]
 
Har ikke fortalt det enda. Gruer meg da jeg ikke har fast stilling ennå. Vurderer å vente med å si noe til slutten av juni, da har vi sannsynligvis åapirene i orden og fast stilling. De tre forrige som hadde stillingen jeg har nå, har vært gravid når de begynte eller blitt gravid kort tid etter [emoji85]

Snakket for noen uker siden med sjefen for avdelingen jeg jobber på, hun mente at man burde jobbe minimum 1 år før man velger å bli gravid, da det er mye å sette seg inn i.
Jeg har kun jobbet siden februar [emoji85]
Nå har det seg slik at ikke alle velger når de kan bli gravid. Så akkurat det er bare feil av din sjef å si.
Men skjønner godt at du gruer det litt til å slippe nyheten.

Jeg gjør det samme. Men jeg har jobbet her i 5 år. Men akkurat kommet meg tilbake etter langtids sykemelding:p
 
Fortalte det til sjefen når jeg var 12+0. Hun ble veldig glad på mine vegne, heldigvis! Skal snart ha samtale om tilrettelegging osv. :)
 
Nå har det seg slik at ikke alle velger når de kan bli gravid. Så akkurat det er bare feil av din sjef å si.
Men skjønner godt at du gruer det litt til å slippe nyheten.

Jeg gjør det samme. Men jeg har jobbet her i 5 år. Men akkurat kommet meg tilbake etter langtids sykemelding:p
Fikk beskjed i dag om at de ikke kan gi meg fast ansettelse grunnet økonomi [emoji21] får midlertidig ansettelse ut året. Passer veldig dårlig!
 
Jeg har ikke sagt noe enda. I tillegg er det min mor som er sjefen min, så sier det ikke på jobb før jeg har fortalt det til familien [emoji4]
 
Back
Topp