Hvordan forandrer livet seg?

Ikke i bruk

Forumet er livet
Ett nytt barn i familien vil uansett by på forandringer og utfordringer :) Litt forskjellig fra familie til familie.

Hvordan vil det nye barnet påvirke og forandre deres familie og hverdag? Hvilke endringer har dere gjort i forkant? (ex. flytter, kjøpt større bil osv)
 
Vi kjøpte større bil før førstemann blei fødd, flytta inn i nytt hus i desember. Lite som vi treng av materielle ting.
Størst endring er å gå frå 1 til 2, korleis vil eldstemann (vil vere ca 2 år og 3 mnd når neste blir fødd, om alt går bra) ta det å bli storebror? Mannen er sjømann, så borte halve året. Eldste er ein skikkeleg mammadalt, og skal ha med mamma på ALT. Det blir i alle fall spanande å sjå.
 
Vi flyttet nærmere familie i påsken. Slipper heldigvis å bytte bil.
Er mest spent på overgangen for store bror, som er veldig mammadalt [emoji173]️
 
Største overgangen blir å gå fra 1 til 2, har det at eldre rekker akkurat å bli 7 når denne kommer så kommer da til å på en måte starte på nytt igjen. det å ha en på skolen og følge opp alt han trenger samt denne lille
 
Jeg tror at den største overgangen blir at storebror må dele mammaen sin med noen andre.
Heldig vis har han et veldig tett forhold med pappa og vi voksne deler det meste 50/50 mtp stell, legging etc.
 
Den største overgangen for oss blir nok å plutselig være en liten ekstra. Vi har begge vært godt vant med å bo alene i mange år, før vi ble samboere i jula. Vi har planlagt barn, hus og større bil lenge, men nå har vi fått et lite spark bak for å jobbe litt kjappere med de to siste :joyful:
 
Det blir nok litt mer travelt med en 2-åring som også krever sitt, i tillegg til baby, men det får man alltids til :) Samboer er veldig flink å stille opp, og siden han jobber i eget firma, så kan han like så godt jobbe kveld som på dagen. Så vi får bare tilpasse oss etter barna og deres behov.
 
Siden vi fikk første har vi flyttet i større hus, fått ny bil, og jeg har fått ny jobb. Sånn sett føles det som alt ligger litt bedre til rette nå, og vi trenger ikke gjøre den type endringer.

Den største overgangen blir, som flere her sier, å gå fra ett til to barn, og for eldste å venne seg til det. Det blir nok litt mer hektisk etterhvert med to barnehagebarn ol. Ellers gleder jeg meg til å ha permisjon, også for å ha litt mer fritid med eldste [emoji4]
 
Her er det meste tilrettelagt, bor i rekkehus, ikke langt til mine foreldre. Vi pusset opp kjelleren denne våren/sommeren, så mannen har flyttet kontor ned og frigjort et soverom. Må nok pusse opp litt der før baby kommer.

Ellers må vi nok bli litt flinkere til å rydde og vaske. Ønsker meg robotstøvsuger, for ingen av oss liker å støvsuge.. [emoji23]
 
Største overgangen blir nok å gå fra 2 til 3. Blir sikkert veldig travelt med ei på 2 og ei på 4 i tillegg til baby, men vi gleder oss. Kjøpte ny bil når vi fikk nr 2 og har stort nok hus, men har begynt å se på muligheten for enda større hus. Er uansett ikke noe som haster.
 
Her blr det å gå fra to til tre barn :happy: Har flytta inn i stort hus, men soverommene er fordelt på 2.etg og underetg. og ho eldste synes ikke det var så stas med rom i kjelleren allikevel, så ho bor nå oppe :p Har fortsatt et par år på seg til å bli fortrolig nok til å flytte ned før mini i magen får rommet her oppe :happy: Håper bare ho ikke føler seg skvisa ut:facepalm: Vi trenger oxo egentlig enda en ny bil, da vi ikke har plass til tre barneseter bak. Lurer på å kjøpe meg en 7-seter. Og så må vi ha søskenvogn da ;) Så litt småbekymringer har en da om dagen :p
 
Her blr det å gå fra to til tre barn :happy: Har flytta inn i stort hus, men soverommene er fordelt på 2.etg og underetg. og ho eldste synes ikke det var så stas med rom i kjelleren allikevel, så ho bor nå oppe :p Har fortsatt et par år på seg til å bli fortrolig nok til å flytte ned før mini i magen får rommet her oppe :happy: Håper bare ho ikke føler seg skvisa ut:facepalm: Vi trenger oxo egentlig enda en ny bil, da vi ikke har plass til tre barneseter bak. Lurer på å kjøpe meg en 7-seter. Og så må vi ha søskenvogn da ;) Så litt småbekymringer har en da om dagen :p

Kan to av barna bo på rom sammen? Jeg har inntrykk av at barn synes det er hyggelig. Når eldste blir lei, er hun sikkert klar for å flytte ned.
 
Kan to av barna bo på rom sammen? Jeg har inntrykk av at barn synes det er hyggelig. Når eldste blir lei, er hun sikkert klar for å flytte ned.
Vi kan ha minste hos oss i ett års tid før vi må flytte hen ut :happy: Men ja, det kunne kanskje gått å plassert de to minste sammen til ho eldste er klar for å flytte ned :)
 
Back
Topp