Hvordan er din erfaring med igangsetting?

M

Moderator Eve

Guest
Ble du igangsatt?
Hvorfor?
Hvordan ble det erfaring med det?
 
Jeg ble igangsatt pga lite fostervann (og svangerskapsdiabetes med insulin) i uke 37+0. Det ble langvarig, men ble godt ivaretatt underveis. Fikk ballongkateter og deretter tablettkur-dobbelt ballongkateter og så tok de endelig vannet når det var modent nok, det hele tok tre dager. Fødselen tok tre timer og hun var ute på fem minutter, tredje fødsel.

Tungt å være innlagt på sykehus en hel uke til sammen med barsel og alt, men alt i alt en fin opplevelse fra aktiv fødsel og ut (alt før det var en tålmodighetsprøve).
 
Jeg ble igangsatt pga lite fostervann (og svangerskapsdiabetes med insulin) i uke 37+0. Det ble langvarig, men ble godt ivaretatt underveis. Fikk ballongkateter og deretter tablettkur-dobbelt ballongkateter og så tok de endelig vannet når det var modent nok, det hele tok tre dager. Fødselen tok tre timer og hun var ute på fem minutter, tredje fødsel.

Tungt å være innlagt på sykehus en hel uke til sammen med barsel og alt, men alt i alt en fin opplevelse fra aktiv fødsel og ut (alt før det var en tålmodighetsprøve).
 
Ble i gangsatt 12 dager over tiden. Fikk først ballong jeg skulle gå med i et døgn. Ingenting skjedde. 2 dager etter fikk jeg vaginale piller i to omganger. Etter noen timer startet riene, som ble ganske kraftige fort. Når alt kom til alt endte det i haste KS.
 
Så interessant å lese! Noen flere som vil dele sine historier?
 
Ble igangsatt da han rett og slett ikke ville ut :hilarious: De tok vannet mitt 11 dager på overtid . Gikk 2 timer og så var han her:) Gått på overtid med alle tre, men hatt kjappe fødsler :happy:
 
Jeg ble igangsatt på grunn av svangerskapsforgiftning 35+2. Først ballong, så piller. Fikk litt rier, men ikke noe som var så veldig vondt. Da vannet ble tatt etter 3 dager tok riene seg fort opp, og det gikk ikke mer enn 5-6 timer før babyen var ute. Det var ganske intenst frem til jeg fikk bedøvelse. Men jeg mener uansett at jeg hadde en drømmefødsel, og ville ikke vært bekymret hvis jeg måtte settes igang i et evt. senere svangerskap.
 
Ble du igangsatt?
Hvorfor?
Hvordan ble det erfaring med det?
Ja, ble igangsatt grunnet hypertensjon og preklampsi.
Det var veldig langdrygt. Tok hele 3 dager og netter før hun endelig kom 23.49 nesten på dag 4 med fødsel... skjønner ikke helt hva du mener med hvordan ble de erfaring med det? Men kanskje det er hvordan min erfaring ble. Og den var egentlig grei. Men neste gang skal det ikke drøyes SÅ lenge da jeg brukte flere uker på p komme meg og fikk komplikasjoner i form av trandate behandling osv osv..
 
Ble du igangsatt?
Hvorfor?
Hvordan ble det erfaring med det?

Ble satt i gang på dag 15 på overtid med nr 3. Det var grusomt. Jeg kom inn med egne rier når jeg skulle settes i gang. Men han lå ikke riktig, og jeg fikk pressrier med 4 cm åpning... Det ble en tøff fødsel. Hvor jeg føler at jeg ikke fikk god hjelp, og støtte. Verken av JM eller Eksen (bf).
Dermed ble det veldig skremmende...

Ble satt i gang med nr 5 pga overtid, og det holdt med 1 pille i sjeden så kom riene på natta, jeg var på barsel hotellet og jobbet meg gjennom riene der til dem ble så vonde og hyppige at jeg ikke turte mere. Fødte så etter kun 15 min på føden.
Bra mannen min sa vi rasker oss opp vi ringer ikke først. Da hadde jeg født på hotellrommet. Og så stramt som navlestrengen var de rundene rundt halsen ville det våre veldig ille.
Synes det var heftig, men jeg hadde så kontroll på kroppen min at jeg fulgte kun mine egne instinkter. Så den igangsettelsen var jo helt perfekt :D
 
Back
Topp