Hvordan er forholdet til bf?

Ønskerlille

Blir kjent med forumet
Hvordan er deres forhold til bf nå etter at babyen er her?
Bf her er det man kan kalle en arbeidsnarkoman.. jobber hele tiden.. Siden baby kom har vi fått nytt kjøkken og gang, og nå tak over inngang (stort) Og jobber 100%+ på jobb.. Jeg har sagt at jeg trenger litt hjelp, men han kommer bare med forslag som å legge baby på gulvet, så går han og hundene ut.. virker ikke som han vil se at vi har behov for å se han... Han er alltid sent hjem fra jobb (16—18) Jeg vet faktisk ikke hva jeg skal si eller gjøre, for å få han til å innse at jeg er her fordi jeg har lyst, ikke må (ennå)
 
Kan ikke sette meg inn i din situasjon. Men høres ut som dere trenger avbrekk i hverdagen. Enten en date bare dere 2 eller at alle drar en tur avgårde fks i helgen . Det hjelper iblant å komme seg litt bort :) det kan være så lite som å trille tur sammen :) prøv å Finn på aktiviteter som gjør at han gjerne knytter seg mer til den lille? Høres for meg ut som han har litt problemer med å innse at den lille babyen er hans også og ikke bare din. Eller at han føler han ikke har noe å bidra med til baby og kompenserer med andre oppgaver?. Er iblant vanskelig å ta initiativ når baby og mor er så knyttet sammen. Jeg kan bare spekulere. Du kan jo forsøke å snakke med han også. Lykke til :)

Her har vi 2 barn. Min samboer jobber turnus, så til tider er jeg alene med begge 2, så vet at det kan være slitsomt. Med førstemann følte jrg meg veldig ensom og at dagene gikk kjempe sakte. Bare ventet på at han skulle komme hjem.. men det er ikke helt Sundt det heller. Så iblant må jrg bare la huset forfalle litt og komme meg ut å gjøre noe :) nå har han hjulpet til mye hjemme fra førstemann ble født. Han hjelper ekstra til med storebror, siden lillesøster har vært mer avhengig av meg. Så har vi vekslet å legge storebror, han tar som regel kveldsstellet for lillesøster og står innimellom opp før meg i helger ukedager så jeg slipper å stresse opp. Så vi har det fint. Men kunne trengt litt alene tid også.. lett for å sitte på hver sin side av sofaen når de små sover .
 
Takk for godt svar :)
Jeg prøve (hardt) å få han til å gi mat til lille, leke med han når jeg tar igjenn litt husarbei, legge han men han har hele tiden "unnskyldninger". Han skal bare først.. slitsomt.. jeg har snakka med han mye om det, men virker ikke som han skjønner meg... jeg vil at lille skal knytte sel til pappan også, slik at jeg kan dra en tur på kino feks, å vite at det går bra hjemme...
 
Kanskje du rett å slett må slutte å mase og handle. Fks :si at du skal en tur på butikken. si hade og legge gutten på gulvet å gå.
Det kan godt hende at han får litt Panikk. Da må han respondere. si at han kan ringe hvis det er noe :)
 
Hva med å dra ut på en date?
Bare dere 2, så kan dere snakke i fred om hva som skjer hjemme osv?
 
Back
Topp