Hvordan er det å bli/være pappa?

Maren

Flørter med forumet
Moderator
⭐️ Babyverden Stab ⭐️
Vi i Babyverden fikk en henvendelse fra en som mye mulig skal bli pappa, og viderebringer hans spørsmål her.

Er du ikke pappa selv? Spør en pappa du kjenner godt og svar på deres vegne! ☺️
 
I følge min mann er det det største sjokket i verden. På godt og vondt. Men det er verdt det og setter livet i perspektiv.
 
Han her sier "man har et liv før og etter man får barn... og det livet med barn er det beste som har hendt meg. Livet får en annen mening
 
Det er fantastisk rett og slett! Altså.. slitsomt, krevende og hadde aldri før innsett at det var mulig å overleve på så lite søvn - men likevel HELT FANTASTISK! Det å være pappa gir meg mer glede enn jeg trodde det var mulig å oppleve, og er uten tvil det største i verden!
 
Mannen sier at det er’ helt fantastisk, surrealistisk, slitsomt og altoppslukende på samme tid’ :D
 
Vi tar med glede i mot flere svar/historier her! :D Kjekt å høre hva pappaene tenker om dette store mirakelet også :)
 
Sambo sier det er totalt annerledes enn han så for seg på forhånd, men på en positiv måte. Det er krevende, tidvis slitsomt, men også masse kos og latter han ikke ville vært foruten. Han sier at det beste han vet om dagen er når han kommer hjem fra jobb og ser ansiktet hennes lyse opp i et eneste stort smil. (Hun er 5 mnd).
 
Det og få lov til og være/bli pappa er/var for meg noe av det største som har skjedd meg, jeg elsker det og være pappa og at en liten person kan gi så mye glede, latter, frustrasjon og kjærlighet er hel utrolig. Far til ei på snart 5 og ei lita ei i vente i Mai[emoji4][emoji173]️
 
Mannen svarer:

"Det mest slitsomme, skumle og givende jeg har gjort. Utfordrende, lærerikt, fantastisk. Ekstremt på så mange måter. Jeg trodde ikke jeg kunne være så glad i noen. Jeg har aldri tvilt så mye på meg selv, men heller aldri følt meg så "empowered." At et menneske er så avhengig av meg, og at jeg kan ta vare på et annet menneske, er skummelt og utrolig fint på samme tid. Ikke bli forelder om du ikke er forberedt på å gi alt 24/7, det krever sin mann."
 
Back
Topp