Hvordan er formen din når du har menstruasjon?

Hysj...

Glad i forumet
Har du energi som vanlig eller er du i dårlig form?
Jeg måtte i dag ringe meg syk på jobb, for jeg er i så dårlig form.
Jeg er svimmel, kvalm og kroppen er vond. Jeg er også så trett at jeg klarer ikke å holde øynene oppe og sover flere ganger om dagen.
Kan dette komme av blodtap?
Jeg blør mye, er på fjerdedagen nå og endelig holder en ob i en hel time.
Er så lei dette, og lurer på å bli gravid bare for å slippe dette hver eneste måned...
Merker du på kroppen at du har menstruasjon?
 
Nå er det jo årevis siden jeg hadde mensen ordentlig, men menssmertene er så ille iallefall en av dagene at jeg knapt kommer meg av sofaen, ligger der med kramper i magen og varmeflaske på, og hver natt våkner jeg når de smertestillenge går ut av systemet, men jeg våkner ikke nok til å skjønne at jeg må stå opp og ta flere piller, det tar lang tid og er veldig vondt, og så må jeg vente på at pillene skal virke også, så natta blir ganske herpa av det.

Gruer til vi skal prøve på nr 2, så jeg må ta ut hormonspiralen.
Har faktisk ikke hatt mensen siden mai 2008 eller noe sånt.
 
Merker litt men ikke sånn som før..har litt vondt i magen og ryggen..
 
Det varierer...
Når jeg fikk på hormoner fikk jeg nesten migrene hodepine under mensen:confused:

Nå merker jeg mest i forkant.. Hormonell og sjokosyk:cool:
 
Men heeeeeeeeeerregud da, er dette virkelig noe å bruke Hysj-brukeren til?

Hvorfor ikke? Det er faktisk LOV til å bruke Hysj-brukeren til slike ting som dette! Det er ikke sikkert vedkommende som bruker Hysj her har lyst til å bli igjenkjent. Det må vi respektere.
 
Hvorfor ikke? Det er faktisk LOV til å bruke Hysj-brukeren til slike ting som dette! Det er ikke sikkert vedkommende som bruker Hysj her har lyst til å bli igjenkjent. Det må vi respektere.
Synes Hysj-brukeren har blitt brukt til mye rart i det siste, for å skape diskusjon og om tema som slett ikke er noe hysj-hysj. Spørsmål om hvordan formen er under mensen synes jeg ikke er noe å gjemme seg bak hysj-brukeren for... Men vi er alle forskjellige...
 
Tull og bruke hysj brukeren på detta! Har slitt m mensensmerter i all min tid. Så ja, kjenner desverre til problematikken:( Fikk migrene av p-preparater. Eneste som hjelper mot luftsmerter er paracet og naproxen;) og hvile.
 
Hvis du blør veldig mye kan det være pga jernmangel. Av en eller annen idiotisk årsak så blør man mer når man har lite jern i kroppen. (Skulle tro at kroppen ville spare på jernet når lagrene er nesten tomme,men den gang ei.) Med lavt jern blir man også trøtt,slapp ,sliten og svimmel.
Du bør komme deg til en lege å sjekke både vitaminer og jern i kroppen. En enkel blodprøve som kan hjelpe mye.
 
Jeg blir fryktelig dårlig på dag 2, pleier å ha mensen i 3-4 dager men dag 2 er verst, med migrene og magekramper.
 
Jeg brukte hysj-brukeren fordi jeg har faktisk ikke lyst til at alle skal vite hvor mye jeg blør eller at jeg er hjemme fra jobb pga menstruasjon. Jeg viste ikke at hysj-brukeren var kun ment fordi med dype alvorlige problemer.. For meg er dette veldig privat, jeg snakker ikke med legen min om dette engang.
Om dere har ett problem med at jeg har skrevet dette med hysj, så la være å svar da vel? Jeg vil være anonym når jeg lurer på dette.


Takk for svar dere som har svart på spørsmålet mitt, godt å vite at det er ikke bare jeg som er dårlig.
Ja, kanskje jeg mangler noe? Er ikke noe særlig å ha der slik iallefall :(
 
Hvorfor ikke? Det er faktisk LOV til å bruke Hysj-brukeren til slike ting som dette! Det er ikke sikkert vedkommende som bruker Hysj her har lyst til å bli igjenkjent. Det må vi respektere.

Så lenge folk ikke bruker det til å skape unødvendig diskusjon bare for å provosere så får man heller respektere at vi har forskjellige grenser.
 
Jeg har pleid å hatt utrolig vondt så jeg ikke har klart å fungert normalt. Må ha ligget rett ut på sofaen eller i sengen og vridd meg i smerte. Det har vært sånn at smertestillende ikke har fungert. Men jeg har ikke blødd noe unormalt mye. Har også måttet tatt meg selv i nakkeskinnet å tvunget meg selv på jobb/skole da det har pågått. Men er bare de første 2-3 dagene så er det bedre. 1 dagen er som regel værst. Nå håper jeg at det bedrer seg etter jeg har fått barn. Har ikke fått tilbake mensen enda.
 
Første dagen er helt grusom, knasker paracet som godteri og ligger i fosterstilling store deler av dagen. Blør ikke noe unormalt mye, men så resten av dagen er greie. mulig jeg på ta en paracet i nye og ne da, men ikke noe store problemer.
Men etter fødselen har alt forandret seg, nå blør jeg riktignok litt mer, men har nesten ingen smerter, ikke som før i hvertfall. Det eneste å plukke på er at jeg er morgenkvalm og konstant sulten noen dager før og første dagen.... (upraktisk med sånne symptomer når man vil bli gravid igjen:p)
 
Jeg må spise jerntabletter når jeg får mensen. Blir trøtt, svimmel og kvalm. Har ikke lav blodprosent, men jernlagrene i kroppen er tomme.
 
Jeg ble skikkelig dårlig før jeg fikk barn. Hadde store smerter, ble svimmel, kvalm og klarte ikke stå på beina. Det gikk heldigvis over på én dag.

Er man dårlig, så er man dårlig. Kan være greit å prøve noen jerntabletter i dagene føre og under mensen. Kanskje du da kan unngå mye av problemene?
 
Back
Topp