Hvordan fjerne røyklukt i leilighet?

Juliette

Forumet er livet
Trenger tips til hvordan jeg kan få bort røyklukt fra en leilighet. Noen som vet hva som er det mest effektive? Sitter i vegger og tak og på overflater. Det er ikke så ekstrem lukt, men nok til at jeg vil ha det bort før jeg og gutten min flytter inn.
 
Blir takknemlig for gode råd![:)]
 
Leieboeren til gubben etterlot seg en jævlig lukt der, han fikk tips om å sette en skål med eddik i leil, evt noen rundt omkring.

Det hjalp en god del i hans leilighet iallefall.
 
En mer omfattende løsning som kanskje vil virke enda bedre er å vaske den ned med grønnsåpe og male veggene.
 
jeg satte ut eddik og løkbåter etter at jeg røykla hele stua og kjøkkenet.. smeltet flaskesmokker..

lukta er borte nå, men vi vasket ned også..
 
ORIGINAL: *Schmoopy*

Leieboeren til gubben etterlot seg en jævlig lukt der, han fikk tips om å sette en skål med eddik i leil, evt noen rundt omkring.

Det hjalp en god del i hans leilighet iallefall.

En mer omfattende løsning som kanskje vil virke enda bedre er å vaske den ned med grønnsåpe og male veggene.

 
Takk for gode tips! Maling er nok effektivt, men vi skal ikke bo der så lenge, kun midlertidig, og da tar jeg ikke den jobben. Men kan jo prøve ut eddik. Er grønnsåpe det mest effektive av såpermidler på veggene?[8|]
[:)]
 
ORIGINAL: bibbiii

jeg satte ut eddik og løkbåter etter at jeg røykla hele stua og kjøkkenet.. smeltet flaskesmokker..

lukta er borte nå, men vi vasket ned også..

 
Løkbåter??? Blir ikke det en ekkel stank, da? (blir vel ikke det siden du foreslår det hehe[8D])
 
Forresten bra jobba med de flaskesmokkene[:D]
 
ORIGINAL: tuppsideisi

Vaske ned med grønnsåpe og salmiakkvann....

 
Ok. Takker![:)][:)]
 
vaske med grønnsåpe og klorin.
 
min mann siter nå å sier at grønnsaåpe salmiak og kjering råd funker dårlig[8D] vist mann vil ha det kjapt bort...det beste mannn kan gjør er å ta kontakt med et skade sanerings firma for eks scatek,poligon og det..å spøre om du kan få et stoff som di bruker til brann og røykskader det er det beste du kan gjør[;)]
da går det som en lek det vet han alt om siden han driver me vasking og han har hatt takk som har vært gulle av bare røyk å det midle tokk det som en lek utne masse elt:)

ps brukte det selv på et salangobord som var innrøyka(arva det eter sviger mor)å kluten ble gul å vanne ble brun gult å det lokte friskt å godt av borde etter på[:D] lokta ikke noe røyk mere[:)]
 
ORIGINAL: cassie sin mamma

min mann siter nå å sier at grønnsaåpe salmiak og kjering råd funker dårlig[8D] vist mann vil ha det kjapt bort...det beste mannn kan gjør er å ta kontakt med et skade sanerings firma for eks scatek,poligon og det..å spøre om du kan få et stoff som di bruker til brann og røykskader det er det beste du kan gjør[;)]
da går det som en lek det vet han alt om siden han driver me vasking og han har hatt takk som har vært gulle av bare røyk å det midle tokk det som en lek utne masse elt:)

ps brukte det selv på et salangobord som var innrøyka(arva det eter sviger mor)å kluten ble gul å vanne ble brun gult å det lokte friskt å godt av borde etter på[:D] lokta ikke noe røyk mere[:)]

 
Åh, SMASK til deg, altså![:D][:D][:D]
(Får jo se an hva et sånt middel koster, da. Er det rådyrt vet jeg ikke om jeg gidder. Er som sagt ikke snakk om ekstrem lukt, og ikke skal vi bo der lenge. Men uansett et supert tips!)
 
ORIGINAL: tipp

vaske med grønnsåpe og klorin.

 
Er ikke klorin litt røff behandling for veggene?[8|]
 
Vi holder på å male leiligheta vi nettopp kjøpte, den var totalt innrøyka!!!
Mye arbeid seff, men verdt det[:)] Bare kjempefiiiin leilighet.
Men hvis du bare leier blir det jo litt vanskelig.
 
Back
Topp