Hvordan fortalte du pappaen at du var gravid?

Vi hadde testet sammen og sett de svakeste skyggestrekene noensinne. Vi kjøpte noen ordentlige tester. Jeg hadde en avtale og rakk bare å få tisset på testene (hadde holdt meg lenge) før jeg måtte løpe ut av døra. Da sendte han meg en melding om at når var han jaggu 99% sikker. Regner med streken kom til å være grå. Tre timer etter kom jeg hjem til en rosa strek og glad mann [emoji7][emoji177]
 
Jeg sendte en mms til ham mens han var på jobb, ikke særlig oppfinnsomt, men jeg hadde litt problemer med å tyde streken og ville bare si det med en gang! Dagen etter tok jeg en CB digital med ukeindikator som han trodde mer på, for de strekene var jammen meg lyse i begynnelsen :cat:

Første gangen jeg fikk positiv test, sa jeg det ikke til ham før det var gått galt, fordi jeg ville overraske ham og ventet på det perfekte øyeblikk. Sikkert mye av grunnen til at jeg var så ivrig på å fortelle denne gangen.
 
Jeg sa til ham: du?! Du vet at jeg har hatt en ekstrem luktesans de siste dagene og vært uvanelig trøtt! Og jeg har ikke hatt lyst til å si noe, itilfelle det ikke var noe. Men jeg tror jeg er gravid! (For å så vise den svakt positive testen, som ble tatt sent på kvelden). Jeg fikk til svar at han ikke turte å tro og håpe noe enda, for han ville blitt så lei seg dersom det ikke var noe. De fire neste testene tok vi sammen ☺️
 
Jeg viste ham testen og fortalte at den var positiv. Ikke særlig romantisk eller noe, men så var det jo ikke planlagt heller.
 
Sendte ham et bilde av positiv test, og skrev noe ala «her har du motivasjon til siste innspurt». Det var ti laaange dager før han kom hjem fra jobb og vi endelig fikk glede oss sammen :)
 
Jeg tok en på morgenen, bare for å sjekke før vi reise til Spania. Trodde aldri den skulle vise noe. Så fikk jeg den sterkeste streken jeg har sett! Løp ut fra badet og inn på soverommet og nærmeste ropte navnet hans og sa "den viser at jeg er gravid!!" Før jeg utbrøt i tårer. Stakkars, han fikk litt av en oppvåkning, men enda så trøtt og sjokkert han var, smilte han det fineste smilet jeg har sett[emoji7][emoji173]️ vi kjørte til apoteket og kjøpte et par tester til, som viste like sterkt positive [emoji4][emoji173]️
 
Jeg sa til han på forrige fredag (etter at jeg hadde fått en svak rosa strek på en strimmel) at jeg TRODDE jeg var gravid. Han ble sur og sa at jeg sku ta en test. Jeg turte ikke å si at jeg allerede hadde testet meg, og gikk med på å teste meg dagen etter. (Lørdag) Når jeg igjen fikk positiv test så ble han mer sur og iskald mot meg, for han ønsket ikke noen flere barn ennå. Ville jeg skulle ta angrepille (haha) ville jeg skulle ta abort, sa jeg måtte selge hestene. Han var ALT annet enn støttende mot meg. Jeg var så fortvilet og knust og gråt hele tiden, og gleden min over å ha blitt gravid forsvant helt.

Han brukte hele helgen på å gjøre livet surt for meg, til jeg fullstendig ignorerte han og ikke engang ville kysse han når han sku på jobb. Den dagen tror jeg sjokket hans la seg litt, og han ville beholde. Nå har han lastet ned mange baby apper for å følge med på utviklingen, og det kribler hos oss begge.
 
Vi var så sikker på at vi måtte vente til neste pp, så ingen av oss var forberedt på positiv test. Jeg hadde visst om det en stund men ville si det på en litt spesiell måte. Til slutt endte jeg opp med å lage et kort til han hvor det stod noe som: "din søknad er nå ferdigbehandlet og vi kan med glede si at dine ønsker om mindre nattesøvn, strammere økonomi og ett stykk hormonell samboer er nå innvilget". Han leste kortet og så spørrende på meg, han kunne ikke helt forstå hvordan dette hadde skjedd. Når det endelig gikk opp for han var han så stolt over svømmerne sine [emoji23]
 
Vi var så sikker på at vi måtte vente til neste pp, så ingen av oss var forberedt på positiv test. Jeg hadde visst om det en stund men ville si det på en litt spesiell måte. Til slutt endte jeg opp med å lage et kort til han hvor det stod noe som: "din søknad er nå ferdigbehandlet og vi kan med glede si at dine ønsker om mindre nattesøvn, strammere økonomi og ett stykk hormonell samboer er nå innvilget". Han leste kortet og så spørrende på meg, han kunne ikke helt forstå hvordan dette hadde skjedd. Når det endelig gikk opp for han var han så stolt over svømmerne sine [emoji23]

Ja, når du nevner det. Hvorfor blir de alltid så stolt og opphengt i de svømmerne sine :D :D
 
Jeg sa til han på forrige fredag (etter at jeg hadde fått en svak rosa strek på en strimmel) at jeg TRODDE jeg var gravid. Han ble sur og sa at jeg sku ta en test. Jeg turte ikke å si at jeg allerede hadde testet meg, og gikk med på å teste meg dagen etter. (Lørdag) Når jeg igjen fikk positiv test så ble han mer sur og iskald mot meg, for han ønsket ikke noen flere barn ennå. Ville jeg skulle ta angrepille (haha) ville jeg skulle ta abort, sa jeg måtte selge hestene. Han var ALT annet enn støttende mot meg. Jeg var så fortvilet og knust og gråt hele tiden, og gleden min over å ha blitt gravid forsvant helt.

Han brukte hele helgen på å gjøre livet surt for meg, til jeg fullstendig ignorerte han og ikke engang ville kysse han når han sku på jobb. Den dagen tror jeg sjokket hans la seg litt, og han ville beholde. Nå har han lastet ned mange baby apper for å følge med på utviklingen, og det kribler hos oss begge.
For en gjøk!!! Hvor gammel er han egentlig??
 
Vi var så sikker på at vi måtte vente til neste pp, så ingen av oss var forberedt på positiv test. Jeg hadde visst om det en stund men ville si det på en litt spesiell måte. Til slutt endte jeg opp med å lage et kort til han hvor det stod noe som: "din søknad er nå ferdigbehandlet og vi kan med glede si at dine ønsker om mindre nattesøvn, strammere økonomi og ett stykk hormonell samboer er nå innvilget". Han leste kortet og så spørrende på meg, han kunne ikke helt forstå hvordan dette hadde skjedd. Når det endelig gikk opp for han var han så stolt over svømmerne sine [emoji23]
Utrolig morsomt :)
 
Han er 29. Kan være litt barnslig noen ganger, og si ting før han har tenkt over det.

Det hørtes ikke helt sunt ut det der. Jeg har aldri opplevd mannen sin oppførsel som iskald, gjennom 13 år. Det der burde han jobbe med. Blir bekymret når jeg leser slikt.
Godt det går bedre nå.
 
Back
Topp