Hvordan feirer du st.hans?

Ikke no spesielt her i gården
 
Har pleid å være ute med båten eller på en strand og sett på bålet/ene. Men med små barn har det ikke blitt noe de siste årene. Vi drar nok ut med båten når barna er litt større, hvertfall de årene det havner på en fredag eller lørdag så vi kan overnatte. Syns det blir litt sent sånn i hverdagen, så jeg heier på de som legger det til nærmeste helg.
 
Griller med familien [emoji4]
 
St. Hans har alltid vært en stor dag for oss så lenge jeg har vokst opp. Om foreldrene mine ikke har hatt fri dagen etterpå har de fått ordnet seg fri.

Pleide å hjelpe faren min å pynte båten med greiner og dro ut i båt for overnatte med grilling og bål. Når jeg ble eldre dro vi ut vår egen båt selv og festet til langt på natt på egne øyer i nærområdet.

Nå er jeg gravid og det er fare for grill og bål-forbud i området så det blir en rolig dag i år :p
 
Når jeg og søskna mine var små så pleide nabolaget der pappa bodde å møtes, grille, tenne bål og drikke alkohol.
Litt for mye alkohol til at Jeg likte meg som liten, la oss som regel alene når vi ble trøtte fordi pappa drakk. Nå har jeg ingen tradisjon
 
Jeg er fra Danmark og der er det stor feiring med stort bål på stranda og en bedre middag eller grilling[emoji56] Her i Norge feirer vi ikke så mye i grunnen
 
Pleier feire med svigermor og familien. Griller og svært bål da. Veldig koselig.

Alt er vel litt bobbob nå da mtp forbudet. Forbudet i sin egen hage er opphevet da. Så da regner jeg med det blir grilling i hagen til svigermor evnt. Og ikke bål i sandtaket som vi pleier.

Meldt litt regn nå da i uka frem. Så gjerne det blir ett sthansbål også [emoji4]
 
Tradisjonen er bål og grilling i fjæra på gården til svigers. Stort bål, og grilling på bålpanne. Og rømmegrøt som svigermor har kokt på forhånd. (Fjordland-risgrøt på meg og ei til som ikke liker rømmevarianten [emoji39])
 
Her er meldt såpass mye regn rundt neste helg at bålforbudet regner jeg med at oppheves da.
 
Aldri hatt noen tradisjoner for det egentlig. Eneste jeg forbinder med st.hans er at man skal ta inn rabarbraen i god tid innen da [emoji23]
 
Vi feirer i nabolaget her med stort bål, grilling, hestesko konkurranse, loddsalg og sosialt samvær. Pleier å være ca 100 - 150 stk som kommer. Koslig.
 
Aldri hatt noen tradisjoner for det egentlig. Eneste jeg forbinder med st.hans er at man skal ta inn rabarbraen i god tid innen da [emoji23]
På tide å ta inn rabarbraen ja. Det er sant. Får huske det en dag
 
På tide å ta inn rabarbraen ja. Det er sant. Får huske det en dag

Voldsomme mengder i år, den kom tidlig pga all varmen! Her er det klart for runde to med innhøstning tror jeg...
 
Eller. Markere eller hvilket ord en enn bruker for de tradisjoner man har. Mange har det
 
Back
Topp