Hvordan er reglene når barna har besøk

Frk. Tvert I. Mot

Forumet er livet
VIP
og andre ringer på døren og vil på besøk?

Er det "alle må få være med" eller kan man si "har allerede besøk"?


Jeg har null erfaring med dette, da jeg er oppvokst på ett sted det kun var mulig og ha avtalte besøk, og er litt ambivalent. På den ene siden tenker jeg at alle må få være med, på den andre siden tenker jeg at man må kunne avtale besøk og være med bare de. Kanskje det er forskjell på når man har avtalt besøk og når noen bare har droppet innom? Eller er det likt uansett?
 
Ville ikke sagt at x allerede har besøk, men at x er opptatt. Man må nesten se an situasjonen. Noen ganger passer det ikke å avbryte leken, og andre ganger er det hyggelig om f.eks de går ut å leker med den som har ringt på uanmeldt.
 
Det kommer litt an på, har manbesøkavnoen som sjeldener der er de tlov å si man er opptatt, er det nabobarna som er på besøk skal alle med.
 
Det kommer an på hvem vi har besøk av. Har vi folk på middag sier vi at det ikke passer. Det sier vi også hvis vi har besøk av søskenbarn som er mindre siden de da vil falle utenfor hvis guttas venner kommer inn:)
 
Om man har besøk av familie evt venner fra en annen plass man kanskje ikke ser så ofte. Eller mindre barn som vil falle utenfor ved at man drar inn andre barn. Ville jeg sagt at det passet dårlig. Men er det venner fra skolen og det kommer noen andre fra skolen så er de alle velkomne til å leke :)
 
Alle må få være med. Synes det er en uting å holde noen utenfor og barn har godt av å lære seg å leke med flere om gangen. Man kan som voksen legge til rette for type leker som er fint når de er flere.
 
Det kommer litt an på situasjonen egentlig. Men heller veldig mot det at alle bør få være med :)
 
Det skal MYE til før jeg sier det ikke passer. Alle skal få være med å er man redd mindre barn skal falle utenfor leken får man legge til rette for litt andre type aktiviteter tenker jeg... Barn har også godt av å lære å ta vare på å inkludere de som er mindre enn dem selv i leken.
 
Back
Topp