Hvordan fester man flagget?

Oh Dear

Forumet er livet
VIP
Januar 2017
Mulig jeg burde vite dette, men jeg har altså aldri heist flagg, og siden toget (som går klokken 12) går forbi vårt hus og vi bor på lille bygda syns jeg at vi burde flagge siden vi har både flagg og stang i huset vi leier.
Jeg har sett på flagget, det er av den typen som har en liten metalldings i ene enden og en taustomp i andre enden. Hvordan fester man dette? Noen som gidder ta en idiotforklaring?

Metalldingsen skal festes i ene enden i tauet i flaggstanga. Tauenden skal festes i andre enden, så drar du i tauet til flagget er i toppen. Så surer du tauet som er til overs i 8 form rundt feste på flaggstanga og knyter til....

Skjønte du den eller

*for å se svar*

Vi får se om jeg klarer. :P

Hahaha, jeg så at det var en løkke i enden på flagget, så jeg bare festet den rundt tauet og dro, og da det var hallveis oppe innså jeg at jeg hadde gjort en tabbe, for man skal jo ha en løkke i tauet sånn at man kan dra flagget ned igjen. :p
Da var det for sent, det ville ikke ned igjen, så jeg bare drog det opp og festet det, så får vi ta det problemet der senere. ;);)

Back
Topp