Hvordan feirer du st.hans?

En tråd i 'Høytider' startet av Sara, 9 Jun 2018.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp | Last ned vår BV-forum app
  1. Aninee Forumet er livet Sensommerlykke 2017 Januarlykke 2016

Ikke no spesielt her i gården

2. |Frosken| Juni12s hobby/håndarbeider VIP Junibarna 2015

Har pleid å være ute med båten eller på en strand og sett på bålet/ene. Men med små barn har det ikke blitt noe de siste årene. Vi drar nok ut med båten når barna er litt større, hvertfall de årene det havner på en fredag eller lørdag så vi kan overnatte. Syns det blir litt sent sånn i hverdagen, så jeg heier på de som legger det til nærmeste helg.

3. Kakemonster88 Trives på forumet :) jentene i juni13 VIP Januar 2017

Feirer ikke :)

4. tulips Gift med forumet Maiblomstene 2016

Griller med familien

5. Gladlaksen_90 Forelsket i forumet ❤ Juliskattene 2018 ❤

St. Hans har alltid vært en stor dag for oss så lenge jeg har vokst opp. Om foreldrene mine ikke har hatt fri dagen etterpå har de fått ordnet seg fri.

Pleide å hjelpe faren min å pynte båten med greiner og dro ut i båt for overnatte med grilling og bål. Når jeg ble eldre dro vi ut vår egen båt selv og festet til langt på natt på egne øyer i nærområdet.

Nå er jeg gravid og det er fare for grill og bål-forbud i området så det blir en rolig dag i år :p

6. lykke_liten Elsker forumet Julibaluba 2017

Når jeg og søskna mine var små så pleide nabolaget der pappa bodde å møtes, grille, tenne bål og drikke alkohol.
    Litt for mye alkohol til at Jeg likte meg som liten, la oss som regel alene når vi ble trøtte fordi pappa drakk. Nå har jeg ingen tradisjon

7. mammatil2prinsesser&1prins Forumet er livet VIP September 2012 Novemberlykke 2018

Jeg er fra Danmark og der er det stor feiring med stort bål på stranda og en bedre middag eller grilling Her i Norge feirer vi ikke så mye i grunnen

8. Klatremus Lillemann Juni12s allviter/orakel VIP

I grunnen ikke vant til noen form for feiring vi.

9. ..christine.. Forumet er livet VIP Desemberlykke2017 Snøfnuggene 2018

Stort bål. Spidde pølser. Hele nabolaget

10. Sanka Forumet er livet

Pleier feire med svigermor og familien. Griller og svært bål da. Veldig koselig.

Alt er vel litt bobbob nå da mtp forbudet. Forbudet i sin egen hage er opphevet da. Så da regner jeg med det blir grilling i hagen til svigermor evnt. Og ikke bål i sandtaket som vi pleier.

Meldt litt regn nå da i uka frem. Så gjerne det blir ett sthansbål også

11. wendyailin Gift med forumet Sensommerlykke 2017

Tradisjonen er bål og grilling i fjæra på gården til svigers. Stort bål, og grilling på bålpanne. Og rømmegrøt som svigermor har kokt på forhånd. (Fjordland-risgrøt på meg og ei til som ikke liker rømmevarianten )

12. Sara Trøtt hormonbombe VIP Desemberglede 2015 Januarlykke 2016

Her er meldt såpass mye regn rundt neste helg at bålforbudet regner jeg med at oppheves da.

13. Heffalompenbaby Flørter med forumet

Bålbrenning og grilling med familien :)

14. Krepsen89 Gift med forumet Himmelbarn Desemberlykke 2018 Assistert-jentene Februarlykke 2016

Aldri hatt noen tradisjoner for det egentlig. Eneste jeg forbinder med st.hans er at man skal ta inn rabarbraen i god tid innen da

15. My heart Flørter med forumet

Vi feirer i nabolaget her med stort bål, grilling, hestesko konkurranse, loddsalg og sosialt samvær. Pleier å være ca 100 - 150 stk som kommer. Koslig.

16. Sara Trøtt hormonbombe VIP Desemberglede 2015 Januarlykke 2016

På tide å ta inn rabarbraen ja. Det er sant. Får huske det en dag

17. Krepsen89 Gift med forumet Himmelbarn Desemberlykke 2018 Assistert-jentene Februarlykke 2016

Voldsomme mengder i år, den kom tidlig pga all varmen! Her er det klart for runde to med innhøstning tror jeg...

18. FruFrøken1991 Forumet er livet Januarhula 2014 Februar 2014 - Skjult forum Februarlykke 2016

19. Sara Trøtt hormonbombe VIP Desemberglede 2015 Januarlykke 2016

Ja. Det er ganske vanlig å feire i alle fall i store deler av landet

20. Sara Trøtt hormonbombe VIP Desemberglede 2015 Januarlykke 2016

Eller. Markere eller hvilket ord en enn bruker for de tradisjoner man har. Mange har det

Del denne siden