Hvordan er lønna til de som jobber i barnehage?

Ønskebarnnr2

Gift med forumet
Hei! :) Når jenta mi begynner i barnehage høsten 2017 så ønsker jeg å begynne å jobbe i barnehage som barnehageassistent eller vikar til å begynne med. Eller muligens ta barne og ungdomsarbeider-faget på skole og begynne som lærling i barnehagen, og på sikt ønsker jeg å ta bachelor som barnehagelærer for å få en høyere utdanning. Har alltid ønsket å jobbe med barn, og tror barnehage er midt i blinken for meg. :) Men, hva er lønna til en som jobber i barnehage? Altså både time- og årslønn? :)
 
Leste akkurat at gjennomsnittlig lønn barnehage assistent er 27 000 i mnd før skatt ;-)
 
Jeg tjener rundt 13 000 kr i måneden som assistent i 80% stilling. (Etter skatt) er dårlig opplyst på time-og årslønn :p
 
Jeg har ikke erfaring fra bhg, men jobbet som ufaglært assistent på sfo og i skole.. Hadde 90%stilling og tjente ca 15000 etter skatt.. Nå holder jeg på å utdanner meg til å bli barne-og ungdomsarbeider gjennom NKS.. To av 15 innleveringer igjen, eksamen i juni, og mangler 2,5-3 år praksisjobbing (100% vanlig lønnet arbeid) før jeg kan ta fagbrevet..
 
Lønn avhenger av hvor du bor, ansinitet og om du jobber offentlig eller privat. Som barnehagelærer ligger lønnen fra ca 400 000 og oppover, assistenter ligger fra ca 280 000. Ta en titt på Utdanningsforbundet sine hjemmesider så ser du siste oppdateringen fra lønnsforhandlingene som er ferdige nå :)
 
Jeg er barne og ungdomsarbeidet og jobbet noen år. Utbetalt ca 18 000.
 
Leste akkurat at gjennomsnittlig lønn barnehage assistent er 27 000 i mnd før skatt ;-)
Det er mer enn jeg har med fem års ansiennitet som barne og ungdomsarbeider...
Nei barnehage er ikke noe man blir rik av
 
Lønna til ped leder begynner forresten på 380 000kr
 
Back
Topp